نرم افزار چت آنلاین چیست؟ مزایا و ویژگی‌ها

۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۱۶:۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۳۶۷۱۸۸
نرم افزار چت آنلاین چیست؟ مزایا و ویژگی‌ها
امروزه کسب و کارهایی که به صورت آنلاین به متقاضیان خدمت رسانی می‌کنند، در حال افزایش هستند و همان طور که می‌دانید ارتباط گرفتن با مشتریان برای ایجاد حس اعتماد و یا رفع مشکلات احتمالی‌شان، قبل یا بعد از خرید دارای اهمیت بسیار زیادی است که برای این منظور از نرم افزارهای مختلفی استفاده می‌کنند.

امروزه کسب و کارهایی که به صورت آنلاین به متقاضیان خدمت رسانی می‌کنند، در حال افزایش هستند و همان طور که می‌دانید ارتباط گرفتن با مشتریان برای ایجاد حس اعتماد و یا رفع مشکلات احتمالی‌شان، قبل یا بعد از خرید دارای اهمیت بسیار زیادی است که برای این منظور از نرم افزارهای مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها، نرم افزار چت آنلاین می‌باشد.

در ادامه به اهمیت این نرم افزار و معرفی بهترین آن‌ها می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

images_1660710222.jpg

نرم افزار چت آنلاین سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

در ابتدا باید بدانیم که چت آنلاین چیست و با کاربردهای آن آشنا شویم.

نرم افزار چت آنلاین سایت به کاربران این امکان را می دهد که با استفاده از رابط های وب، بصورت زنده (Live) با کارشناسان کسب و کار صحبت کنند. سادگی و دسترسی راحت کاربران با کارشناسان این محصول را با سایر محصولات تخصصی متمایز می‌کند.

 این نرم افزار به کاربران امکان دسترسی فوری را می دهد و تنها یک مرورگر وب برای برقراری چت یا گفتگو مورد نیاز است و کاربران همیشه آخرین نسخه یک نرم افزار چت زنده را مشاهده می کنند و نیازی به نصب یا به روز رسانی نرم افزار نیست.

نرم افزار گفتگوی آنلاین معمولا در زمینه تجاری به عنوان نرم افزار پشتیبانی زنده نام برده می‌شود و امکان پشتیبانی لحظه‌ای را برای کارشناسان کسب و کارها فراهم می کند. در این حالت، نرم افزار چت آنلاین با یک وب سایت ادغام می شود تا به مشتری امکان چت با نماینده کسب و کار یا صاحب وب سایت را بدهد.

چرا چت آنلاین برای وب‌سایت‌ها اهمیت زیادی دارد؟

استفاده از نرم افزار چت وبسایت به مشتریان این امکان را می‌دهد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند سوالات و ابهامات خود را از افراد متخصص بپرسند. این سیستم می‌تواند مزایای زیادی برای مشتریان داشته باشد. در واقع یک وب سایت موفق با در نظر گرفتن نیاز مشتریان سعی می‌کند تا خدمات بروزتر و مؤثرتری را ارائه نماید. مشتری زمانی که وارد سایت شما می‌شود، ممکن است در زمینه‌های مختلف سوال و درخواست‌های زیادی داشته باشد.

وجود تنوع در راه‌های ارتباطی این امکان را به مشتریان می‌دهد که بتوانند به راحتی با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنند. چت سایت به عنوان یک شیوه سریع و کاربردی است که باعث جذب مشتری خواهد شد. امروزه وب سایت‌های خدماتی و فروشگاهی، برای این که بتوانند اعتماد مشتریان را به خود جلب نمایند نیاز به استفاده از این سرویس هوشمند دارند. این سیستم برای مدیران وب سایت‌ها نیز دارای اهمیت است چرا که باعث جذب مشتری و کاربر فعال خواهد شد.

استفاده از چت آنلاین چه مزایایی دارد؟

images_1660712461.jpg

بسیاری از مدیران که کسب و کار آنلاین دارند، هنوز هم برای استفاده از چت زنده در سایت‌شان قانع نشده‌اند. این دسته از مدیران بر این عقیده‌اند که بکارگیری از نرم افزار گفتگوی آنلاین، به معنی هزینه‌ی اضافی است. ما در ادامه به مزیت‌های نرم افراز چت آنلاین می‌پردازیم تا اگر تا این لحظه تصمیم به استفاده از این قابلیت نگرفته‌اید، مجدداً به بررسی آن اقدام کنید:

1.    افزایش فروش کسب و کار یا سایت

پاسخگویی آنلاین با استفاده از برنامه‌های چت آنلاین یکی از مهم‌ترین روش‌های ایجاد حس اعتماد در مشتری است. همان طور که می‌دانید اعتمادسازی در بازاریابی نقش مهمی در افزایش فروش دارد و یکی از بسترهایی که به راحتی می‌توانید برای این منظور از آن بهره ببرید، بکارگیری از چت زنده است.

 

2.    کاهش هزینه‌ها

همان طور که می‌دانید پشتیبانی از همه‌ی مشتریان هزینه‌ی زیادی می‌خواهد که استفاده از نرم افراز چت آنلاین تا حد چشم‌گیری هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. در واقع اگر قصد بکارگیری از چنین سیستمی را نداشته باشید، باید یک سیستم تماس تلفنی با تعداد پرسنل زیاد ایجاد کنید که به سرمایه گذاری بیشتری نسبت به چت آنلاین نیاز دارید. لذا اگر یک پشتیبانی بدون دردسر از مشتریان را می‌خواهید، کافی است از بهترین سرویس چت آنلاین استفاده کنید.

 

3.    افزایش وفاداری مشتریان

در آمارهای جهانی، مشخص شده است که افراد مختلف بلافاصله پس از وارد شدن به سایت‌های خدماتی و فروشگاهی، مستقیم به سراغ دکمه گفتگو آنلاین می‌روند و اصلاً کاری به شماره تماس یا ایمیل شرکت ندارند. این موضوع نشان می‌دهد همین که متقاضیان می‌توانند در کمترین زمان ممکن به جواب سوال‌شان برسند، حس خوبی به آنها دست خواهد داد. از طرف دیگر وجود چت آنلاین این احساس را در مشتریان ایجاد می‌کند که انگار به صورت حضوری در فروشگاه قرار دارند. همه‌ی این موارد افزایش وفاداری و رضایت مشتریان را نتیجه می‌دهد.

 

4.    جمع‌آوری اطلاعات

یکی دیگر از مزیت‌های راه‌اندازی پشتیبانی آنلاین، جمع‌آوری اطلاعات کاربران است. همان طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که یکی از آنها ارسال ایمیل، پیامک و…  است. شما مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانید با راه‌اندازی سرویس چت زنده و در زمان برقراری ارتباط با مشتریان، به دریافت ایمیل و شماره تماس اقدام کنید تا با حفظ این اطلاعات در وقت مناسب به ارسال ایمیل یا پیامک‌های تبلیغاتی بپردازید.

یک چت زنده خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

1. عملکردی سریع و راحت

وجود سرعت و عملکردی راحت در سامانه چت زنده یکی از مواردی است که باید در هنگام در نظر گرفتن آن مورد بررسی قرار بگیرد. همیشه به یاد داشته باشید که ارتباط سریع‌تر خواسته اکثر مشتریان است و اگر در برنامه‌ی راه‌اندازی شده‌تان در قالب چت زنده چنین قابلیتی وجود نداشته باشد، حتماً متقاضیان زیادی را از دست خواهید داد.

2. حفظ کردن پیام‌های گذشته

یکی دیگر از امکانات چت آنلاین می‌تواند ذخیره کردن پیام‌های رد و بدل شده‌ی قبلی باشد. در واقع از تاریخچه چت صحبت می‌کنیم. مزیت این قابلیت این است که در مراجعات بعدی، مشاوران آنلاین می‌دانند که با چه کسی گفتگو می‌کنند و شاید این موضوع به آنها در حل سریع‌تر مشکلات‌ کمک کند.

3. داشتن دمو قبل از خرید

برای این که یک سیستم نرم افراز چت آنلاین را بررسی کنید، حتماً از سازنده‌ی آن دمو محصول را درخواست نمایید. این موضوع می‌تواند شمای کلی نرم افزار را به شما نشان دهد تا اگر نیاز به تغییرات باشد، در اسرع وقت در نظر گرفته شود.

با  استفاده از داناچت، نحوه تعامل با مشتریانتان را متحول کنید

شرکت دانا پرداز یکی از شرکت‌های تخصصی در زمینه تولید محصولات نرم افزاری است که از سال 1385 فعالیت رسمی خود را با هدف کمک به کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ آغاز کرد. در حال حاضر بسیاری از سازمان‌های بزرگ، بانک‌ها، وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات کشور از خدمات این مجموعه برای رفع نیاز خود استفاده می‌کنند. در صورتی که بخواهید از سیستم چت آنلاین برای مجموعه خود استفاده کنید، انتخاب نرم افزار دانا چت یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شود.

با دانا چت می‌توانید خدمات پشتیبانی را به شکل عالی ارائه کرده و کسب و کار خود را توسعه دهید. توسعه کسب و کار باعث فروش محصولات و ارائه خدمات مفید به مشتریان خواهد شد که برای مدیران ارشد یک کسب و کار تجاری دارای اهمیت است. با دانا چت می‌توانید دسترسی آسان به اطلاعات مشتریان خود داشته باشید و سوابق چت را بررسی کنید. همچنین می‌توانید میزان رضایت مشتریان را در کمترین زمان ممکن بسنجید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز