مقایسه قیمت سرور مجازی ایران با سرور اختصاصی ایران در شتابان هاست

۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۱۳:۵۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۸۷۲۱۵
مقایسه قیمت سرور مجازی ایران با سرور اختصاصی ایران در شتابان هاست
در این مقاله، قصد داریم مهمترین تفاوت های قیمتی که سرور مجازی ایران و سرور اختصاصی ایران شتابان هاست در خرید دارند را بررسی نماییم.

زمانی که برای اولین بار فروشگاه اینترنتی یا وب سایت خود را راه اندازی میکنیم، اولین گزینه بعد از خرید دامنه که اکثرا برای مدیریت و میزبانی سایت به سراغش میرویم خرید هاست از شتابان هاست است.

هاست اشتراکی اگرچه محیط نسبتا مناسبی برای مدیریت فایل ها و اطلاعات کاری ما در سایتمان دارد، اما پس از مدت کوتاهی که تعداد بازدید های سایت بالا میرود و فایل هایی که روی آن آپلود و از آن دانلود میشود افزایش پیدا میکند، مشکلات مختلفی از جمله کندی سایت، کمبود منابع و اختلالات مختلفی به وجود خواهد آورد.

راهکار رایج در چنین مواقعی این است که یا با خرید یک تعرفه هاست گران قیمت تر این مشکل را فعلا برطرف کنید. اما بهترین گزینه که میتواند برای سالیان سال این مشکلات را برطرف کند، خرید سرور مجازی ایران یا سرور اختصاصی است تا دیگر نگرانی از بابت کمبود منابع و چنین اختلالاتی نداشته باشیم.

تفاوت بین سرور اختصاصی و سرور مجازی همیشه یکی از رایج ترین سوالاتی است که هنگام تهیه بهترین میزبانی وب برای مدیران سایت ها به وجود می­آید.

در این مقاله، قصد داریم مهمترین تفاوت های قیمتی که سرور مجازی ایران و سرور اختصاصی ایران در خرید دارند را بررسی نماییم.

مقایسه قیمت سرور مجازی ایران با سرور اختصاصی ایران در شتابان هاست

تعریف شتابان هاست از سرور مجازی

به احتمال زیاد میدانید که بزرگترین نقطه ضعف هاست های اشتراکی، این است که میزان منابع موجود و ارائه شده توسط سرور مادر (که همه هاست ها به آن وصل هستند) بین تمام هاست های مختلف قسیم شده است.

این مسئله باعث میشود که اگر زمانی مشکلی برای یکی از هاست ها به وجود آمد، مثلا به دلیل استفاده بیش از حد از منابع از دسترس خارج شد، سایر هاست ها که به آنها هاست های همسایه گفته میشود نیز دچار مشکل شوند.

این دقیقا مشکلی است که با خرید سرور مجازی ایران آن را برطرف میکنیم. در سرور مجازی یا VPS، هر سروری که بصورت مجازی و با استفاده از ماشین های مجازی ساز به سرورها متصل میشوند، تنها و تنها میتوانند از منابعی که به خود آنها اختصاص داده شده دسترسی داشته باشند.

بطور مثال اگر ظرفیت RAM سرور مادر 10 گیگابایت باشد، در هاست اشتراکی این 10 گیگابایت در اختیار همه قرار دارد، انگار که آن را وسط میز گذاشته باشند و هرکس به اندازه ای که میخواهد از آن استفاده میکند.  

اما در سرور مجازی، این 10 گیگابایت به تفکیک بین تعداد کاربران آن سرور تقسیم میشود. مثلا اگر 5 بشقاب (کاربر) روی میز داشته باشیم، به هرکسی 2 گیگ تعلق میگیرد و اگر 2 گیگش تمام شود نمیتواند از باقی مانده رم کناردستی استفاده کند.

تعریف شتابان هاست از سرور اختصاصی

تا اینجای کار با دو نوع اصلی میزبانی وب سایت آشنا شدید:

  • هاست اشتراکی
  • سرور مجازی

هردوی این سرویس ها یک چیز مشترک دارند و آن هم منبعی است که آنها را تغذیه میکند. همانطور که گفتیم، در VPS یا هاست اشتراکی، ما منابع و امکانات مورد نیازمان نظیر رم، سی پی یو و پهنای باند را از سروری دریافت میکنیم که به آن متصل هستیم.

با خرید سرور اختصاصی شما میتوانید تمامی آنچه یک سرور قدرتمند در اختیارتان میگذارد را بصورت شخصی و مخصوص خودتان داشته باشید. این به آن معناست که دیگر نگرانی بابت استفاده بیش از حد منابع سایرین نخواهید داشت چرا که تمام منابع در اختیار شخص شماست و میتوانید به هر روشی که خواستید آن را شخصی­سازی کنید.

در ادامه قصد داریم با مقایسه این دو سرور شناخت بهتری نسبت به هرکدام پیدا کنیم.

مقایسه سرور مجازی ایران و سرور اختصاصی

خرید سرور مجازی ایران بهتر است یا سرور اختصاصی؟ این اصلی ترین سوالی است که در ادامه این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد. برای رسیدن به یک پاسخ کامل لازم است ابعاد مختلف هریک از این سرویس ها را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم کدام سرویس برای چه شرایطی بهتر است.

* از نظر اندازه کسب و کارتان

مهم ترین سوالی که به وجود میآید این است که برای شرایط کسب و کار من کدام یک مناسب تر است؟ پاسخ این سوال بستگی به انتظارات و حجم درخواست هایی دارد که قرار است به سرور هاست یا سرور مجازی یا اختصاصی شما فرستاده شود.

برای شفاف سازی بهتر اجازه دهید این نکته را ذکر کنم؛ هر کاربری که در وب سایت شما فعالیتی انجام میدهد (از تکمیل فرم گرفته تا لاگین کردن) یک درخواست به سمت سرور ارسال میکند تا پاسخ مدنظر خودش (مثل باز شدن صفحه درگاه بانک، صفحات مختلف مثل خبرها، مقاله ها و...) را دریافت کند.

در واقع استفاده از سرور اختصاصی مناسب کسب و کارهایی است که حجم بسیار بالایی از اطلاعات دریافت میکنند، به حدی که افزایش تعرفه های خرید سرور مجازی پاسخگوی نیاز آنها و مقرون به صرفه نخواهد بود.

اگر هنوز در شرایطی قرار دارید که VPS یک گزینه ایده آل است، بهتر است خرید سرور اختصاصی را به بعدا موکول کنید.

* از نظر شخصی سازی

خرید سرور مجازی ایران به معنای استفاده از طرح های مدیریت شده و از قبل آماده شده است. اگرچه امکانات و ویژگی های مفید و خوبی در این طرح ها به فروش میرسد، اما از آنجایی که شما تسلط و کنترل کامل روی VPS خود ندارید، مجبور به استفاده از همان طرح ها خواهید بود.

اما سرور اختصاصی سروری است که تمام امکانات و تجهیزات را در اختیار خودتان می گذارد، و اگر دانش و مهارت کافی داشته باشید میتوانید به خوبی آن را بر اساس نیاز های خود شخصی سازی کنید. منظور از شخصی سازی پیاده کردن کانفیگ های مخصوص خودتان، استفاده از سیستم عامل دلخواه، پلتفرم ها و پنل های مدیریتی دلخواه و... است.

به این ترتیب داشتن یک سرور اختصاصی دست شما را برای ایجاد تغییرات باز تر خواهد گذاشت.

* مهم ترین مسئله: مقایسه از نظر قیمت

بدیهی است که با توجه به امکانات مختلفی و گسترده ای که سرور اختصاصی در اختیارمان میگذارد، خرید آن به مراتب گران تر از تهیه سرور های VPS خواهد بود. هنگام خرید سرور مجازی ایران شما با طرح ها و پلن های مختلفی روبرو خواهید بود که هرکدام دارای ویژگی ها و نواقصی هستند، اما از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر خواهند بود.

بنابراین با توجه به اختلاف کمتری که VPS ها و سرورهای اختصاصی دارند، تهیه وی پی اس از نظر اقتصادی برای کسب و کار های کوچک تا متوسط بسیار معقول تر است.

سرور اختصاصی ایران در شتابان هاست

خرید سرور مجازی ایران یا سرور اختصاصی ایران

خرید دامنه و میزبانی بهینه سایت دو عامل کلیدی در موفقیت یک کسب و کار مجازی به شمار میروند. با توجه به اهمیت وب سایت، اطلاعات مشتریان و هزینه ای که برای حضور در دنیای مجازی میپردازیم، بسیار مهم است که بدانیم کدام سیستم میزبانی سایت بهترین عملکرد را برای ما خواهد داشت.

در این مقاله سعی کردیم با مقایسه کلی دو نوع از سرورهای مجازی ایران و سرور اختصاصی ایران از نظر کارایی و همچنین قیمت، به شما عزیزان در بهترین انتخاب کمک کنیم.

 بطور خلاصه، بزرگترین تفاوتی که VPS و سرور اختصاصی دارند قیمت و امکانات شخصی سازی آنهاست. بنابراین پیشنهاد میکنیم اگر هنوز ضرورت وجود یک سرور اختصاصی به همراه تمام امکانات و منابعش را احساس نمیکنید به سراغ خرید سرور مجازی ایران از شتابان هاست بروید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
نظرات
داود یوسفی
|
-
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
0
0
قیمت سرور مجازی ایران با سرور اختصاصی ایران اصلا قابل مقایسه نیست.
مینا
|
-
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
0
0
مناسبترین قیمت فقط شتابان هاست داره
ممنون از برنا
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز