بهترین روغن روشن کننده برای شفافیت پوست چیست؟

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۲:۳۲:۰۹
کد خبر: ۱۳۶۴۶۵۴
بهترین روغن روشن کننده برای شفافیت پوست چیست؟
یکی از بهترین راه ها برای روشن و شفاف کردن پوست، استفاده از روغن های گیاهی است. متاسفانه خیلی از افراد تصور می کنند که فقط مواد آرایشی می توانند پوست صورت را سرحال تر کنند، این در حالی است که روغن های روشن کننده پوست تاثیر به مراتب بلندمدت تر و واقعی تری در شفافیت پوست دارند.

یکی از بهترین راه ها برای روشن و شفاف کردن پوست، استفاده از روغن های گیاهی است. متاسفانه خیلی از افراد تصور می کنند که فقط مواد آرایشی می توانند پوست صورت را سرحال تر کنند، این در حالی است که روغن های روشن کننده پوست تاثیر به مراتب بلندمدت تر و واقعی تری در شفافیت پوست دارند.

خوشبختانه امروزه تنوع روغن های گیاهی برای پوست آنقدر زیاد شده که در انتخاب بهترین گزینه ها دستتان کاملا باز است. اما از میان این همه روغن گیاهی، واقعا کدام روغن بهترین اثربخشی را برای پوست شما دارد؟ کدام روغن با پوستتان بیشتر می سازد؟

1

روغن های گیاهی با چه مکانیزمی باعث شفافیت بیشتر پوست می شوند؟

تردیدی وجود ندارد که بهره گرفتن از انواع روغن های گیاهی در ترمیم عارضه های پوستی تاثیر مثبتی داشته و موجب شفافیت بیشتر پوست صورت می شود. دقیقا به همین خاطر است که استفاده از روغن های گیاهی به عنوان روشی برای پاکسازی پوست در منزل شناخته می شود.

در مجله اسپارد می توانید در مورد مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه نیز بخوانید.

دلیل این امر در ویتامین‌ های A و C نهفته است که در اغلب این روغن ها وجود دارد. البته مواد دیگری مثل اسید لینولئیک در روغن های گیاهی یافت می شود که جلوی رشد ملانین پوست را گرفته و از این طریق منجر به روشن شدن پوست بدن می شوند.

آشنایی با بهترین روغن های روشن کننده برای شفافیت بیشتر پوست

برای آنکه بهترین نتیجه را از روغن گیاهی خود دریافت کنید، در نخستین گام باید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. در ادامه چند نمونه از محبوب ترین روغن های گیاهی برای پوست صورت را معرفی کرده ایم تا این انتخاب را برایتان ساده تر کرده باشیم:

1.   روغن اسطوخدودس

بدون هیچ تردیدی روغن اسطوخودوس از بهترین روغن های گیاهی برای روشن شدن پوست است. این روغن از تولید بیش از حد رنگدانه‌ های پوستی جلوگیری می کند و از این طریق منجر به روشن و شفاف شدن پوست صورتتان می شود.

2.   روغن بادام

این روغن سرشار از ویتامین های مختلف است که همگی برای پوست بدن بسیار مفیدند. روغن بادام هم منجر به روشن شدن پوست می شود و هم با برطرف کردن سیاهی های دور چشم، صورت را شفاف تر و سرحال تر می کند. مواد مغذی موجود در این روغن آنقدر زیاد است که به اعتقاد برخی پژوهشگران درست مثل ورزش در خانه برای بانوان برای سلامت پوست موثر است.

 

3.   روغن رزماری

2

خواص زیاد رزماری باعث شده تا احتمالا در ترکیبات سازنده بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی اسم آن را ببینید. روغن رزماری سرشار از ویتامین های C و E است و از این نظر منجر به روشن شدن و جوان شدن پوست صورت می شود.

4.   روغن کرچک

این روغن نیز به علت خواص درمانی معجزه آسای خود برای پوست و مو بسیار مشهور شده است. مخصوصا اگر می خواهید لکه ها و سیاهی های روی پوست را از بین ببرید، روغن کرچک یک انتخاب بسیار عالی است.

5.   روغن زردچوبه

این روغن زیاد معروف نیست و به همین خاطر عجیب نیست اگر تا به حال اسم آن را نشنیده باشید. با این حال خواص درمانی این روغن نیز برای پوست فوق العاده است. روغن زردچوبه هم به عنوان روشن کننده پوست عالی عمل می کند، و هم می تواند لکه ها و جوش های صورت را کمتر کند. توصیه می کنیم که حتما از این روغن در روتین هفتگی تان استفاده کنید.

6.   روغن سنجد تلخ

روغن سنجد سرشار از اسید لینولئیک و اسیدهای آلفا لینولئیک است. این مواد جلوی رشد ملانین های پوستی را می گیرند و از این طریق به تدریج باعث لایه برداری پوست به صورت کاملا طبیعی می شوند. این روغن همچنین در از بین بردن جای آفتاب سوختگی، آکنه و لکه های کهنه بسیار موثر است.

7.   روغن نارگیل

این روغن در ساخت بسیاری از محصولات روشن کننده پوست به کار می رود، اما به صورت خام نیز یافت شده و مورد استفاده قرار می گیرد. روغن نارگیل در تقویت مو و شفافیت پوست (مخصوصا از بین بردن جای زخم و روشن کردن پوست زیر بغل) کاربردی است.

8.   روغن بهار نارنج

روغن بهار نارنج دارای هیدروکینون است که برای شفافیت پوست بی اندازه کاربرد دارد و از رشد ملانین نیز جلوگیری می کند. خیلی از محصولات شیمیایی بر پایه همین هیدروکینون ساخته می شوند، در حالی که روغن بهار نارنج به صورت طبیعی سرشار از این ماده تقویتی است!

9.   روغن آرگان

خواص این ماده به قدری زیاد است که به آن طلای مایع هم می گویند. روغن آرگان نیز با جلوگیری از رشد ملانین باعث می شود که پوست روشن شود. جوان سازی پوست و شفاف تر کردن آن نیز از دیگر خواص روغن آرگان است که باعث شده به آن طلای مایع بگویند.

3

10.روغن چوب صندل

آخرین پیشنهاد ما، روغن چوب صندل است. البته این روغن در مقایسه با سایر مواردی که بالاتر معرفی کردیم، کمی دیرتر اثر خود را نشان می دهد، اما در صورت مصرف مداوم، نتیجه ای بسیار مطلوب در روشن شدن پوست دارد. از بین بردن لکه های روی صورت، جوش ‌های سرسیاه و مرطوب کردن از مهمترین ویژگی‌ های این روغن است.

نحوه استفاده از روغن های گیاهی به چه صورت است؟

دستورالعمل استفاده از انواع روغن های گیاهی تقریبا یکسان بوده و به شرح زیر می باشد:

هر شب قبل از خواب (یا هفته ای دو تا سه بار) مقداری از روغنی را که تهیه کرده اید روی پوست صورت خود بمالید و آن را در حدود 5 دقیقه به آرامی و با ملایمت ماساژ دهید. سپس اجازه دهید که روغن چند دقیقه بر روی پوست صورتتان باقی بماند تا بتواند به لایه های زیرین پوست نفوذ کند. بعد از آن به کمک آب ولرم خوب صورتتان را بشویید تا کاملا تمیز شود.

4

البته همیشه باید نسبت به واکنش های آلرژیک روغن های گیاهی مراقب باشید. همانطور که می دانید علت پدید آمدن بسیاری از مشکلات پوستی مانند علت پوسته شدن انگشتان پا، استفاده بیش از اندازه از بعضی از مواد آرایشی بهداشتی طبیعی یا شیمیایی است. بنابراین فراموش نکنید که روغن ها خود می توانند منجر به بروز التهابات پوستی شوند.

به همین جهت در ابتدا مقدار کمی از این روغن ها را روی پوست خود امتحان کنید و زمانی که مطمئن شدید نسبت به آن حساسیت ندارید، دستورالعمل بالا را اجرا کنید. همچنین اگر به روغن حساسیت دارید، می توانید ابتدا آن را به پنبه بزنید و سپس پنبه را به صورت خود بمالید. انجام این کار به مدت چند هفته باعث می شود که پوستی شاداب تر و روشن تر داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم چند نمونه از بهترین روغن های روشن کننده پوست برای شفافیت هرچه بیشتر صورت را معرفی کنیم. بار دیگر یادآور می شویم که مصرف موضعی این گونه روغن ها در مقایسه با محصولات آرایشی که اغلب مملو از مواد شیمیایی مضر هستند، قطعا خطرات کمتری در پی داشته و در بلند مدت نیز بهتر جواب می دهد. در همین راستا خوشحال می شویم اگر شما هم تجربه ای در رابطه با استفاده از هر یک از این روغن ها داشته اید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز