استاندار زنجان:

عموم مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی کرونایی را رعایت کنند

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۴:۴۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۰۹۷۶۱
عموم مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی کرونایی را رعایت کنند
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تاکنون درمانی برای بیماری کرونا پیدا نشده است، گفت: همگان باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تجارب چند ماه گذشته نیز نشان داده توجه به این مقوله مهم مشکلات این بخش را کاهش می‌دهد، در غیر این صورت با پیک بیماری مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در کارگروه اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در این استان افزود: همکاری‌های مردم موجب شد این بیماری با پیک بالایی در استان مواجه نشود و در واقع با اقدامات انجام گرفته کرونا مدیریت شده است.
مقام عالی اجرایی استان اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان مطلوب است و عموم مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی توجه لازم را دارند و اجرای طرح‌های ملی در این استان مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نیز قرار گرفت.
استاندار زنجان گرفتاری برخی از استان‌های کشور و افزایش شمار مبتلایان در برخی مناطق را ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: این بیماری با هیچکس شوخی ندارد و همگان باید موارد و نکات اعلام شده از سوی متخصصان امر را رعایت کنند و از طرفی حوزه اجتماعی استان باید برای حین و پساکرونا برنامه‌ریزی کند.
وی اظهار داشت: بر این مبنا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید اعتباری برای موضوع پایش سرمایه اجتماعی اختصاص دهد و در این میان نظرات نخبگان و کارشناسان دانشگاهی نیز اخذ شود.
حقیقی فعالسازی کمیته اجتماعی در استان را نیز ضروری خواند و اضافه کرد: آسیب شناسی مسائل و معضلات مربوط به بیماری کرونا باید انجام گیرد و اقدامات بصورت عملیاتی باشد.
استاندار زنجان تشکیل پویش‌های مردمی و فعالیت خیران در ارتباط با مقابله با بیماری کرونا را ظرفیت و سرمایه اجتماعی عظیمی در استان زنجان توصیف کرد و گفت: با ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در این بخش می توان از پتاسیل‌های حوزه خیرین استفاده کرد.
وی اضافه کرد: انتظار بر این است که حوزه اجتماعی استان برنامه ای در قالب تاب آوری سرمایه اجتماعی را نیز با در نظر گرفتن تمامی جوانب آن تدوین کند که قابلیت اجرایی داشته باشد تا مشکلات و مسائل مربوط به این بخش نیز با انجام اقداماتی مرتفع شود.
این مسؤول لزوم حمایت و تقویت رسانه های استان با رویکرد امید آفرینی در بین مخاطبان را یادآور شد و گفت: تمامی فعالیت ها و اقدامات آگاهی بخشی دستگاههای اجرایی از طریق رسانه ها امکانپذیر است و معتقدم این حوزه بسیار نقش آفرین است که در این میان فعالیت برخی دستگاه‌های اجرایی به دلیل عدم ارتباط مناسب آنها با رسانه ها، مغفول واقع می‌شود.
وی اظهار داشت: آنچه در جلسه گذشته در خصوص رسانه های استان مصوب شد، باید با اعتقاد کامل بصورت عملیاتی مدیریت و اجرایی شود چرا که این قشر خواستار توزیع عادلانه امکانات و رفع مشکلات خود هستند و می توانند در پساکرونا نیز کمک حال باشند.
وی اضافه کرد: با برنامه هایی می توان مسایل حوزه اجتماعی را به حداقل ممکن رساند علاوه بر آن با ارائه برنامه هایی در حوزه خیرین آنان را بیش از گذشته به سرمایه گذاری در حوزه سلامت تشویق و ترغیب نمود.
چگونگی و راهکارهای تقدیر از همراهی مردم، تحلیل دقیق پایگاه اطلاعاتی خانواده و اقشار آسیب پذیر از دیگر خواسته های استاندار زنجان در کارگروه اجتماعی استان بود.
وی خاطر نشان کرد: حوزه های اجتماعی و فرهنگی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی پسا کرونا سرمایه گذاری و در این راستا برنامه های مشخصی را ارائه کنند.
وی، انتظاراتی از قبیل؛ ارائه راهکار های تحقق اتحاد، همدلی و تقویت همبستگی مردم، ارتقای فرهنگ دیجیتال در شرایط فعلی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بررسی مشکلات مربوط و بسط و گسترش فرهنگ آموزش مجازی را عنوان کرد و ادامه داد: ارائه آموزش‌های مجازی در آینده نیز امری اجتناب ناپذیر است که در این خصوص راهکار اجرایی و سرمایه گذاری لازم آن ضروری بوده و از طرفی تکریم مردم در امر خدمت رسانی نیز موردتوجه باشد و اقدامات و طرح های این بخش بطور کاربردی ارائه شود.
وی اظهار داشت: این استان در تامین واکسن آنفلوانزا هگ می تواند علاوه بر بهره گیری از توان دولتی با تشکیل کمیته ای به ریاست رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور مجریان داروسازان، مدیریت بهینه را مورد بررسی و توجه قرار دهد.
حقیقی همچنین از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست آموزش مدیران جوان را برای تصدی پست های مدیریتی آغاز کند که با این اقدام جهشی ایجاد خواهد شد وانتصاب بانوان به پستهای مدیریتی را نیز به لحاظ عملکرد مناسب آنها اقدامی خوب و تاثیرگذار اعلام کرد.
استاندار زنجان همچنین در خصوص بازگشایی اماکن عمومی به ویژه مهدهای کودک نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص اولویت تامین سلامت مردم است و باید با احتیاط عمل کرد.

 

نظر شما