استاندار زنجان:

فریب کاهش آمار تعداد مبتلایان به کرونا را نخوریم

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۸:۰۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۱۲۵۲
فریب کاهش آمار تعداد مبتلایان به کرونا را نخوریم
استاندار زنجان می گوید: حفظ سلامتی مردم اولویت ماست و در بازگشایی برخی اماکن همچون زیارتگاه ها، مساجد و اماکن مذهبی نباید احساسی و عجولانه تصمیم گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس استان که بصورت ارتباط تصویری بود گفت: ما در استان زنجان بیماری را مدیریت کردیم تا به اوج نرسد و همچنان تاکید داریم فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود.

مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه حضور بی محابا در اماکن عمومی و تفرجگاهها بسیار خطرناک است افزود: زحمات زیادی برای مدیریت بیماری کرونا در استان زنجان کشیده شده، لذا نباید با اقدامات سهوی و بی احتیاطی در رفت و آمدهای درون شهری هدر رود و باید بدانیم رعایت پروتکلهای بهداشتی برای همه واجب است.

استاندار زنجان از اصناف خواست دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند و معتقد است اینکه آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان روند نزولی یافته به معنی تمام شدن بیماری نیست و نباید فریب کاهش آمارها را خورد و به همین علت در بازگشایی اماکن مذهبی نیز ما با نباید شتاب زده عمل کنیم.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: آمادگی داریم در آینده و درصورت تایید دانشگاه علوم پزشکی، شرایط حضور مردم در مساجد و برپایی نمازجمعه در شهرهای سفید را فراهم کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه از 8هزار نفر مشکوک به بیماری کرونا در استان نمونه گیری شده است اظهار داشت: از این تعداد، نمونه 1600 نفر مثبت شد که در قرنطینه خانگی و یا نقاهتگاهها هستند و ما انتظار داریم چون آنهایی که در خانه بستری هستند امکان مبتلا کردن نزدیکان خود را به کرونا دارند، مدت درمان خود را در نقاهتگاههای استان که امکانات خوبی هم دارد سپری کنند.

مدیر ارشد استان همچنین از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست از همین امروز آمادگی برای پاییز و شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزا در فصول سرد سال را داشته باشند و زیرساخت های لازم و تخت های آی سی یو را برای آن روزها تدارک ببینند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز