در جلسه شورای زکات شهرستان زنجان مطرح شد:

ساخت ۲۸۰ مسکن مددجویی از محل زکات در زنجان

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۱۵:۵۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۲۸۷۹
ساخت ۲۸۰ مسکن مددجویی از محل زکات در زنجان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری 18 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در استان زنجان و تحقق 102 درصدی آن گفت: این امر نشان از همگرایی و انسجام در عمل به این واجب ستودنی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ هدایت صفری در جلسه شورای زکات زنجان اظهار کرد: در راستای ترویج پرداخت زکات یک هزار و 731 دقیقه برنامه در صدا و سیمای زنجان تولید شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری 18 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در استان زنجان و تحقق 102 درصدی آن  گفت: این امر نشان از همگرایی و انسجام در عمل به این واجب ستودنی است.

وی ادامه داد: سال قبل در استان 38 پروژه در از محل زکات اجرایی شد که شامل پل معبر و حوزه علمیه و مرمت بود که چهار مورد آن مربوط به شهرستان زنجان و از محل مساجد است.

صفری همچنین از جمع‌آوری 4 میلیارد و 600 میلیون تومان زکات در شهرستان زنجان خبر داد و گفت: طبق آمار 50 درصد از مبلغ زکات جمع‌آوری شده مربوط به زکات فطره بود و مابقی نیز در حوزه زکات مستحب و واجب بود که 113 درصد تحقق داشت.

یرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه برای امسال نیز 33 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات در استان زنجان سهم تعیین شده است، اضافه کرد: در تلاش هستیم که این میزان تعیین شده را برای استان تحقق بخشیم.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها به عنوان زکات گفت: تحقق بالای زکات در نتیجه همکاری همه مودیان، روحانیون، فرمانداران و بخشداران رخ داده است.

صفری ادامه داد: سال گذشته از محل پرداخت زکات 280 مسکن مددجویی، 321 کمک هزینه ازدواج و همچنین ساخت سرویس بهداشتی از محل پرداخت زکات انجام شد.

فرماندار زنجان هم در این جلسه اظهار کرد: در بخش پرداخت زکات دارای خلاءهایی هستیم که بخشداران باید در این حوزه بیشتر تلاش کنند.

رضا عسگری با اشاره به اینکه برای افزایش پرداخت زکات باید از طریق افراد ذی‌نفوذ و دهیاران اقدام شود، گفت: در سال جدید باید برای پرداخت بیشتر زکات برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: اگر طبق آمار از مجموع زکات زنجان، 50 درصد زکات فطره است یعنی من به عنوان مسؤول کوتاهی کرده‌ام چون موضوع زکات چیزی بالاتر از زکات فطره است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز