نکات خرید شیر روشویی

۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۰۹:۴۴:۴۸
کد خبر: ۱۳۸۰۱۲۱
نکات خرید شیر روشویی
با بالا رفتن قیمت لوازم ضروری منزل، خرید محصولات باکیفیت که چندین سال پیاپی عملکرد مفیدی را ارائه کنند، یکی از بهترین راه‌های صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها است. یکی از اقلام ضروری هر خانه انواع شیرآلات به‌ویژه شیر روشویی می‌باشد. با توجه به اینکه امروزه تولیدات باکیفیت و بی‌کیفیت این شیرها دارای تنوع بسیار بالایی است، اطلاع از مهمترین نکات خرید شیر روشویی تنها راه حل برای یافتن کالایی مرغوب خواهد بود.

با بالا رفتن قیمت لوازم ضروری منزل، خرید محصولات باکیفیت که چندین سال پیاپی عملکرد مفیدی را ارائه کنند، یکی از بهترین راه‌های صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها است. یکی از اقلام ضروری هر خانه انواع شیرآلات به‌ویژه شیر روشویی می‌باشد. با توجه به اینکه امروزه تولیدات باکیفیت و بی‌کیفیت این شیرها دارای تنوع بسیار بالایی است، اطلاع از مهمترین نکات خرید شیر روشویی تنها راه حل برای یافتن کالایی مرغوب خواهد بود. از این رو در ادامه تمام عوامل و نکات پراهمیت را به همراه بهترین برند این زمینه مورد بررسی قرار خواهیم داد. در نهایت شما با کسب این اطلاعات می‌توانید انتخابی رضایت بخش را تجربه نمایید.

آشنایی با انواع شیر روشویی

انواع شیر روشویی پرطرفدار در ۶ مدل خلاصه می‌شوند که هر یک از جانب طراحی ظاهری، نوع نصب، نوع عملکرد و اندازه با یکدیگر تفاوت دارند.

شیر روشویی اهرمی

333

شیرهای اهرمی از ساده‌ترین و در عین حال رایج‌ترین نوع شیرآلات به حساب می‌آیند. این نوع شیر روشویی به دلیل برخورداری از طرفداران و تقاضای فراوان در طرح، رنگ و مدل‌های بسیاری تولید می‌شود و بر این اساس انتخاب نمونه مورد نظر آسان خواهد بود. البته جنس و نوع کارتریج شیر اهرمی از نکات حائز اهمیت برای خرید این محصول است.

شیر روشویی توکار

شیرآلات توکار از جدیدترین مدل‌های شیر روشویی به شمار می‌آیند. تفاوت این محصول با سایر انواع در نحوه قرارگیری اتصالات و قطعات آن است. متعلقات یا لوازم جانبی این شیر بهداشتی در درون دیوار نصب می‌شوند و تنها اهرم و قاب روی مغزی بیرون از دیوار تعبیه می‌شوند. همچنین ظاهری مدرن و اشغال فضای بسیار کمتر از اصلی‌ترین مزایای آن هستند.

شیر روشویی هوشمند

برای تمام کسانی که بهداشت شیرآلات در اولویت قرار دارد، شیر روشویی هوشمند می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد. این نوع که اهرم یا دسته شیرآلات قبلی در آن حذف شده‌اند، به عنوان شیرآلات سنسوردار یا چشمی هم رایج هستند. به دلیل عدم تماس دست با قطعاتی مثل اهرم، میزان بهداشت در آن‌ها بهبود چشمگیری یافته است. همچنین عملکرد این محصولات محبوب با برق و باتری است. حتی در این زمینه بعضی از برندهای معروف ترکیب شیر روشویی هوشمند و توکار را تولید کرده‌اند.

شیر روشویی رنگی

اگرچه انواع شیرهای رنگی به‌خصوص شیر روشویی رنگی از لحاظ نوع عملکرد و کارایی دارای تفاوت خاصی با سایر مدل‌ها نیست، اما در مقابل از لحاظ جلوه و ظاهر از تفاوت قابل‌توجهی برخوردار است. این شیرآلات ساختمانی با تنوع رنگی قرمز، رزگلد، طلایی، مشکی و سفید جلوه‌ای نو ایجاد خواهند کرد و به عبارتی برای سلایق منحصر به فرد یک گزینه کم‌نظیر هستند.

انتخاب هر یک از انواع شیر روشویی از اصلی‌ترین نکات خرید است که انجام صحیح آن راحتی در مصرف و رضایت را به دنبال خواهد آورد. البته این تصمیم‌گیری باید کاملاً شخصی و بر اساس اولویت هر فرد صورت گیرد.

پایه بلند بخریم یا پایه کوتاه؟

شیر روشویی پایه کوتاه و شیر روشویی پایه بلند از مدل‌های دیگری هستند که بر طبق سایز و اندازه تفاوت پیدا می‌کنند. در واقع اکثر مدل‌های رایج شیرآلات از نوع پایه کوتاه هستند اما مدل‌های پایه بلند هم از مزایای مهمی بهره‌مند می‌باشند. بعضی از مزایای آن شامل ظاهری زیبا، ایجاد فضای بیشتر و سهولت در استفاده برای عده‌ای از افراد هستند. البته در حال حاضر در مقایسه با شیر معمولی تنوع کمتری دارند اما برای روشویی کوچک انتخاب مطلوبی خواهند بود.

در کل از لحاظ فشار آب، نوع عملکرد، اهرم، قطعات داخلی، دما و خروجی آب تفاوتی میان مدل پایه بلند و کوتاه وجود ندارد و تنها تفاوت در اندازه پایه شیر است. با این وجود انتخاب هر یک از آن‌ها باید مطابق میل و نیاز هر شخص انجام شود.

آیا جنس بدنه شیر روشویی مهم است؟

222

به طور خلاصه جنس بدنه شیر روشویی از مهمترین نکات خرید شیرآلات به حساب می‌آید. اغلب محصولات باکیفیت از هر نوع شیر ظرفشویی، شیر حمام، شیر توالت یا شیر روشویی باشند، از جنس آلیاژ برنج هستند. مسئله مهم میزان سرب موجود در این آلیاژ است. اگر سرب خشک درصد بالایی از شیر را تشکیل دهد، کیفیت آن کاهش خواهد یافت. در نتیجه تنها باید نمونه‌هایی را انتخاب کنید که از جنس آلیاژ برنج و با میزان بسیار محدودی از سرب خشک باشند تا به این طریق از سلامت و بهداشت آن‌ها مطمئن بود.

البته شایان ذکر است که بعضی از سازندگان برای تولید شیر روشویی از آلیاژ فلز شامل روی، منیزیم، آلومینیوم و مس استفاده می‌کنند اما برترین برندهای شیرآلات در جهان، آلیاژ برنج مرغوب با سطح کیفی بسیار بالا را برای محصولات خود انتخاب می‌کنند.

کدام نوع آبکاری شیر روشویی بهتر است؟

در مجموع آبکاری شیرآلات روکش نازکی است که در طی فرآیند تولید بر روی شیر قرار می‌گیرد و بر این اساس ماندگاری، درخشندگی و جذابیت ظاهری را خلق می‌کند. از آنجایی که نوع انجام این کار در سهولت نظافت و تمیز کردن شیرآلات، میزان دوام ظاهر، رنگ شیر و مقاومت آن بیشترین تأثیر را می‌گذارد، تنها باید بهترین آن‌ها را انتخاب نمود. در غیر این صورت تضمینی در پایداری ظاهر شیک شیر روشویی وجود نخواهد داشت.

با توجه کافی به عوامل مهم و کارایی مفید هر روش در مرور زمان، می‌توان گفت که شیوه‌های آبکاری نیکل-کروم، آبکاری رنگی و PVD بهترین نمونه‌ها را شامل می‌شوند. هر یک از این متدهای ایجاد روکش به‌خصوص روش پی وی دی دارای دوام چشمگیری هستند. با این روش‌ها حتی با به‌کارگیری ترفندهای صحیح تمیز کردن شیرآلات می‌توانید در دراز مدت از داشتن شیر روشویی براق و بدون خط و خش رضایت داشته باشید.

آیا ابعاد شیر روشویی اهمیت دارد؟

هنگام خرید ابعاد شیر روشویی از دیگر نکاتی است که توجه به آن موجب رضایت بیشتر نسبت به نتیجه می‌شود. در کل تصمیم‌گیری درست و انتخاب ابعاد استاندارد در فرآیند نصب تأثیر بسیاری می‌گذارد. حتی از جانبی باعث هماهنگی آن با روشویی می‌شود و در نتیجه هنگام شستشوی دست‌ها دردسری مثل پاشیدن آب یا قرارگیری نادرست وجود نخواهد داشت.

کارتریج شیر روشویی

مغزی یا کارتریج شیر روشویی مهمترین قسمت است که جنس و سایز آن در عواملی نظیر کارایی اهرم، فشار و چکه آب تأثیر می‌گذارد. از این رو باید به کارتریج سرامیکی که بهترین جنس است، هنگام خرید شیر روشویی توجه کرد. همچنین کمپانی‌های SEDAL و KEROX مدل‌های باکیفیت این محصولات را تولید و عرضه می‌کنند.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: معرفی بهترین برند های شیرالات در ایران

بهترین برند شیر روشویی

44

در طی گذشت سال‌ها تولید انواع شیر روشویی، برند KWC به‌خوبی ثابت کرده است که در این حوزه بهترین محصولات را با درجه کیفی بالا عرضه می‌کند. شیرآلات این برند دارای چنین خصوصیاتی هستند:

  • جنس آلیاژ برنج استاندارد
  • شیر روشویی توکار، هوشمند، اهرمی و رنگی
  • کارتریج سرامیکی مرغوب
  • قیمت‌های منصفانه
  • تولید شیر روشویی پایه بلند و شیر روشویی پایه کوتاه
  • بهره‌مندی از آبکاری رنگی، نیکل-کروم و PVD

در نهایت اگر تصمیم دارید که از محصولات KWC برای شیر روشویی خانه خود استفاده نمایید، می‌توانید به نمایندگی‌های رسمی و معتبر این برند مراجعه کنید. 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز