آبگرمکن گازی یا برقی؟

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۱۰:۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۳۸۶۶۸۸
آبگرمکن گازی یا برقی؟
بسیاری از ما برای گرم کردن آب و محیط زندگی و محل کار به کالاهای گرما زا نیاز داریم ولی همیشه در تهیه این نوع کالاها این سوال برایمان پیش می آید که وسایل گرمایشی برقی بخرم یا گازی ؟ کدام یک کارایی بهتری دارند؟ کدام یک سوختشان بصرفه تر است و سوالات گوناگون دیگری که سعی می کنیم با توجه به جواب آنها اقدام به خرید بخاری گازی، برقی و یا آبگرمکن گازی، برقی بکنیم.

بسیاری از ما برای گرم کردن آب و محیط زندگی و محل کار به کالاهای گرما زا نیاز داریم ولی همیشه در تهیه این نوع کالاها این سوال برایمان پیش می آید که وسایل گرمایشی برقی بخرم یا گازی ؟ کدام یک کارایی بهتری دارند؟ کدام یک سوختشان بصرفه تر است و سوالات گوناگون دیگری که سعی می کنیم با توجه به جواب آنها اقدام به خرید بخاری گازی، برقی و یا آبگرمکن گازی، برقی بکنیم.

البته خوب می دانیم که خرید بخاری گازی و یا برقی و همچنین خرید آبگرمکن گازی یا برقی و یا سرویس و تعمیر آنها در زندگی شهر نشینی و مصرفی امروزی که مبتنی بر عصر سرعت است امری اجتناب ناپذیر است و دیگر خانواده ها قادر نیستند مانند زمان گذشته با استفاده از هیزم و یا کرسی و گرم کردن آب برای حمام و امور زندگی روزمره خود را بگزرانند.

ما این وسایل مورد نیاز و اساسی را از راه های مختلفی مانند خرید اینترنتی آبگرمکن برقی و گازی یا خرید آبگرمکن و بخاری از بازارهای محلی  تهیه کنیم ما در این مقاله می خواهیم به معرفی و ذگر معایب و مزایاز هر کدام از این وسایل گرمایشی ازنوع برقی یا گازی بپردازیم. و تصمیم برای خرید هر کدام از آبگرمکن های برقی یا گازی را برعهده خوانندگان عزیز بگذاریم.

1

اجازه دهید ما قبل از معرفی آبگرمکن های برقی و گازی و مقایسه آنها ابتدا هرکدام را معرفی کنیم.

آبگرمکن برقی آبگرمکنی است که با نیروی برق که انرژی تجدید پذیر است کار می کند مکانیزم کار و فرایند گرم کردن آب به این صورت است که نیروی برق شهری از طریق دوشاخه آبگرمکن که به پریز برق خانگی وصل شده است به سیم آبگرمکن جریان می یابد و از آنجا بعد از از گذشت از کلید اصلی و رسیدن به المنت که یک لوله مسی است این لوله را گرم می کند و باعث گرم شدن آب درون مخزن که از طریق لوله ورودی وارد مخزن شده و المنت را در خود قوطه ور کرده می شود. این آب بعد از داغ شدن از طریق لوله خروجی و به محض باز شدن شیر آب گرم توسط مصرف کنند از آبگرم کن خارج می شود و بطرف شیر آب جریان پیدا می کند.

اجزای یک آبگرمکن برقی مخزنی

بدنه آبگرمکن یا پوشش بیرونی

مخزن آبگرمکن که دارای ظرفیت های مختلفی است

فیوز جان که باعث جلوگیری از برق گرفتگی می شود

عایق نسوز

شیر اطمینان

ترموستارت

ترمینال چینی

المنت یا المنت ها

2

 

مزایای آـگرمکن برقی

دارای امنیت جانی و محیطی بیشتری است.

باعث سوختن اکسیزن و از بین بردن رطوبت درون منزل یا اطاق نمی شود

احتیاج به لوله کشی ندارد.

باعث الودگی محیط زیست نمی شود و در حقیقت انرژی برق دوست محیط زیست است.

تعمیر و سرویس آن بسیار راخت تر است.

باعث ایجاد کازهای سمی و دود و در نتیجه مسمومیت افراد نمی شود.

احتیاج به دود کش ندارد.

 

معایب آبگرمکن برقی

گرانی نیروی برق و تصاعدی حساب کردن برق مصرفی در کشور

خطر برق گرفتگی

قطع مکرر برق در کشور با عث شده که این یک عیب اساسی برای آبگرمکن های برقی باشد.

3

 

آبگرمکن گازی:

آبگرمکن گازی آبگرمکنی است که سوخت مصرفی آن برای کارکردن و گرم کردن آب، گاز شهری یا گاز مایع است در فرایند کار کردن این آبگرمکن گاز از طریق لوله کشی از لوله اصلی گاز به لوله کشی گاز خانگی وارد می شود ازلوله به شیر گاز آبگرمکن و بعد به درون کاربراتور گاز آبگرمکن می رسد از آنجا  با باز شدن شیر آب گرم منزل از آنجا برای مصرف جریان پیدا می کند و به مشعل می رسد در آنجا به شعله های آتش تبدیل می شود. که این فرایند در آبگرمکن دیواری است و در آبگرمکن گازی مخزنی تقریبا شبیه به برقی در مخزن آب سرد به آب گرم تبدیل می شود با این تفاوت که بجای المنت این مشعل است که گاز را به آتش در زیر مخزن تبدیل می کند و از این طریق آب را گرم می کند.

قطعات آبگرمکن گازی مخزنی

ترموکوبل یک قطعه امنیتی بسیار مهم است که بمحض خاموش شدن شمعک آبگرمکن، گاز را قطع می کند.

مخزن آبگرمکن  قطعه ای که استوانه ایی شکل است و آب سرد درون آن وارد و گرم می شود.

شعله و شعله پخش کن.

شمعک یا همان پیلوت که از چند جزء تشکیل می شود.

بدنه آبگرمکن

شیر اطمینان

و...

مزایای آبگرمکن گازی:

هزینه گاز مصرفی در کشور بسیار پایین تر و کمتر از قیمت برق است بنابر این با توجه به وضعیت اقتصادی مردم استفاده از گاز با وجود خطرات فراوان بصرفه تر است و طرفداران بسیار زیادی دارد.

گاز بخاطر ذخایر عظیم در جنوب غرب کشور بوفور و براحتی در دسترس قرار می گیرد.

قطعی گاز به نسبت برق بسیار کمتر است.

معایب استفاده از گاز برای گرم کردن آب منازل و اماکن:

نیاز به لوله کشی گاز دارد و در هر مکانی نمی توان آن را قرار داد.

نیاز به دود کش دارد و بدون دود کش می تواند باعث ایجاد خطرات زیادی مانند مسمومیت و یا حتی مرگ افراد حاضر در محل بدون هیچ نشانه ایی از وجود خطر شود.

نشت گاز در اماکن مختلف هر ساله باعث آتش سوزیها و انفجارهای زیادی می شود و باعث جراحت و مرگ اشخاص می گردد.

شعله های گاز و سموم تولید شده در نتیجه سوختن گاز باعث از بین رفتن اکسیژن محیط و تولید منو اکسید کربن می شود که برای افراد خطرناک است.

گاز یک سوخت فسیلی است و تجدید نا پذیر و برای محیط زیست بسیار مضر بحساب می آید.

برای خرید آبگرمکن گازی می توانید براحتی و از طریق اینترنت آبگرمکن گازی یا برقی خود را از فروشگاه اینترنتی فروشکالا خریداری نمایید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
نظرات
شریف
|
-
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
سلام وقت بخیر
تصاویر باید کوچکتر قرار داده می شدند تا کیفیت خودشان را حفظ کنند
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز