کسب درآمد از طریق برش لیزر

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۱۵:۲۹:۳۴
کد خبر: ۱۳۶۹۸۳۸
کسب درآمد از طریق برش لیزر
کسب درآمد بالا برای همه افراد یک دغدغه محسوب می‌شود. امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های بالای زندگی، کسب درآمد بالا یک ضرورت به حساب می‌آید.

کسب درآمد بالا برای همه افراد یک دغدغه محسوب می‌شود. امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های بالای زندگی، کسب درآمد بالا یک ضرورت به حساب می‌آید.  افراد برای رفع این دغدغه به انجام کارهای متفاوتی روی می‌آورند. اما همه‌ی کارها و شغل‌ها بازدهی و سود بالایی نخواهند داشت. پس انتخاب حرفه‌ای با سود و بازدهی عالی اهمیت زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی حرفه‌ی پرسود برش لیزر و راه‌های درآمدزایی ازطریق آن بپردازیم.

1

معرفی حرفه برش لیزر

با شنیدن کلمه لیزر بیشتر ما به فکر لیزرهایی که به عنوان اشاره‌گر با رنگ‌های قرمز یا سبز استفاده می‌شود، فرو می‌رویم. اما دنیای استفاده از لیزر بسیار گسترده‌تر می‌باشد. یکی از کاربردهای لیزر، استفاده نوع خاصی از آن برای برش متریال مختلف است.

تکنولوژی برش لیزر به این گونه عمل می‌کند که ابتدا در محفظه‌ای که شامل گازهای دی اکسید کربن، آرگون و... می‌باشد، به واسطه جریان برق ملتهب شده و از این گازهای ملتهب شده نوری ساطع می‌شود. نور ساطع شده به وسیله‌ی آیینه‌های متعدد به هد دستگاه منتقل می‌شود. نور ساطع شده برای اینکه قابلیت برش داشته باشد، درون هد توسط لنز مخصوص متمرکز می‌شود.

با توجه به قدرت نور لیزر تولید شده، امکان برش متریال‌های مختلف وجود دارد. از همین رو دستگاه‌های برش لیزر به دو نوع برش لیزر فلزات و برش لیزر غیرفلزات دسته بندی می‌شوند.

درآمدزایی از طریق برش لیرز

نحوه‌ی کارکرد و برش متریال دستگاه لیزر برای همه بسیار جالب است  اما این جذابیت زمانی دوچندان می‌شود که به عنوان شغلی با درآمد عالی نیز معرفی می‌گردد. سرعت زیاد و پتانسیل بالا در برش متریال‌های مختلف از دلایل اصلی کاربردی و پر متقاضا بودن این حرفه می‌باشد.

برش لیزر حرفه‌ای تقریبا گسترده است که امکان کسب درآمد از فعالیت‌های جانبی آن نیز وجود دارد و در مواردی سود حاصل از فعالیت‌های جانبی این حرفه بسیار چشمگیر است. در زیر به معرفی فعالیت‌های درآمدزای وابسته به برش لیزر می‌پردازیم:

ارائه خدمات برش لیزر

اصلی‌ترین روش کسب درآمد عالی‌ در این حرفه از ارائه خدمات برش لیزر است. برای شروع فعالیت در این زمینه به محیطی با متراژ حداقل 30 متر به همراه یک دستگاه برش لیزر و سیستم کامپیوتری نیاز است. کار با نرم افزار دستگاه و خود دستگاه نیاز به تخصص ندارد و با گذراندن چند ساعت آموزش به راحتی می‌توان از دستگاه استفاده کرد. اگر تصمیم به راه اندازی کارگاه برش لیزر دارید، مقاله‌ای که در این زمینه در سایت شابلونت منتشر کرده‌ایم را مطالعه کنید.

برای ارائه خدمات بهتر در این حرفه لازم است که طراحی با نرم‌افزار کورل را بلد باشید و بتوانید طراحی‌های اختصاصی بر اساس نیاز و سلیقه مشتری انجام دهید. البته امروزه سایت‌هایی وجود دارند که طرح‌های پراستفاده در برش لیزر را به صورت آماده برای فروش آماده کرده‌اند و نیاز خیلی از لیزرکاران به طراح و طراحی را برطرف نموده‌اند. وب سایت شابلونت مرجع دانلود طرح‌های وکتوری برای برش لیزر و سی ان سی است که شما می‌توانید از طرح‌ها و آموزش‌های این سایت بهره ببرید.

 

2

تولید محصول

کسب درآمد از راه تولید همواره سود خوبی دارد اما در کنار این سود خوب در مقایسه با فروش محصول با سختی‌ها و چالش‌های بسیار زیادی همراه است که این چالش‌ها با توجه به نوع محصول تولیدی متفاوت است. محصولات زیادی وجود دارد که برش لیزر اصلی‌ترین فرآیند در مراحل تولیدی آن است. این محصولات اغلب دارای بازار فروش خوبی می‌باشد و نیازی به بازاریابی خیلی قوی نیست اما به هر حال برای رسیدن به حد نهایی در فروش نیاز به بازاریابی تخصصی و قوی می‌باشد. یکی از پرفروش‎ترین محصولات، فروش جعبه‎های چوبی است. این جعبه‌ها در قسمت‌های متفاوت استفاده‌های گوناگونی دارد. طراحی این جعبه‌ها نیاز به داشتن مهارت در طراحی دو بعدی است اما راه ساده‌تر دانلود طرح جعبه از سایت‌های فروش طرح است. در سایت شابلونت دسته بندی مخصوصی برای طرح‌های کاربردی نظیر جعبه وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به این سایت، طرح مورد نظر خود را خریداری کنید.

3

 

طراحی

کسب درآمد از طریق طراحی طرح‌های برش لیزر فرصت مناسبی است تا با شرایط مختلف به صورت پروژه‌ای یا کار ثابت کسب درآمد کنید. طرح‌های برش لیزر می‌بایست با نرم افزارهای دو بعدی طراحی شود و برای اینکه در حین برش با دستگاه لیزر دچار عیب و ایراد نگردد، لازم است که نکات جزئی اما مهمی رعایت گردد. از این رو می‌توان گفت که طراحی دو بعدی برای برش لیزر، کار تخصصی محسوب می‌گردد و مبالغ خوب و قابل توجهی می‌توان از مشتری دریافت نمود. برای فعالیت در این حوزه می‌توانید با تبلیغات مناسب در صنف برش لیزر، فعالیت خود را آغاز نموده و به گونه‌های مختلف با لیزرکاران همکاری کنید.

ساخت و تعمیرات

کسب درآمد از این روش نسبت به روش‌های قبلی بسیار دشوار است. دستگاه‌های برش لیزر همانند هر دستگاهی به سرویس و تعمیرات دوره‌ای نیازمند می‌باشد و این تعمیرات باید حتما به دست فرد متخصص صورت گیرد که با اجزای مختلف دستگاه به خوبی آشنا باشد. دشواری این روش به علت تخصصی بودن آن می‌باشد و از نظر درآمدی بسیار عالی است زیرا افراد متخصص در این حوزه بسیار کم هستند و افراد مبتدی توانایی حضور در این موقعیت را ندارند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا حرفه برش لیزر را به صورت اجمالی معرفی کنیم و روش‌های رایج و معمول کسب درآمد از این حرفه را توضیح دهیم.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما