عمل بینی ترمیمی در ایران افزایش یافت

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۲:۲۴:۱۲
کد خبر: ۱۳۶۴۶۴۴
عمل بینی ترمیمی در ایران افزایش یافت
بسیاری از افراد به منظور افزایش زیبایی ظاهر خود به عمل بینی روی می آوردند. اما در برخی از آن ها به علت نا موفق بودن جراحی اولیه بینی، عدم مهارت پزشک، انتظارات بیش از حد بیمار، ضربه وارد شده به بینی، مشکلات تنفسی به وجود آمده و غیره ناچار به انجام عمل ترمیمی بینی می شوند.

بسیاری از افراد به منظور افزایش زیبایی ظاهر خود به عمل بینی روی می آوردند. اما در برخی از آن ها به علت نا موفق بودن جراحی اولیه بینی، عدم مهارت پزشک، انتظارات بیش از حد بیمار، ضربه وارد شده به بینی، مشکلات تنفسی به وجود آمده و غیره ناچار به انجام عمل ترمیمی بینی می شوند. برزو هرگونه مشکل در بینی به علت عدم رعایت اصول درست جراحی خواهد بود. به همین علت این نوع جراحی در ایران به طور چشمگیری افزایش یافته است.

عمل ترمیمی بینی

علت افزایش عمل ترمیمی بینی

وقوع هر رویدادی علتی دارد. در این بخش می خواهیم بدانیم علل بالا رفتن امار عمل بینی ترمیمی چیست ؟ خوب است بدانید انتخاب بهترین جراح برای بینی یکی از فاکتورهای اساسی در عمل بینی ترمیمی می باشد.که برای اطلاعات بیشتر میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید

https://javdanimd.com/%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C/

در صورت نداشتن تخصص، مهارت کافی پزشک مشکلاتی از جمله: تنفسی، نبودن تقارن در حفره های بینی، ایجاد گوشت اضافه، انحراف بینی، انسداد موجود در بینی، افتادگی نوک بینی، وجود زخم های عمیق و ضخیم، داشتن فرمی مصنوعی و غیره را به دنبال خواهد داشت. بینی در برخی موارد ممکن است دچار آسیب شود، قرار گرفتن در مکان های بسیار شلوغ و وارد شدن ضربه، به صورت و بینی همچنین سبب ایجاد شکستی و انحراف خواهد شد. تصادف کردن و ضربه خوردن، شکستگی تیغه بینی از جمله دلایلی برای افزایش عمل بینی ترمیمی می باشد.

به توصیه های پزشک به منظور مراقبت های لازم بعد از عمل بینی اولیه بسیار توجه کنید، در مواقع عدم توجه به توصیه ها ی پزشک باعث بروز فرورفتگی، تورم، التهاب و در نتیجه آن نداشت رضایت از فرم بینی خواهد بود که برای جراحی بینی ترمیمی حتما اقدام خواهید کرد.

گاهی اوقات انتظارات غیر معقول بیماران بدون در نظر گرفتن نظر پزشک، می تواند مشکلاتی بسیاری در ظاهر و حتی در تنفس افراد ایجاد کند. در این صورت یکی از دلایل افزایش انجام جراحی بینی به روش ترمیمی افزایش خواهد یافت.

تمامی موارد ذکر شده می تواند در: پهن شدن بینی، کوچک و یا باریک شدن بیش از حد، عدم رضایت بیمار را به دنبال داشته باشد. در این مواقع می توانید بهترین جراح بینی را انتخاب کنید، تا در ترمیم بینی خود به مشکلات جدی تر و باز هم عدم رضایت برخورد نکنید.

مزیت های عمل بینی ترمیمی

به هر دلیلی ممکن است بینی شما آسیب ببیند و نیاز به عمل ترمیمی داشته باشد. از مزایای این نوع از عمل بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاهش ناهنجاری ها در ساختار بینی

ممکن است در جراحی اولیه انجام شده در بینی بیمار، مشکلات تنفسی و اختلالات دیگیری به وجود آید. عمل ترمیمی به همین منظور و جهت رفع تمامی مشکلات تنفسی انجام خواهد شد.

افزایش اعتماد بنفس

جراحی اولیه بینی به منظور افزایش زیبایی ظاهر و بینی خوش فرم انجام می شود. اما می تواند این جراحی مناسب نباشد و بیمار اعتماد بنفس خود را بیشتر از پیش از دست دهد. با کمک بهترین جراح بینی فرد می تواند تمامی مشکلات موجود را بر طرف کند و یک بینی با ظاهری بهتر و مورد پسند خود داشته باشد.

ویژگی پوست بیمار قبل از عمل بینی ترمیمی

در عمل بینی اولیه بیمار به علت داشتن بافتی دست نخورده، تحمل هر نوع فشار، التهاب، تورم، تغییرات و غیره را داشته است. اما برای برش مجدد و عمل بینی ترمیمی پوست آمادگی اول را نداشته و باید پزشکی ماهر برش هایی را بادقت و ظرافت بالایی ایجاد کند تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری شود.

ویژگی های غضروف بینی بیمار در عمل ترمیمی

برای باریک کردن و کوچک کردن بینی، مقدار زیادی از غضروف و استخوان آن تراشیده شده است و بعد از گذشت مدتی بیمار دیگر از ظاهر کوچک بینی خود رضایت نخواهد داشت. همچنین ممکن است در مواردی بینی فرد فرورفتگی دااشته باشد. در این موارد با استفاده از انجام عمل بینی ترمیمی توسط بهترین جراح بینی می توان به مقدار مناسبی غضروف از گوش و یا دنده فرد پیوند زد و تمامی نواقص مربوطه را اصلاح کرد.

نکات مهم راجع به عمل بینی ترمیمی که باید به خاطر بسپارید : 

پیچیدگی موجود در عمل بینی ترمیمی بسیار بیشتر از هر عمل زیبایی بوده، زیرا واکنش بینی نسبت به تغییرات انجام شده، برای بار دوم بیشتر از رینوپلاستی اول می باشد.

به علت حساس بودن بافت های بینی در جراحی دوم، پزشک باید با دقت و مهارت بیشتری جراحی را انجام دهد، تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

در جراحی بینی ترمیمی به علت دستکاری مجدد، ایجاد تغییر ممکن است به علت جا به جا شدن و جذب غیر همگون گرافت ها و وجود ورم به مدت طولانی، مانع از دست یافتن به نتیجه دلخواه بیمار شود.

چه عواملی عمل بینی ترمیمی را دشوار می کند؟

عوامل بسیاری می تواند عمل ترمیمی بینی را دشوار کند، پوست بینی افراد از جمله آن است. افرادی با پوست های بسیار ضخیم و یا بسیار نازک، ایجاد برش های بسیار در عمل اولیه بینی، از بین رفتن بخش عظیمی از غضروف و استخوان های بینی در جراحی اولیه، تمامی این ها سبب کوچک شدن بیش از حد و کاهش پوست بینی می شود و دشواری جراحی ترمیمی بینی را چند برابر می کند.

نتیجه گیری

در نتیجه توصیه می شود قبل از اقدام به عمل بینی فاکتورهای لازم و بسیار مهم را در نظر داشته باشید و حتما به احتمال عمل ترمیمی بینی فکر کنید.  اگر تصمیمات شما واقع گرایانه نباشد ، امکان دارد یک یا تمامی عوارض نام برده شده را نمود پیدا کنند و شما ناچار به انجام جراحی مجدد برای رفع آن ها خواهید بود.

انتخاب بهترین جراح بینی ، با داشتن سابقه ای فوق العاده در حوزه عمل بینی ترمیمی می تواند، از هر نظر به شما مشاوره ای درست را بدهد تا بهترین نتیجه را بگیرید.

تمامی اقدامات لازم را به دقت انجام دهید، زیرا همانطور که می دانید یکی از دلایل شایع برای مراجعه بیماران برای عمل جراحی ترمیمی ، جدی نگرفتن نکات مراقبتی است. در صورت اقدام برای جراحی ترمیم بینی ، لازم است که نکات مراقبتی بعد از ان نیز جدی تر گرفته شوند.

منبع : دکتر جاودانی

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز