تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۲:۴۸:۴۱
کد خبر: ۱۳۸۳۴۶۵
تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند
یکی از معضلات اساسی سراسر جهان معضل چاقی است که امروزه روش های تهاجمی و غیرتهاجمی بسیاری برای درمان چاقی وجود دارد که یکی از این روش ها عمل اسلیو معده است.

یکی از معضلات اساسی سراسر جهان معضل چاقی است که امروزه روش های تهاجمی و غیرتهاجمی بسیاری برای درمان چاقی وجود دارد که یکی از این روش ها عمل اسلیو معده است. اما آیا عمل اسلیو یک عمل ایمن است؟ برای دریافت پاسخ این سوال باید تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند را بشنوید؛ در اینجا با ما همراه باشید تا به تجربه خوب و بد این افراد بپردازیم.

11

بررسی تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند 

یکی از روش های جراحی چاقی که امروزه افراد زیادی خواهان انجام آن هستند؛ عمل اسلیو است. در این روش جراح حدود 80 درصد از معده فرد را خارج می کند که این قسمت شامل فوندوس تا اتصال مری را شامل می شود. برای برش دادن این بخش از معده اشتهای فرد به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند و چنانچه فرد به نکات مراقبتی توجه داشته باشد دیگر دچار اضافه وزن نمی شود. 

نحوه عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده به دو روش زیر انجام می  شود:

عمل اسلیو به صورت گشاد 

این عمل برای افرادی مناسب است که شاخص توده بدنی آنها بین 30 الی 35 است. در این روش حدود 60 درصد از معده برداشته می شود. 

عمل اسلیو به صورت تنگ 

این روش برای افرادی مناسب است که در محاسبه bmi آنها عدد 35 تا 45 مشاهده شود. همچنین در این روش امکان برداشتن 80 درصد از حجم معده وجود دارد. 

عمل اسلیو برای چه کسانی مناسب است؟

این عمل نمی تواند برای هر فرد چاقی مناسب باشد بلکه تنها مختص افرادی است که مبتلا به چاقی مفرط هستند و پس از 5 سال تلاش برای لاغر شدن موفق به کاهش وزن نشده اند. 

افرادی که وزنشان نزدیک 150 کیلو یا بیشتر است می توانند از مزایای این جراحی لاغری بهره مند شوند. چنانچه به دلیل مصرف دخانیات و یا بیماری های افسردگی دچار چاقی شده اید به احتمال زیاد شما کاندیدای مناسبی برای این عمل لاغری نیستید. 

به طور کلی تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما کاندیدای مناسبی برای جراحی اسلیو هستید یا خیر تنها برعهده پزشک شماست. اما در کل افرادی که ویژگی های زیر دارند به احتمال زیاد می توانند تحت عمل لاغری اسلیو قرار گیرند:

  • افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) آنها بالای 35 است.
  • افرادی که دچار بیماری های مرتبط با چاقی اعم از دیابت نوع دو، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی و ... هستند. 
  • افرادی که به دلیل آرتروز مفاصل دچار زانو درد یا کمر درد شدید شده اند. 

تجربیات کسانی که عمل اسلیو را انجام داده اند

تجربیات آزار دهنده افراد

از جمله تجریبات آزاردهنده عمل اسلیو می توان به احساس درد اشاره کرد؛ البته تجربه درد بعد از عمل اسلیو در افراد مختلف به نسبت آستانه تحمل درد آنها کاملا متفاوت است. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تحمل درد تان پایین است ممکن است این عمل برای شما کمی آزاردهنده باشد و در روزهای اول پس از عمل دردهای زیادی را تجربه کنید. 

تجربیات خوشایند افراد

رسیدن به لاغری و تناسب اندام برای افرادی که مدت زمان زیادی به کمک رژیم و ورزش تلاش کرده اند اما موفق به کاهش وزن نشده اند، اما پس از عمل لاغری اسلیو معده به یکباره وزن زیادی را از دست می دهند احساس فوق العاده ای دارد. .

22

آیا این عمل یک عمل برگشت ناپذیر است؟

اسلیو جزء عمل های دائمی در جراحی لاغری به شمار می رود و بهتر است برای اطمینان از دائمی بودن نتایج این عمل از تجربیات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند استفاده نمایید. این افراد با گذشت سال های سال هنوز لاغر و خوش اندام هستند. البته در تجربیات این افراد می توان به افرادی برخورد که در صورت کم تحرکی و خوردن غذاهای چاق کننده باز هم دچار چاقی مفرط شده اند؛ بنابراین دائمی بودن نتایج این عمل تا حد زیادی به اراده فرد بستگی دارد. 

دوره نقاهت عمل اسلیو چه مدت است؟

طبق تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند دوره نقاهت این عمل بین 2 الی 3 هفته است و اگر شغل بیمار کم تحرک باشد می تواند به کار روزانه خود ادامه دهد. 

بیمار تا 6 ماه بعد از عمل اجازه انجام ورزش های سنگین را ندارند و در این ایام باید از رژیم غذایی مناسبی استفاده کند. 

میزان کاهش وزن بعد از عمل اسلیو چقدر است؟

جراحی اسلیو معده جزء جراحی هایی که می باشد که بیمار وزن زیادی را از دست می دهد و حدود 70 الی 90 درصد از اضافه وزن وی در یک طی یک سال و نیم بعد از عمل کاهش پیدا می کند. 

33

حالت تهوع بعد از عمل اسلیو چقدر طول می کشد؟

عوارضی مثل حالت تهوع، استفراغ، سوزش و درد معده به مدت 1 الی 3 ماه بعد از عمل امری عادی است و شدت و ماندگاری آن در هر کسی متفاوت است. طبق تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند در برخی افراد این مشکل طولانی تر اما در برخی دیگر زودگذر بوده است. 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما