۴ بهترین روش تمیز کردن سماور طبیعت گردی

۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۳:۳۸:۲۶
کد خبر: ۱۳۷۳۸۰۱
۴ بهترین روش تمیز کردن سماور طبیعت گردی
شاید خیلی از ما فکر کنیم که دوره استفاده از سماورهای ذغالی به پایان رسیده و دیگر کمتر کسی از این سماورها استفاده می کند. اما هنوز هم هستند افراد زیادی که از این سماورها در بیرون از منزل و برای پیک نیک های خانوادگی استفاده می کنند.

شاید خیلی از ما فکر کنیم که دوره استفاده از سماورهای ذغالی به پایان رسیده و دیگر کمتر کسی از این سماورها استفاده می کند. اما هنوز هم هستند افراد زیادی که از این سماورها در بیرون از منزل و برای پیک نیک های خانوادگی استفاده می کنند. ضمن این که این سماورها را می توان در دکور خانه خیلی از افرادی که علاقه خاصی به وسایل قدیمی دارند پیدا کرد. به این ترتیب اگر شما هم یکی از افرادی هستید که هنوز یکی از این سماورها را در خانه دارید و از آن استفاده می کنید و یا آن را به عنوان دکوری استفاده می کنید بهتر است روش های تمیز کردن سماور را بدانید تا بتوانید زیبایی و جلای آن را همیشه حفظ کنید. چه در مواقع مصرف و چه در مواقعی که آن را در گوشه ای از خانه به عنوان یک وسیله دکوری قرار می دهید.

تمیز کردن انواع سماور

برای تمیز کردن سماور روش های مختلفی است که می توانید یکی از آنها را مورد استفاده قرار دهید. نکته مهم این است که اکثر این سماورها بدنه شان از جنس برنج یا مس است. در نتیجه زود چربی و گرد و خاک را به خود می گیرند. پس تمیز نگه داشتن بدنه آنها یک مساله است و تمیز کردن داخل این سماورها مساله دیگر. البته هر کدام به نوع خود باید مورد توجه قرار گیرد.

شما برای تمیزکاری سماور می توانید از محلول های دست ساز خانگی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید استفاده از شوینده های شیمیایی می تواند جلا و جلوه این وسیله را از بین ببرد. خیلی ها برای از بین بردن لکه های چربی از بدنه ظروف مسی و برنجی از لکه برهای شیمیایی استفاده می کنند. این مساله باعث می شود تا بعد از مدتی این ظروف رنگ خود را از دست داده و سیاه شوند. اما وقتی از محلول های دست ساز خانگی استفاده کنید می توانید این اطمینان خاطر را داشته باشید که وسیله تان تا مدت ها به همان شکل اولیه خود باقی خواهد ماند.

پس برای تمیز کردن سماور زغالی و طبیعت گردی دو مرحله را باید مد نظر داشته باشیم.

1- تمیز کردن بدنه

2- تمیز کردن داخل سماور

- برای تمیز کردن سماور، البته بدنه آن، می توانید از محلول هایی مانند: 1- سرکه سفید و آبلیمو 2- آب لیمو با اندکی آب 3- آب لیمو با نمک 4- مخلوط سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. هر کدام از این ها به راحتی لک ها و چربی هایی را که بر روی بدن سماور شما به جا مانده از بین می برند. در نتیجه دیگر نیازی به استفاده از شوینده های شیمیایی ندارید.

به خاطر داشته باشید که اغلب این سماورها قطعات آن از هم جدا می شود. همین امر تمیز کردن آنها را ساده تر می کند.

 چگونگی تمیز کردن سماور با محلول های خانگی

1- اولین روش تمیز کردن سماور استفاده از سرکه سفید و آبلیمو بود. این دو را به میزان کاملا یکسان با هم مخلوط کنید، دستمالی که پرز نداشته باشد، زبر نباشد و البته قدرت آبگیری خوبی داشته باشد را به این محلول آغشته کنید و به بدنه سماور خود بکشید. این کار را تا جایی ادامه دهید که تمام لکه های روی سماور و البته گرد و خاک های آن گرفته شود. بعد از آن سماور را با آب ولرم بشویید و کاملا خشک کنید، از میزان تمیزی شگفت زده خواهید شد.

2- استفاده از آب لیمو آب هم می تواند گزینه مناسبی برای تمیز کردن سماور شما باشد. یک عدد لیمو را برش دهید، گرد و خاک بدنه سماور را با پارچه نمدار تمیز کنید و برش های لیموترش را روی بدنه سماور بکشید. 3 الی 5 دقیقه کافی است تا چربی و لکه ها از روی بدنه جدا شوند بعد می توانید با آب سماور را بشویید و کاملا خشک کنید. بعد از این کار درخشندگی خاصی در بدنه سماور می بینید.

 

2

3- برای استفاده لیمو و نمک به منظور تمیز کردن سماور هم باید قبل از هر چیز با یک دستمال گرد و خاک ها را از بدنه سماور پاک کنید. بعد از آن یک لیمو را برش زده به بدنه سماور بکشید و سپس با نمک روی آن را بپوشانید. در این روش هم باید کمی صبر کنید. بگذارید نمک و لیمو کار خودش را انجام دهد و جرم های روی سماور را شل کند. بعد با یک دستمال خشک این ترکیب را از روی بدنه سماور پاک کنید. به خاطر داشته باشید بعد از این مرحله هم می توانید سماور را با آب بشویید. اما حتما از خشک کردن کامل آن مطمئن شوید.

4- برای استفاده از مخلوط جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن سماور باید ابتدا از این دو ماده خمیر نرمی درست کنید و آن را به بدنه سماور بمالید. به خاطر داشته باشید اگر لکه های روی سماور زیاد هستند و سیاه شده اند این روش می تواند بسیار کارساز باشد، وقتی خمیر را درست کردید و روی بدنه سماور گذاشتید، 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا این خمیر تمام لکه ها را از بین ببرد، بعد از آن می توانید با استفاده با یک ابر یا اسکاچ نرم بدنه سماور را با آب بشویید. به خاطر داشته باشید برای تمیزکاری سماور استفاده از اسکاچ زبر می تواند خط و خش های زیادی را روی بدنه سماور شما ایجاد کند. پس مراقب این موضوع باشید.

تمیز کردن داخل سماور

به دلیل آهک موجود در آب داخل تمام سماورهایی که با آن آب را به جوش می آوریم بعد از مدتی لایه ای ضخیم از آهک در آنها ایجاد می شود. برای تمیز کردن داخل سماور هم می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. البته موثرترین آنها استفاده از جوش شیرین و آب و سرکه است. اگر این محلول را درون سماور بجوشانید تمام آهک های چسبیده به دیواره آن جدا می شوند.

تمیز کردن مخزن ذغال

اما سماورهای ذغالی یک مخزن هم دارند که به آن آتشدان هم می گویند. برای تمیز کردن این قسمت هم باید ذغال های استفاده شده را تخلیه کنید. بعد از آن مخزن را به وسیله یک پارچه خشک از وجود تمام خاکسترهای باقی مانده پاک کنید. بعد می توانید آن را با آب بشویید و البته بعد از شستشو کاملا خشک کنید.

برای مشاهده انواع سماور زغالی لاوا مارکت که مناسب طبیعت گردی و کپینگ، ویلا و منازل سنتی روستایی است، وارد لینک زیر شوید:

https://lavamarket.ir/product-category/tourism-recreation/charcoal-samovar/

هرگونه سوالی در زمینه خرید این محصول و سایر محصولات این فروشگاه دارید ازطریق اطلاعات تماس و چت آنلاین فروشگاه نام برده بپرسید. 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز