همه چیز درباره طراحی و چاپ نایلون

۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۱۳:۲۷:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۰۶۵۸
همه چیز درباره طراحی و چاپ نایلون
نایلون و نایلکس به عنوان یکی از پر مصرف ترین محصولات بسته بندی و چاپی شناخته شده است که کاربرد بسیار زیادی در صنایع و مشاغل گوناگون دارد. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات جامع و تکمیلی در رابطه با طراحی و چاپ روی نایلون در اختیار شما قرار دهیم.

نایلون و نایلکس به عنوان یکی از پر مصرف ترین محصولات بسته بندی و چاپی شناخته شده است که کاربرد بسیار زیادی در صنایع و مشاغل گوناگون دارد. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات جامع و تکمیلی در رابطه با طراحی و چاپ روی نایلون در اختیار شما قرار دهیم.

نایلون و نایلکس چیست و چه تفاوتی با هم دارند ؟

نایلون از مواد اولیه پلی اتیلنی سبک (LDPE) تشکیل شده اما نایلکس از مواد اولیه پلی اتیلنی سنگین (HDPE) از همین رو نایلون دارای ظاهر مات با مقاومت و کشسانی پایین تر از نایلکس است، نایلکس از لحاظ ظاهری براق است که با لمس آن سر و صدای زیادی تولید می شود اما نایلون خیر.

2

چاپ پذیری کدام یک بهتر است ؟ نایلون و نایلکس اگر به خوبی جرقه گیری شوند از لحاظ کیفیت و میزان چاپ پذیری کاملا یکسان هستند اما این نکته حائز اهیمت است که نایلون دارای ظاهر مات تری است از همین رو چاپ بهتر روی نایلون انجام می شود مخصوصا اگر پایه نایلون به صورت رنگی تولید شود.

 

به طور کلی نایلون برای انواع بسته بندی و انواع پلاستیک دسته دار مورد استفاده قرار می گیرد اما نایلکس بیشتر برای پلاستیک دسته رکابی و برخی از بسته بندی های خاص و محدود مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه چاپ نایلون و نایلکس

دستگاه های چاپ نایلون محدود به دستگاه چاپ فلکسو سیلندر مرکز یا استک می باشد که می توان برای سفارشات زیر ۵۰۰ کیلو هم از چاپ سیلک یا همان دستی استفاده کرد که در ادامه مطلب به تمام موارد اشاره شده.

3

چاپ فلکسو سیلندر مرکز و استک

بهترین و پر استفاده ترین دستگاه چاپی برای چاپ روی نایلون و محصولات پلی اتیلنی دستگاه چاپ فلکسو می باشد که دارای کیفیت چاپ بالا به همراه فاصله چاپی بسیار پایینی است از همین رو هر طرح یا تصویری با بهترین کیفیت و ریز ترین جزئیات با این دستگاه قابل چاپ می باشد.

 

کلیشه چاپ : در این روش با توجه به نوع چاپ (استک یا سیلندر مرکز) کلیشه های متفاوتی با ضخامت های گوناگون ساخته می شود که جنس آن از ژلاتین است.

 

تفاوت چاپ فلکسو سیلندر مرکز با استک در چیست ؟ در مدل سیلندر مرکز فاصله چاپی بسیار پایین است از همین رو هر طرح یا تصویری با ریز ترین جزئیات و بالا ترین کیفیت قابلیت چاپ دارد اما در نمونه استک فاصله چاپی بالا است، از همین رو حتی در چاپ های تک رنگ هم به راحتی می توانید تفاوت کیفیت سیلندر مرکز و استک را مشاهده کنید.

 

آیا چاپ هلیوگراور روی محصولات پلی اتیلنی قابل استفاده است ؟ خیر، بسیاری از همکاران به اشتباه چاپ هلیو را با عنوان با کیفیت ترین روش چاپ روی محصولات پلی اتیلنی معرفی می کنند که کاملا اشتباه است زیرا چاپ هلیو مخصوص محصولات سلفونی یا همان پلی پروپلینی است و برای محصولات پلی اتیلنی کاربردی ندارد.

31

 

در روش چاپ هلیو هیچ فاصله چاپی ای وجود ندارد از همین رو با بهترین کیفیت و بالا ترین وضوح تصویر امکان چاپ روی محصولات سلفونی با این روش وجود دارد.

چاپ نایلون در تیراژ کم (چاپ سیلک)

بسیاری از مشاغل نیازی به چاپ روی نایلون به صورت تناژ یا حجم های بالا را ندارند، از همین رو برای این دسته از افراد پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از دستگاه های چاپی با روش دستی یا همان سیلک طرح مورد نظر را روی کیسه پلاستیکی چاپ کنند.

 

در این روش نیازی به هزینه برای ساخت کلیشه یا سفارش نایلون بالای ۵۰۰ کیلو وجود ندارد اما این روش تنها برای سفارشات زیر ۵۰۰ کیلو توجیخ اقتصادی دارد. همینطور هر طرح یا تصویری امکان چاپ با روش سیلک را ندارد.

4

طراحی و چاپ پلاستیک تبلیغاتی

بسیار از فروشگاه و مشاغل گوناگون برای افزایش اعتماد مشتری، برند سازی و تبلیغات روی کیسه های دسته دار برند و دیگر اطلاعات مورد نیاز را چاپ می کنند، این روش تبلیغاتی یکی از کم هزینه ترین و در عین پر بازده ترین روش های تبلیغاتی محسوب می شود زیرا هر مشتری ای که از شما محصولی را خریداری کند برای بسته بندی و حمل و نقل آن از کیسه دسته دار فروشگاهی استفاده می کند که به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر محسوب می شود.

 

شرکت سانیا پلاست با همکاری با برترین طراحان بسته بندی حاضر در دفتر مرکزی قادر به طراحی تصویر مورد نظر شما و تولید و چاپ با ضمانت قیمت و کیفیت می باشد.

انواع نایلون دسته دار فروشگاهی

همانطور که در سطر قبل گفتیم پلاستیک فروشگاهی از نوع های مختلفی با جنس های گوناگونی تشکیل شده که هر کدام کاربرد متفاوتی دارد. انواع پلاستیک های فروشگاهی عبارتند از :

 

  • پلاستیک (نایلکس) دسته رکابی
  • کیسه دسته موزی
  • نایلون دسته تقویتی
  • نایلون دسته بندی (دسته زنبیلی)

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما