استاندار زنجان:

ثبت احوال عامل مهم توسعه یافتگی جامعه است

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۱۴:۰۶:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۰۶۱۵
ثبت احوال عامل مهم توسعه یافتگی جامعه است
استاندار زنجان با بیان اینکه گفتمان غالب در ثبت احوال باید گفتمان برنامه ریزی باشد، گفت: ثبت احوال عامل مهم توسعه یافتگی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه شورای ثبت احوال و جمعیت راهبردی استان، وضعیت استان زنجان در حوزه ازدواج را بسیار مطلوب توصیف کرد وگفت: این استان به لحاظ تعداد ازدواج های ثبت شده رتبه خوبی در سطح کشور دارد.
وی وضعیت طلاق در استان را هم خوب اعلام کرد و یادآور شد: این استان در خصوص طلاق نیز جزو استان‌های آخر کشور است.
استاندار زنجان با بیان اینکه متاسفانه استان در بحث ولادت وضعیت چندان خوبی ندارد، گفت: رشد جمعیت در استان خوب نیست و نرخ رشد جمعیت بسیار کم است.
مقام عالی استان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی صحیح پیش هر راهبردی، افزود: بدون برنامه ریزی نمی توان کاری از پیش برد و برای چند سال آینده که جامعه به سمت پیری می‌رود باید برنامه ریزی مدون در دستور کار قرار گیرد.
استاندار زنجان ادامه داد: مدیری که برنامه ریزی داشته باشد موفق خواهد بود و برعکس مدیری که برنامه برای کارهای خود نداشته باشد موفق نمی‌شود.
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: ثبت احوال استان باید نسبت به ارائه خدمات الکترونیکی در استان اهتمام بیشتری داشته باشد چرا که زنجان در سطح کشور در حوزه برق، آی تی و الکترونیک سرآمد است و باید تمام خدمات به صورت الکترونیکی باشد.
وی با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند، گفت: برای تامین آرامش جوانان باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و شرایط ازدواج برای آنها مهیا شود تا با همزیستی به آرامش برسند.
استاندار زنجان افزود: باید آینده نگری لازم در حوزه جوانان را داشت و از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کرد.

 

نظر شما