مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان؛

تقدیم تندیس حافظان میراث فرهنگی به فرماندار زنجان

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۶:۲۹:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۹۷۹۹
تقدیم تندیس حافظان میراث فرهنگی به فرماندار زنجان
دکتر امیر ارجمند مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان در این دیدار از معرفی 25 برنامه جهت ثبت دربرنامه های ناملموس معنوی و فرهنگی در سال جاری خبر داد به همراه معاونین با حضور در محل دفتر فرماندار با رضا عسگری فرماندار زنجان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ در این دیدار مدیر کل میراث فرهنگی با ارائه گزارشی فرماندار زنجان را در جریان اقدامات انجام شده و برنامه های آتی این سازمان قرار داد.

دکتر امیر ارجمند در این دیدار از معرفی 25 برنامه جهت ثبت دربرنامه های ناملموس معنوی و فرهنگی در سال جاری خبر داد

ایشان به ثبت تعزیه ارمغانخانه در برنامه های ناملموس معنوی و فرهنگی اشاره وعنوان داشت،در سال جاری رویدادهای فرهنگی استان زنجان در تبریز و قزوین برگزار خواهد گردید.

میر کل میراث فرهنگی  از عقد قرارداد با دانشگاه زنجان خبر داد و گفت امیدواریم با آسیب شناسی مناسب و ایجاد جاذبه های جدید بتوانیم زنجان را به عنوان شهر مقصد به گردشگران معرفی نمائیم.

رضا عسگری فرماندار زنجان نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه میراث فرهنگی از مدیر کل این سازمان خواست برنامه ریزی لازم جهت کمک به هنرمندان و متولیان صنایع دستی در دوران کرونا انجام گیرد.

رضا عسگری با اشاره به مناطق بکر گردشگری در نقاط مختلف استان و شهرستان و همچنین وجود جاذبه های طبیعی مانند دشت سهرین و زیستگاه آهوان در این منطقه از مدیر کل میراث فرهنگی خواست نسبت به راه اندازی تورهای طبیعت گردی خانوادگی  و ایجاد جاذبه های بیشتر برای گردشگران و مسافرین اقدام نمایند.

فرماندار زنجان مطالعه در خصوص راه های ارتباطی جدید بین شهرستانها و استانهای همجوار را مثبت ارزیابی و یکی از جاذبه های گردشگری را راههای بکر و سرسبزی دانست که با کمترین هزینه میتوان گردشگران را به این مناطق سوق داده و ضمن استفاده از پتانسیلهای موجود با تولید ثروت زمینه اشتغال جدید را فراهم نمود.

فرماندار زنجان برنامه ریزی و مطالعه و استفاده از ظرفیتهای پارکهای طبیعی زنجان را کارآمد دانست و گفت: زنجان ظرفیتهای بیشتری در حوزه های طبیعی دارد و نزدیکی به تهران ،شمال و مرکز کشور میتواند پتانسیل خوبی برای این منطقه باشد.

فرماندار زنجان در ادامه تصریح کرد: زنجان جزو استانهای غنی در میراث فرهنگی بوده که آوازه برخی از آنها از ملی گذشته و اکنون آوازه جهانی دارند.

عسگری عنوان داشت: راههای نرفته بسیاری در حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی وجود دارد که امیدواریم با حضور مدیران جوان بتوانیم ضمن ایجاد شادابی و نشاط در جامعه بخش اعظمی از مشکل اشتغال را با کمک هنرمندان صنایع دستی حل نمائیم.

در پایان این جلسه دکتر امیر ارجمند مدیر کل میراث فرهنگی ضمن قدردانی از زحمات،پیگیریها و تلاش شبانه روزی آقای رضا عسگری فرماندار محترم و محبوب زنجان ، تندیس حافظان میراث فرهنگی را به ایشان تقدیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز