کامپوزیت دندان چیست و چه عوارضی دارد؟

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۱۴:۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۳۸۶۸۴۰
کامپوزیت دندان چیست و چه عوارضی دارد؟
با گذشت زمان و تغییر طرز فکر افراد جامعه، توجه آن ها به آراستگی ظاهری افزایش یافت. افراد برای رسیدگی بیشتر به زیبایی ظاهری خود اقدامات مختلفی انجام دادند. یکی از پرطرفدارترین اقداماتی که افراد برای رسیدگی به ظاهر خود انجام دادند، استفاده از کامپوزیت دندان است. امروزه این فرایند در اکثر‌ کلینیک های دندانپزشکی انجام شده و جز فعالیت های پر متقاضی محسوب می شود.

با گذشت زمان و تغییر طرز فکر افراد جامعه، توجه آن ها به آراستگی ظاهری افزایش یافت. افراد برای رسیدگی بیشتر به زیبایی ظاهری خود اقدامات مختلفی انجام دادند. یکی از پرطرفدارترین اقداماتی که افراد برای رسیدگی به ظاهر خود انجام دادند، استفاده از کامپوزیت دندان است. امروزه این فرایند در اکثر‌ کلینیک های دندانپزشکی انجام شده و جز فعالیت های پر متقاضی محسوب می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یکی دیگر از درمان های محبوب دندانپزشکی که بهترین درمان برای جایگزین دندان از دست رفته می باشد ، می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

ایمپلنت دندان چیست ؟

 

هنگام انجام کامپوزیت دندان باید جنس دندان متقاضی به صورت کامل بررسی شود. با توجه به جنس دندان باید برند و نوع کامپوزیت انتخاب شود. این امر کمک زیادی به دوام و ماندگاری کامپوزیت می کند و باید توسط متخصصان و دندانپزشکان باتجربه انجام شود. به همین علت بهتر است برای انجام این فعالیت با کسب اطلاعات کامل به افراد ماهر مراجعه کرده تا نتیجه‌ رضایت بخش دریافت کنیم.

روکش کامپوزیت دندان نسبتا نازک بوده و به همین علت به مرور زمان بیشتر در معرض آسیب و رنگ رفتگی است. برای حفظ زیبایی کامپوزیت و داشتن لبخند زیبا باید همواره در پاکیزه نگه داشتن روکش دندان اقدامات لازم را انجام دهیم. همچنین در بازه های زمانی مشخص بهتر است اقدام به ترمیم روکش کامپوزیت کنیم.

بهتر است برای پاسخ به سوال کامپوزیت دندان چیست علاوه بر مطالعه و مراجعه به دندانپزشک، از تجربیات افرادی که این فعالیت را انجام داده اند نیز استفاده کنیم. در این صورت می توانیم بهترین نوع کامپوزیت را انتخاب کنیم. همچنین با رعایت نکات توصیه شده توسط دندانپزشکان می توانیم طی مدت زمان طولانی سلامت روکش کامپوزیت روی دندان را تضمین کنیم.

عوارض کامپوزیت دندان

اکثر افرادی که قصد استفاده از روکش کامپوزیت روی دندان های خود را دارند، ابتدا به کسب اطلاعات درباره روش نگهداری و عوارض کامپوزیت می پردازند. با اینکه عوارض این روکش ها جزئی است اما آگاهی از آن ها برای تمامی متقاضیان ضروری است

به طور مثال یکی از این عوارض افزایش شدید حساسیت دندان ها است. افراد پس از انجام این فرایند باید از شکستن تخمه و آجیل و گاز گرفتن میوه های سفت خودداری کنند. همچنین به علت حساسیت دندان ها پس از کامپوزیت بهتر است افراد بعد از هر وعده غذایی از مسواک استفاده کنند.

در برخی موارد که مراحل قرار دادن روکش کامپوزیت دندان اصولی طی نشود ممکن است عوارض بیشتری برای فرد داشته باشد. به طور مثال در برخی افراد تغییر شکل و اندازه دندان مشاهده می شود. بسیاری از این تغییرات موقتی بوده و توسط دندانپزشک رفع می شود. در صورت مشاهده هر یک از علائم تغییر شکل باید به سرعت به دندانپزشک مراجعه کنیم تا دندان های دیگر در معرض آسیب قرار نگیرند.

هنگام کامپوزیت دندان ممکن است نیاز به تراشیدن مینای دندان یا سطح آن باشد. در این صورت مراقبت از دندان باید با حساسیت بیشتری انجام شود. در صورتی که افراد به صورت منظم از مسواک استفاده نکنند ممکن است مینای دندان آسیب ببیند و دندان به طور کلی پوسیده شود.

لازم به ذکر است که پیش از شروع مراحل اولیه کامپوزیت باید افراد آزمایش های مختلفی بدهند. در صورت داشتن بیماری‌ های خاص از جمله هموفیل و غیره ممکن است خطرات زیادی فرد را تهدید کند. همچنین افراد ممکن است لثه فرد پس از کامپوزیت دچار التهاب شود. در این صورت باید سریعا به پزشک مراجعه کرده و از داروهای مشخصی استفاده کند.

عوارض کامپوزیت تا حد زیادی به نوع مواد روکش و مهارت دندانپزشک بستگی دارد. به همین علت برای کاهش عوارض و آسیب های بعد از کامپوزیت ضروری است تا در انتخاب پزشک حساسیت کافی داشته باشیم.

انتخاب بهترین کامپوزیت

با توجه به تقاضای گسترده افراد از کامپوزیت دندان شرکت های زیادی اقدام به تولید روکش کامپوزیت کردند. این امر موجب شد تا طی مدت زمانی کوتاه برندهای بسیاری از این محصول وارد بازار شود. متقاضیان برای طی کردن مراحل کامپوزیت با نتیجه عالی بهتر است با ویژگی های کامپوزیت درجه یک آشنا باشند. همچنین با مشورت با تیم پشتیبانی فروش نمایندگی ها بهتر است بهترین برند را شناسایی کنند.

یکی از ویژگی‌های کامپوزیت درجه یک عدم تغییر رنگ آن در مرور زمان است. مواد شیمیایی روکش کامپوزیت تاثیر زیادی روی ماندگاری رنگ آن دارد بنابراین بهتر است برندی را انتخاب کنیم که مواد شیمیایی سازنده آن با دقت و طبق استانداردها انتخاب شده باشند.

یکی از بهترین برندهای کامپوزیت دندان که از فروش ویژه ای برخوردار است توسط شرکت کازمادنت ارائه شده است. این شرکت آمریکایی با استفاده از استانداردترین فرمول ها اقدام به ساخت روکش های درجه یک کرده است.

این کامپوزیت های با استفاده از جدیدترین تجهیزات ساخته شده اند و ماندگاری بالایی دارند. استفاده از این روکش ها حداقل آسیب را به سطح و مینای دندان وارد می کند زیرا ضخامت کم آن ها باعث شده نیاز زیادی به تراشیدن دندان نباشد.

کامپوزیت باکیفیت باید علاوه بر داشتن ظاهری مرتب، انعطاف پذیری مناسبی داشته باشد. در صورتی که قابلیت شکل گیری روکش مناسب نباشد، دندان ظاهر مرتبی پیدا نمی کند. همچنین برند روکش باید به گونه ای انتخاب شود که با جنس دندان سازگاری داشته باشد. در این صورت هنگام ترمیم کامپوزیت مینای دندان آسیب ندیده و پوسیدگی آن را تهدید نمی کند.

 

هزینه کامپوزیت دندان

هنگام مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی به منظور انجام کامپوزیت دندان ممکن است با قیمت های متغیری از آن مواجه شویم. تعیین قیمت کامپوزیت توسط دندانپزشکان صورت می گیرند و طبق معیارهای مشخصی تعیین می شود. به طور مثال برند و نوع روکش کامپوزیت تاثیر مستقیمی روی تعیین قیمت و طول عمر کامپوزیت دندان دارد.

بدیهی است هر چه درجه بندی کیفی کامپوزیت بهتر باشد، از قیمت و بهای بالاتری برخوردار است. دندانپزشکان با بررسی جنس دندان بهترین برند را به متقاضی معرفی کرده و این فرایند را با مناسب ترین قیمت انجام می دهند.

تعداد واحد های دندان نیز تاثیر زیادی روی قیمت کامپوزیت دندان دارد. در صورتی که افراد خواهان استفاده از روکش کامپوزیت روی دندان های فک بالا و پایین باشند از تخفیفات ویژه ای برخوردار می شوند. مهارت دندانپزشک نیز تعیین کننده قیمت تمام شده کامپوزیت دندان است.

در صورتی که افراد به دندانپزشکان ماهر مراجعه کنند ممکن است هزینه بیشتری پرداخت نمایند اما در عین حال نتیجه موفقیت امیزی را دریافت خواهند کرد. در صورت انتخاب کامپوزیت بی کیفیت ممکن است نیازمند هزینه های زیادی برای ترمیم دندان پس از آسیب باشیم.

کامپوزیت های ارزان تر بین ۳ الی ۶ ماه توسط پزشک تضمین می شوند اما کامپوزیت های گران تر تا یکسال نیز از شکستگی و لب پر شدن در امان هستند.

بنابراین با انتخاب برند موفق کامپوزیت و پزشک ماهر می توانیم عوارض کامپوزیت را کاهش دهیم. ممکن است در ابتدا مجبور به پرداخت هزینه بیشتر باشیم اما با گذشت زمان و دوام کامپوزیت سود زیادی دریافت خواهیم کرد.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز