در راستای تحقق هرهفته_الف_ب_ایران «ساخت و سازها » و «ساز و کارها»در استان زنجان:

سد تالوار امسال به بهره برداری خواهد رسید

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۷:۳۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۷۹۱۲
سد تالوار امسال به بهره برداری خواهد رسید
افشاری، با بیان اینکه سد تالوار از سال 92آبگیری شده اظهارداشت: در طول این چند سال به دلیل خشکسالی حجم آب پشت این سد نا چیز بوده ولی در در بارندگی های اخیر بعد از سال 98 خوشبختانه حجم قابل توجهی آب در پشت سد ذخیره شده.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهندس اسماعیل افشاری؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، با حضور در برنامه خبر 20 شبکه اشراق زنجان گفت:در صورت تخصیص اعتبار مناسب به پروژه سد تالوار در سال جاری و در راستای تحقق هرهفته_الف_ب_ایران «ساخت و سازها » و «ساز و کارها»در استان زنجان و به دلیل نیاز اساسی سه استان کردستان،همدان و زنجان به آب ذخیره شده پشت این سد، به زودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود. 

 افشاری، با بیان اینکه سد تالوار از سال 92آبگیری شده اظهارداشت: در طول این چند سال به دلیل خشکسالی حجم آب پشت این سد نا چیز بوده ولی در در بارندگی های اخیر بعد از سال 98 خوشبختانه حجم قابل توجهی آب در پشت سد ذخیره شده که این ورودی آب مطلوب بوده و امیدواریم این موضوع باعث برنامه ریزی منظم برای اتمام کامل پروژه از طرف وزارت نیرو در مرحله افتتاح و بهره برداری قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، همچنین به مجوزهای استفاده از آب سد تالوار در بخش شرب و صنعت اشاره کرد و افزود:از سد تالوار برای حقابه های پایین دست و رهاسازی برای مصارف زیست محیطی استفاده خواهد شد و این موضوع در دستور کار وزارت نیرو نیز قرار دارد. به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان؛ 

مهندس افشاری، همچنین به تشریح سیمای کلی سدهای استان پرداخت و عنوان داشت:در حال حاضر میزان حجم مخزن سد تهم 65 میلیون و 200هزار متر مکعب است و از اول مهر پارسال تا به امروز حجم مخزن سد تهم نسبت به سال قبل 1درصد افزایش داشته است.

وی،گفت: همچنین مخزن سد گلابر بیش از 73 درصد آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال قبل 63 درصد بوده که نشان از افزایش 10 درصدی آب موجود در آن است.

رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای زنجان، به  حجم آب سد کینه ورس اشاره کرد و تصریح کرد: این سد 97درصد پر بوده و حدود 15 میلیون و 600 هزار متر مکعب آب پشت آن است.

افشاری گفت: سد تالوار که در 50 کیلومتری شهر بیجار و در بخش چنگ الماس این شهرستان احداث شده از نوع خاکی سنگ ریزه ای با هسته رسی است که طول تاج آن 529 متر و ارتفاع سد از پی 88 متر می باشد و پیش بینی گنجایش مخزن آن 500 میلیون متر مکعب است و در حال حاضر 25 درصد حجم سد تالوار نیز پر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز