آموزش عیب یابی و تعمیر پکیج در تمام برندها توسط دکتر آچار

۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۱۵:۳۵:۲۶
کد خبر: ۱۳۷۲۳۷۲
آموزش عیب یابی و تعمیر پکیج در تمام برندها توسط دکتر آچار
ایراد و خرابی پکیج افراد را با مشکلات زیادی رو به رو می کند، عیب یابی اصولی و تعمیرات توسط افراد متخصص و حرفه ای از بروز آسیب های جدی در پکیج جلوگیری می کند، در ادامه این مطلب به آموزش عیب یابی و تعمیر پکیج در تمام برند ها می پردازیم.

ایراد و خرابی پکیج افراد را با مشکلات زیادی رو به رو می کند، عیب یابی اصولی و تعمیرات توسط افراد متخصص و حرفه ای از بروز آسیب های جدی در پکیج جلوگیری می کند، در ادامه این مطلب به آموزش عیب یابی و تعمیر پکیج در تمام برند ها می پردازیم.

ارورها یا کدهای خطای پکیج

ارورها کد های خطایی هستند که معمولاً به شکل حروف، اعداد انگلیسی یا ترکیب هر دو بر روی صفحه نمایشگر پکیج ظاهر میشوند، ارورها همان مشکلات داخلی پکیج هستند.

برای بر طرف کردن ارور های پکیج باید با آن ها آشنا شوید، ارور ها در هر برندی متفاوت اند و تعدادی از آن‌ها در دفترچه راهنمای پکیج توضیح داده شده اند.

سرویس پکیج

سرویس پکیج در نوع کامل و دوره ای شامل خدمات مختلفی است، در فرایند سرویس ارورها و مشکلات پکیج توسط تکنسین متخصص بر طرف میشوند، قطعات معیوب پکیج بررسی و تعمیر میشوند، در صورت عدم امکان تعمیر، قطعات توسط تکنسین ها تعویض و جای گذاری میشوند.

سرویس پکیج تنها زمانی موجب بهبود عملکرد دستگاه میشود که توسط تعمیرکاران متخصص و حرفه ای انجام شود، در صورتی که این کار توسط افراد غیر متخصص انجام شود امکان خرابی های بیشتر و خسارات جانی و مالی نیز وجود دارد.

اگر پکیج شما خراب شده است و با آموزش زیر نتوانستید مشکل را حل کنید برای تعمیر پکیج اینجا کلیک کنید.

سرویس پکیج شامل چه اقداماتی می شود؟

  1. هوا گیری پکیج و رادیاتورها

هواگیری پکیج از مهم ترین اقداماتی است که در فرایند سرویس توسط تکنسین انجام میشود، هواگیری پکیج امری تخصصی است و باید حتماً آن را به تکنسین بسپارید، هواگیری پکیج به بهبود عملکرد دستگاه کمک کرده و میزان مصرف گاز را کاهش میدهد.

  1. کنترل فشار آب

اگر میزان فشار آب بیشتر یا کمتر از حد استاندار باشد، قطعات پکیج دچار آسیب و خرابی میشود، در نتیجه پیشنهاد میکنیم سرویس دوره ای پکیج را به تکنسین های متخصص بسپارید تا میزان آب دستگاه تان تنظیم شده و از بروز آسیب های بیشتر جلوگیری شود.

  1. بررسی فن و دودکش

دودکش پکیج گاز مصرفی دستگاه را به بیرون هدایت میکند، در سرویس گرفتگی دودکش بررسی میشود، در صورتی که مسیر دودکش دچار گرفتگی شود افراد دچار گاز گرفتگی و خفگی خواهند شد، در نتیجه بررسی دودکش و فن از مهم ترین اقدامات سرویس پکیج محسوب میشود.

  1. رسوب گیری پکیج

رسوب زدایی پکیج از دیگر اقدامات مهم سرویس پکیج محسوب میشود، رسوب گرفتن دستگاه باعث کاهش فشار آب و عدم گرم شدن آب میشود در صورتی که دستگاه بیش از حد رسوب داشته باشد عملکرد بسیاری از قطعات آن دچار اشکال شده و هزینه تعمیرات افزایش پیدا میکند.

ورودی پکیج، مبدل پکیج و اتصالات از مهم بخش ها در پکیج اند که نیاز به رسوب گیری دارند.

  1. اسیدشویی پکیج

اسید یکی از مواد خطرناک است که هرکسی نمیتواند از آن استفاده کند، تکنسین های متخصص در صورت نیاز اقدام به شستشوی رسوبات دستگاه با اسید میکنند.

  1. بررسی و بازبینی کلی دستگاه

در سرویس کامل تمامی قطعات مهم دستگاه از جمله برد، فن، پمپ آب و... به صورت کامل بررسی میشوند.

  1. تعویض فیلتر رسوب گیر پکیج یا تخلیه رسوب فیلتر

در سرویس فیلتر رسوب تخلیه شده و در صورت کاربردی نبودن تعویض میشود.

  1. بررسی درجه حرارت پکیج، اتصالات، دودکش و سلامت و کارکرد دقیق سایر قطعات دستگاه

در این اقدام سلامت و عملکرد دستگاه به صورت دقیق و کلی بررسی خواهد شد.

  1. بررسی و بازبینی محل نصب

محلی که پکیج در آنجا نصب شده و محل قرار گرفتن لوله ها با ایمنی پکیج ارتباط مستقیم دارد.

مزایای سرویس پکیج چیست؟

سرویس پکیج موجب بهبود عملکرد دستگاه، افزایش طول عمر پکیج و کاهش مصرف میزان گاز مصرفی میشود.

عیب یابی انواع پکیج ها

یکی از مهم ترین مراحل در تعمیرات پکیج عیب یابی است، اگر عیب یابی پکیج به صورت صحیح و توسط تعمیرکاری متخصص انجام شود، مشکل زودتر پیدا و بر طرف شده و همچنین هزینه تعمیرات پکیج کاهش پیدا میکند، توصیه میشود که تعمیرات پکیج خود را به تعمیرکاران حرفه ای مراکز مجاز بسپارید.

آموزش عیب یابی پکیج

همانطور که اشاره شد عیب یابی از مهم ترین مراحل تعمیرات پکیج محسوب میشود.

ممکن است شما هم با مشکلات پکیج دیواری یا زمینی تان رو به رو شوید، این آموزش به شما کمک میکند که بهترین اقدامات در زمینه تعمیر پکیج را انجام دهید.

مشکلات رایج انواع پکیج ها

  1. پکیج روشن نمیشود.

  2. مشعل پکیج با انفجار روشن میشود.

  3. رادیاتورها محیط را گرم نمیکنند.

  4. پکیج آب را گرم نمیکند.

  5. شعله پکیج زرد رنگ میسوزد.

  6. میزان فشار بار پکیج کم شده است.

  7. از پکیج آب چکه میکند.

  8. پکیج سر و صدای زیادی دارد.

چرا پکیج دیواری روشن نمی‌شود؟

اگر پکیج تان روشن نمیشود، از وصل بودن گاز و برق پکیج مطمئن شوید، عدم رسیدن برق و گاز به پکیج میتواند از دلایل روشن نشدن این دستگاه باشند، اگر میزان فشار کم باشد پکیج روشن نمیشود.

فشار پکیج نباید بیشتر از حد معمول باشد، برای بررسی فشار سنجی که در زیر پکیج تعبیه شده را چک کنید، فشار دستگاه را روی 5/0 تنظیم کنید، در صورتی که پکیج دوباره دچار افت فشار شد از تعمیرکار برای برطرف کردن مشکل کمک بگیرید.

پکیج آب را گرم نمی‌کند.

افت فشار گاز ساختمان یکی از دلایل مهم گرم نشدن آب پکیج است، در صورتی که فشار آب ساختمان نیز کم باشد این مشکل پیش می آید، رسوب گرفتن مبدل ثانویه پکیج از دیگر دلایل گرم نشدن پکیج محسوب میشود.

مبدل در خدماتی که هنگام سرویس دوره ای توسط تکنسین ها انجام میشود، رسوب زدایی میشود، خرابی فلوسوئیچ در گرم نشدن آب مؤثر است که با تعویض این قطعه مشکل برطرف خواهد شد.

مشعل پکیج انفجاری روشن میشود.

نوسان گاز شهری یکی از دلایل روشن شدن انفجاری مشعل پکیج است، خرابی قطعه الکترود جرقه زن و عدم فاصله استاندارد بین الکترود جرقه زن و مشعل از دلایل اصلی روشن شدن انفجاری پکیج هستند.

میزان فشار آب پکیج دیواری کم است.

اگر پکیج نشتی داشته باشد فشار آب پکیج کم میشود، برای برطرف کردن این مشکل باید تمامی اتصالات مدار گرمایش پکیج بررسی شده و نشتی شان بر طرف شود.

ورود هوا به داخل پکیج از دیگر دلایل کاهش فشار آب پکیج است، لازم است که هواگیری پکیج انجام شود، هواگیری نیز در خدمات سرویس دوره‌ای پکیج توسط تکنسین‌ها انجام میشود.

پکیج سر و صدای زیادی دارد.

هوا داشتن پکیج در پمپ آب، رادیاتورها و مبدل پکیج دیواری از دلایل این مشکل هستند که با هواگیری بر طرف میشوند، اختلال در عملکرد روتور آب از دلایل سر و صدای پکیج است که با تعویض این قطعه مشکل برطرف میشود.

پکیج خود به خود خاموش میشود.

خرابی پمپ پکیج و عدم گردش آب در سیستم دستگاه، خرابی پمپ پکیج، رسوب و انسداد شیر ورودی آب، هوا داشتن لوله ها از مهم ترین دلایل خاموش شدن پکیج ها هستند.

تعمیرگاه دکتر آچار

دکترآچار تعمیرگاه مجاز و معتبری در شهر تهران است که به تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله پکیج میپردازد، این مرکز با آدرس drachar.com به تعمیر انواع پکیج دیواری و زمینی در برند های مختلف پرداخته و با اعزام تکنسین به محل تعمیرات ر برای مشتریان راحت تر کرده است.

تمامی خدمات تکنسین های مرکز دکتر آچار دارای گارانتی کتبی 12 ماهه بوده و هزینه تعمیرات مطابق با نرخ اتحادیه انجام میشود.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
نظرات
جوان بیکار
|
-
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
0
0
سلام مطالب خوبی بود . چه جوری میتونم تعمیرکار حرفه ای شوم
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز