در حاشیه برگزاری روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، مسؤل روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان نمود:

از روابط عمومی حرفه ای تا روابط عمومی رپرتاژی

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۲۲:۴۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۰۵۱۷۱
از روابط عمومی حرفه ای تا روابط عمومی رپرتاژی
رهبر طوماری مسؤل روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان: روابط عمومی اسپانسر، روابط عمومی رپرتاژی و روابط عمومی رابطه مدار، بلای جان کشورهای جهان سومی است. فضای پاک رسانه ای هم درگیر و زخمی این فضای رپرتاژی شده و از اثرگذاری باز می ماند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  در حاشیه برگزاری روز جهانی ارتباطات  و روابط عمومی، رهبر طوماری مسؤل روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بررسی این مقوله فرا گیر با نگاهی نو به آسیب شناسی کلیت پدیده روابط عمومی پرداخته است که در ادامه تقدیم می گردد: 

رهبر طوماری:روابط عمومی تبدیل به صنعتی شده که پول جابجا می کند! هزینه مراسم را تامین می کند و جایزه همان مراسم را هم می گیرد! و این چنین یک روابط عمومی به اضمحلال می رود! روابط عمومی که پول می دهد، جایزه می برد! هر چه پول بیشتر بدهد، جایزه بیشتر و بهتری را نصیب خود می کند!

    از دبیرخانه جشنواره، سمینار یا کنفرانس، علنا اعلام می کنند، هر چقدر حمایت مالی بیشتری از این جشنواره و سمینار و مراسم بکنید، «کبوتر طلایی» روابط عمومی را تصاحب خواهید کرد!

   وانگهی یک مسئول روابط عمومی عادی که کاری به این صنعتی سازی ها و تجاری سازی ها ندارد، در طول یک سال، خون دل می خورد، استرس کاری را تحمل می کند، انواع ناملایمتی ها را به جان می خرد و دست آخر با سر بی کلاه در گوشه ای، مغفول و منفعل باقی می ماند و دیده نمی شود.

و این چنین می شود که جامعه ای، عاری از ارتباط صحیح، صادقانه و اصولی با سازمانهای خود می شود. چون نه اصولی پی ریزی می شود، نه اصولی اجرا می شود و نه اصولی ارزیابی می شود!

  و باز این چنین در هر کنفرانسی و سمیناری ولو ظاهرا بین المللی، همان چهره های تکراری برنده اند و همان اداراتی که سرمایه هنگفتی دارند و توانگرند، برترند. کنفرانس ها و سمینارهایی با چهره هایی تکراری و اساتید تکراری و مقالات انبوهی از رابطه بین روابط عمومی با فلان گیاه گرفته و تا بهمان متغیر و ... و دست آخر جابجایی پول های میلیاردی و باز در به روی همان پاشنه می چرخد و روابط عمومی منفعل و نامستقل در این کشور به پیش می رود.

روابط عمومی اسپانسر، روابط عمومی رپرتاژی و روابط عمومی رابطه مدار، بلای جان کشورهای جهان سومی است. فضای پاک رسانه ای هم درگیر و زخمی این فضای رپرتاژی شده و از اثرگذاری باز می ماند. 

   زمین و زمان و مردمان، نالان از عملکرد یک اداره اند و سر سال، روابط عمومی این اداره، برنده «کلاغ طلایی»!! می شود. با چنین اوضاعی، فضای اطلاع رسانی، شفاف سازی، مردم داری و نقدپذیری گرفتار روابط صنعتی شده و بازاری و تجاری سازی شده می شود. روابط عمومی که از حرفه ای گری به اسپانسری و رپرتاژآگهی سیر می کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز