معاون استاندار زنجان:

کمک‌های مردمی برای تامین امکانات بهداشتی زنجان به بیش از ۱۵ میلیارد تومان رسید

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۰۹:۵۷:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۱۳۱۸
کمک‌های مردمی برای تامین امکانات بهداشتی زنجان به بیش از ۱۵ میلیارد تومان رسید
معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استاندار زنجان گفت: در سایه پیگیری‌های انجام گرفته و با مشارکت مردمی در سطح استان بیش از ۱۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان در قالب پویش‌ها، کمک‌های خیرین و اقدامات خیرخواهانه برای تامین امکانات بهداشتی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی و اقلام مورد نیاز پیشگیری از کرونا در سطح استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال مقرر شد که از اقشار آسیب پذیر حمایت‌های جدی در این استان انجام گیرد، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۵۴ هزار و ۸۸۶ بسته مواد غذایی هر یک به ارزشی ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در اجرای طرح مواسات و همدلی، کمیته امداد و بهزیستی در بین گروه‌های هدف و نیازمندان توزیع شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن ۳۷ هزار پرس غذای گرم نیز با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و با توزیع اعتبار چهار میلیارد تومانی استانی در بین گروه‌های هدف توزیع شد همچنین ۱۵۴ میلیون تومان نیز توسط بهزیستی برای خانوارهای تحت پوشش بهزیستی ( هر خانوار ۳۰۰ هزار تومان) نیز در حال توزیع است.
این مسؤول ادامه داد: بر این اساس با شیوع کرونا از ۱۱ اسفند سال گذشته رویکردی در این استان با هدف بهره گیری از مشارکت های مردمی مورد توجه قرار گرفت که در این راستا پویش هایی در حوزه های مختلف با جمعیت بین ۱۰ تا پنج هزار نفری تشکیل شد.
وی اظهار داشت: طی جلسات برگزار شده موضوع ساماندهی پویش های مردمی و اقدامات مشارکتی سازمانهای مردم نهاد مد نظر قرار گرفت و هم اکنون شناسنامه دار شده اند.
به گفته مرادی، با مشارکت فرمانداران کمکهای هشت‌گانه شهرستان های استان در این خصوص و به تفکیک مشخص شده و در این میان کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل ورزش و جوانان، مجمع خیرین سلامت، بهزیستی، جمعیت هلال احمر، در جمع آوری کمک های یاد شده مشارکت فعالانه ای داشتند.
وی اظهار داشت: کمکهای مردمی نقدی و غیرنقدی بوده که در مجموع به ریال تبدیل شده است و در این میان تهیه پروتکل پساکرونا در حوزه اقتصادی، اجتماعی و روانی استان نیز در شورای تامین مطرح و دستورالعمل‌ها بومی سازی شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: بر این مبنا در جلسه کمیته رصد نارضایتی اجتماعی استان و با حضور اعضای شورای تامین و دیگر دستگاه‌ها که در طرح اعلامی وزیر کشور نقش آفرین بود مورد توجه قرار گرفت و علاوه بر آن در جلسه هیات اندیشه ورز نیز در مجموع ۲۴۷ نظریه و پیشنهاد حاصل شد.
وی اضافه کرد: برنامه هایی برای تبعات پساکرونا در حوزه های اجتماعی و اقتصادی تدوین شده که نیاز به اصلاحات بیشتری دارد و در این ارتباط اقدامات لازم انجام گرفته است.
مرادی افزود: در حوزه اقدامات انجام گرفته ستاد کرونا نیز حدود ۴۰ جلسه از ابتدای شیوع این بیماری در استان برگزار شده است که پس از جمع بندی ۲۵۰ اقدام در استان احصا شده و در این خصوص اقدامات شاخص اعلام و آماده خواهد شد.
این مسؤول خاطرنشان کرد: در آینده نیز شهرستان هایی در استان به احتمال زیاد سفید اعلام خواهد شد که در این میان فرمانداران باید به موارد و پروتکلهای بهداشتی توجه کنند تا در بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد فضای احساسی غالب نشود.

 

نظر شما