مقایسه دستگاه لیزر تیتانیوم با دستگاه لیزر پلاتینیوم

۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ۱۳:۲۷:۳۴
کد خبر: ۱۳۸۲۳۵۳
مقایسه دستگاه لیزر تیتانیوم با دستگاه لیزر پلاتینیوم
قبل از هر چیز باید گفت که هم لیزر تیتانیوم و هم پلاتینیوم هر دو ساخته شده کمپانی الما هستند که مخصوص رفع موهای زائد طراحی و ساخته شده اند.

قبل از هر چیز باید گفت که هم لیزر تیتانیوم و هم پلاتینیوم هر دو ساخته شده کمپانی الما هستند که مخصوص رفع موهای زائد طراحی و ساخته شده اند. به عبارتی این دو لیزر جدید ترین مدل های طراحی شده شرکت الما هستند که اخیرا وارد بازار شده اند. لازم به ذکر است که هر دو لیزر در کشور ما به شدت محبوب بوده و بسیاری از کلنیک های معتبر لیزر مو حتما یکی از این دو محصول را خریداری کرده و مورد استفاده قرار می دهند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به مقایسه و بیان شباهت ها و تفاوت های هر دو لیزر بپردازیم.

شباهت های میان لیزر تیتانیوم و لیزر پلاتینیوم

در بحث مقایسه قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم با لیزر پلاتینیوم باید بگوییم که هر دو نوع از لحاظ مکانیسم اثر، عملکرد و تکنولوژی فنی بسیار به هم شبیه بوده و تقریبا یکی هستند. علاوه بر آن دو لیزر دارای بار سه طول موج می باشند. به این معنی که هر دو از طول موج آن دیاگ، الکس و دایود بهره مند بوده و به صورت همزمان قادر به پرتاب آن ها هستند. طول موج ان دیاگ دارای طول موجی به بزرگی ۱۰۶۴ نانومتر است که از قابلیت نفوذ پذیری بیشتری برخوردار می باشد.

همچنین برای افراد با طیف رنگی پوست تیره به کار برده می شود. طول موج الکس نیز یا ۷۵۵ قدرت نانومتر برای افرادی با رنگ پوست روشن به کار گرفته می شود و اما طول موج دایود یا توانایی ۸۰۸ نانومتر بیشتر برای افرادی با رنگ پوست گندمگون یا سبزه مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که موج دایود سازگاری بیشتری با رنگ پوست ایرانیان دارد. به همین جهت در اغلب کلینیک های لیزر که دارای یکی از این دو لیزر باشند از موج دایود بیشتر استفاده می کنند.

مقایسه لیزر تیتانیوم با لیزر پلاتینیوم از لحاظ اسپات سایز

پیش از پرداختن به این بخش و مقایسه لیزر تیتانیوم با لیزر پلاتینیوم لازم است توضیح مختصری از اسپات سایز داشته باشیم. اسپات سایز پنجره تعبیه شده بر روی سر هندپیس است که شیشه ای بر روی آن قرار داده می شود. این شیشه بر روی پوست مماس شده و در ارتباط نزدیکی با آن قرار می گیرد. در واقع پرتوهای لیزر از طریق پنجره و شیشه روی ان بر روی پوست انتقال می یابد.

با این تفاسیر هر چه اسپات سایز لیزر بزرگ تر باشد پرتوهای لیزر به قسمت وسیع تری از پوست ساطع می شوند. در نتیجه عمل لیزر مو سریع تر انجام می گیرد. لیزر پلاتینیوم نسبت به تیتانیوم از اسپات سایز کوچک تری برخوردار است. از آنجا که تیتانیوم آخرین و مدرن ترین مدل طراحی شده شرکت آلما است در آن از دو هندپیس با دو برابر اسپات سایز استفاده شده است. در واقع مدل های جدید لیزر این کمپانی از لحاظ اسپات سایز دچار تغییرات اساسی به لحاظ اندازه پنجره و شیشه روی هندپیس شده اند.

قدرت سیستم خنک کنندگی در لیزر تیتانیوم و پلاتینیوم

کارایی و مفید بودن لیزر تیتانیوم در این بخش کاملا مشهود است. زیرا سیستم خنک کنندگی آن دو برابر بیشتر از سیستم موجود در لیزر پلاتینیوم است. می توان این مسئله را به عنوان نقطه قوت این دستگاه تلقی کرده و آن را به عنوان مهم ترین دلیل برتری تیتانیوم معرفی کرد. سیستم خنک کنندگی موجود در این دستگاه باعث می شود تا دمای سر هندپیس تا منفی ۲۰ درجه کاهش پیدا کند. ایجاد سرما در پوست افراد باعث کاهش درد و جلوگیری از سوختگی آن می شود.

مقایسه نرم افزار لیزر تیتانیوم با پلاتینیوم

لیزر تیتانیوم در این بخش از رقابت با لیزر پلاتینیوم قوی تر و کارآمد تراست. زیرا تفاوت در بخش اپراتور و نرم افزار هر دو لیزر به اوج می رسد و قطعا تیتانیوم دست بالاتر را دارد. با توجه به وجود پرتو ها و موج های متنوع در این لیزر نرم افزار آن به گونه ای طراحی شده که بتوان تمامی پارامتر های موجود را تنظیم کرد. همچنین در سیستم منحصر به فرد این نوع لیزر امکان نمایش طیف رنگی و اندازه ناحیه‌ تحت درمان نیز وجود دارد. همچنین می توان ماژول ها و دایود بار موجود در سیستم تیتانیوم را مطابق با نیاز خود تنظیم کرد.

ویژگی های ظاهری لیزر تیتانیوم و لیزر پلاتینیوم

اگر دو دستگاه لیزر را در کنار همدیگر قرار دهیم بدون شک لیزر تیتانیوم مانند الماسی درخشان و زیبا خودنمایی کرده و خواهد درخشید.‌ به جرات می توان گفت یکی از نقاط قوت این دستگاه ظاهر شکیل آن است. ال سی دی ۱۵ اینچی ۴K جذابیت و زیبایی خاصی به این لیزر بخشیده است. به همین جهت اکثر کلینیک ها و مطب های لاکچری خواهان خرید آن هستند. از دیگر ویژگی های برتر دستگاه تیتانیوم نسبت به لیزر پلاتینیوم طراحی فوق العاده محل قرار گیری هندپیس ها است. جای هندپیس ها به نحوی طراحی شده که کوچکترین مزاحمتی برای اپراتور یا پزشک ایجاد نمی کنند.

توان خروجی لیزر تیتانیوم و پلاتینیوم

لیزر تیتانیوم دارای ماژول هایی با قدرت ۱۲۰۰ وات است. این در حالی است که ماژول های موجود در لیزر پلاتینیوم تنها ۸۰۰ وات قدرت دارند. بنابراین تیتانیم بهترین عملکرد را در رفع موهای زاید دارد. زیرا با قدرت ۱۲۰۰ واتی خود قادر است به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کرده و ریشه های مو را هدف قرار دهد. همچنین این لیزر قابلیت اثر گذاری بر روی انواع پوست را داشته و به هیچ عنوان آسیب و صدمه ای بر پوست افراد وارد نمی کند. با توجه به موارد ذکر شده می توان لیزر رفع موهای زائد تیتانیوم را به عنوان با کیفیت ترین و کاربردی ترین لیزر معرفی کرد.

سخن پایانی: با مقایسه دستگاه لیزر مو زائد تیتانیوم و لیزر پلاتینیوم تفاوت های بارز این دو بیشتر از پیش نمایان و محرز می شوند. حقیقت امر آن است تفاوت های موجود میان این دو بسیار بیشتر از موارد ذکر شده هستند. با این حال هدف از بیان این مطالب آشنایی و شناخت بهترین نوع لیزر است. بنابراین اگر مایلید از بهترین لیزر جهت رفع موهای زائد خود استفاده کنید لیزر مدرن و خاص تیتانیوم بهترین گزینه و ایتم است.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما