آموزش خرید بیت‌کوین از صرافی معتبر کیوسک

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۲:۴۶:۲۲
کد خبر: ۱۳۸۳۴۶۲
آموزش خرید بیت‌کوین از صرافی معتبر کیوسک
بیت‌کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است آموزش خرید بیت کوین یکی از مهم‌ترین مباحث برای هر تریدری است. حدود نیمی از ارزش بازار کریپتو متعلق به این رمزارز است و درحال‌حاضر طرفداران زیادی دارد. معمولاً بیشتر کسانی که می‌خواهند وارد حوزه کریپتو شوند از خرید بیت‌کوین شروع می‌کنند.

بیت‌کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است آموزش خرید بیت کوین یکی از مهم‌ترین مباحث برای هر تریدری است. حدود نیمی از ارزش بازار کریپتو متعلق به این رمزارز است و درحال‌حاضر طرفداران زیادی دارد. معمولاً بیشتر کسانی که می‌خواهند وارد حوزه کریپتو شوند از خرید بیت‌کوین شروع می‌کنند.

11

همه این عوامل در کنار عوامل دیگری مثل امنیت خوب، دسترسی در همه‌جا، استفاده از فناوری بلاک‌چین، گسترش به‌کارگیری بیت‌کوین در کسب‌وکارها و غیره باعث شده بیت‌کوین یکه‌تاز بازار باشد. اگر شما هم به این رمزارز علاقه‎مندید در ادامه همراه ما باشید تا یکی از راحت‌ترین روش‌های خرید بیت‌کوین یعنی نحوه خرید بیت کوین از صرافی کیوسک را با جزییات برایتان توضیح دهیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین ارز دیجیتالی است که به‌صورت آزاد و خارج از کنترل هر نهادی، بدون نظارت بانک یا دولت‌ها کار می‌کند. این رمزارز متکی بر رمزنگاری و نرم‌افزار انتها به انتهاست. به این معنی که می‌تواند در سراسر جهان بدون محدودیت جغرافیایی منتقل شود.  

بیت‌کوین در سال 2009 توسط شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو منتشر شد و امروز بزرگ‌ترین دارایی مالی جهان است که حجم معاملات روزانه آن به ده‌ها میلیارد دلار می‌رسد. اگرچه کشورهای مختلف قوانین متفاوتی برای آن تصویب کرده‌اند اما بیت‌کوین در بسیاری از کشورها پذیرفته‌شده و قانونی است.

همه تراکنش‌های بیت کوین در یک دفتر کل عمومی ذخیره شده و کپی آن‌ها در سرورهایی در گوشه و کنار دنیا ثبت می‌شود. هرکس که یک سیستم کامپیوتری داشته باشد می‌تواند یکی از این سرورها را راه‌اندازی کند و تبدیل به یک نود (node) شود. بیت‌کوین با تکیه‌بر اجماع روی مالکیت کوین‌ها و رمزنگاری کار می‌کند.

هر تراکنشی به‌صورت عمومی در شبکه پخش می‌شود و از نودی به نود دیگر ارسال می‌گردد. حدوداً هر ده دقیقه یک‌بار تراکنش‌ها در بلاک‌ها جمع‌آوری ‌شده و به بلاک‌چین اضافه می‌گردد. بلاک‌چین حساب همه کوین‌ها را دارد.

درحال‌حاضر بیت‌کوین تا هفت رقم اعشار قابل‌تقسیم است و به هرکدام از این قسمت‌ها یک ساتوشی گفته می‌شود.

چرا باید بیت‌کوین بخریم؟

حرف‌وحدیث درباره اینکه بیت‌کوین بخریم یا نخریم زیاد است اما مادر ادامه مهم‌ترین دلایل خرید بیت‌کوین را برایتان لیست کرده‌ایم:

  • یک دارایی جدید است و سازمان‌های زیادی سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی آن کرده‌اند. میزان جذابیت آن برای صنایع و خدمات نیز در حال افزایش است. به‌این‌ترتیب محبوبیت و ارزش بیت‌کوین روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
  • مستقل از سایر بازارها عمل می‌کند. نوسانات سایر بازارها مثل طلا و نفت بر بیت‌کوین بی‌اثر است. البته برخی فاکتورهای فاندامنتال بر بازار بیت‌کوین نیز اثرگذارند اما به‌صورت کلی، بیت‌کوین مستقل است.
  • تورم و کاهش ارزش آن مشابه فیات نیست. بیت‌کوین سقف ارائه محدود به 21 میلیون دارد و پاداش استخراج آن نیز هر 4 سال یک‌بار نصف می‌شود. همین باعث می‌شود نرخ تورم آن کاهش پیدا کند.
  • ذخیره ارزش است. بیت‌کوین توسط هیچ نهادی اداره نمی‌شود و استخراج آن مثل طلا محدود است. همچنین تورم آن مشابه ارزهای فیات نیست. به همین دلایل ارزش آن در طول زمان سقوط نمی‌کند و می‌تواند ذخیره ارزش باشد.
  • قابل توقیف نیست. بانک‌ها می‌توانند پول افراد را مسدود یا توقیف کنند اما کریپتو متفاوت است و به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آن‌ها تنها مالک، به این دارایی‌ها دسترسی دارد. همچنین تحت محدودیت‌های دولتی قرار نمی‌گیرند و آزادی اقتصادی را به همراه دارند.
  • گذشته را زیرسوال می‌برد. بیت‌کوین با همه آن چیزی که تا به امروز به‌عنوان پول می‌شناختیم متفاوت است. منبع ایجاد و قوانین به گردش افتادن آن‌ها با پول‌های فیات فرق دارد و دربرابر فساد و تورم مقاوم‌اند.
  • به‌سرعت در حال رشد است. هرروز کسب‌وکارهای جدیدی بیت‌کوین را به‌عنوان یک وسیله پرداخت قبول می‌کنند و کشورهای زیادی آن رامی پذیرند. به‌این‌ترتیب به‌زودی بیت‌کوین وارد سیستم پرداخت می‌شود و می‌توان برای خرید اجناس از آن استفاده کرد.

 

خرید بیت‌کوین از صرافی کیوسک

22

همان‌طور که می‌دانید بلاک‌چین‌ها فناوری‌های بی‌مرزی هستند که نهادهای ثالث نظارتی بر آن‌ها ندارند پس نمی‌توانند عملکرد آن‌ها را در کشورهای مختلف محدود کنند؛ اما صرافی‌ها یعنی جایی که می‌توان از طریق آن‌ها رمزارزها را خریدوفروش کرد تحت تأثیر قوانین بین‌المللی هستند. به‌همین‌دلیل کشور ما با توجه به تحریم‌های مالی و اقتصادی نمی‌تواند از خدمات صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال استفاده کند. کاربران ایرانی درصورتی‌که مشخص شود از ایران متصل شده‌اند حساب کاربری و همه سرمایه درون آن را از دست می‌دهند.

به‌این‌ترتیب بهترین روش برای حفظ امنیت سرمایه استفاده از خدمات صرافی‌های داخلی مثل کیوسک است. کیوسک یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال داخل کشور است. در ادامه نحوه خریدن بیت کوین از کیوسک را آموزش می‌بینید.

جزییات عملی

آموزش خرید بیت کوین از صرافی کیوسک ساده است. ابتدا باید در این صرافی عضو شوید. فرآیند عضویت بسیار ساده و سریع در طی چند دقیقه انجام می‌شود. پس از عضویت و طی کردن مرحله اول احراز هویت می‌توانید اقدام به خرید بیت‌کوین و سایر رمزارزها کنید.

نحوه خرید بیت کوین به این صورت است که ابتدا رقم موردنظر خود را از حساب بانکی که قبلاً در مرحله عضویت وارد کرده‌اید به حساب کاربری خود در کیوسک منتقل کنید. برای این کار می‌توانید از قسمت «کیف پول من» با فشردن دکمه «افزایش موجودی» اقدام کنید. مقدار بیت کوینی که برای خرید مدنظر دارید را مشخص کنید.

برای اینکه ببینید با مبلغ خود چقدر بیت‌کوین می‌توانید بخرید ابتدا مبلغ ریالی خود را به دلار تبدیل کنید سپس مبلغ به‌دست‌آمده را بر قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین به دلار تقسیم کنید. از عدد به دست آمده کارمزد صرافی که 0.2 درصد است را کم کنید و آن مقدار را به‌عنوان سفارش در قسمت سفارش آسان وارد کنید و دکمه مرحله بعد را بزنید.

همچنین با خرید تتر نیز می‎توانید به راحتی آن را تبدیل به بیت کوین کنید.

با کامل شدن فرآیند سفارش گذاری، می‌توانید سفارش خرید خود را در قسمت «تاریخچه‌ها»، سفارشات باز مشاهده نمایید. آموزش خرید بیت کوین به همین راحتی است. سفارش شما در بلاک‌چین ثبت می‌گردد و هنگامی‌که انجام شود نتیجه آن را در حساب کاربری خود می‌بینید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز