رییس کل دادگستری استان زنجان عنوان کرد :

امام خمینی (ره) روح مقاومت و شجاعت را میان جوانان کشورهای اسلامی دمید

۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۳:۰۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۱۰۷۴
امام خمینی (ره) روح مقاومت و شجاعت را میان جوانان کشورهای اسلامی دمید
حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: نظام اسلامی امروز میراث نهضت امام خمینی (ره) است که با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آغاز و با پیروزی انقلاب اسلامی معماری اولین نظام اسلامی در عصری که جهان میان دو قدرت سرمایه‌داری و سوسیالیسم تقسیم‌شده بود به منصه ظهور رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی است که یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد.

وی افزود:  بدون شک تجلیل و تکریم امام راحل عظیم الشأن و تعظیم شخصیت والای ایشان ادای دین به همه کسانی است که طی سالیان طولانی در راه تحقق آرمان انقلاب اسلامی جانفشانی نموده‌اند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن نیمه خرداد، سالروز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد 1342، شاهد آن هستیم که بیش از پیش آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی در جهان طنین انداز شده و آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با عبور از مرزهای جغرافیایی به عمق دل‌های سایر آزادی خواهان جهان نفوذ کرده و در حال به ثمر نشستن است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: نظام اسلامی امروز میراث نهضت امام خمینی (ره) است که با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آغاز و با پیروزی انقلاب اسلامی معماری اولین نظام اسلامی در عصری که جهان میان دو قدرت سرمایه‌داری و سوسیالیسم تقسیم‌شده بود به منصه ظهور رساند. ایشان نماد یک رهبر مردمی بودند، شخصیتی که از میان مردم برخاست، با مردم زیست و درنهایت یک نظام مردم‌سالار دینی را به یادگار نهاد. جریان بیداری سیاسی و اسلامی امروز خود را وامدار به امام خمینی (ره) می‌داند. زیرا ایشان به حیات یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های قدرت آمریکا در قلب خاورمیانه و خلیج‌فارس پایان داد و روح مقاومت و شجاعت را میان جوانان کشورهای اسلامی دمید.

صادقی نیارکی در پایان خاطر نشان کرد : امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیم ستاد ملی مبارزه با این بیماری و مسئولان امر مراسم  گرامی داشت سالگرد در حرم امام راحل  برگزار نمی شود اما مردم انقلابی و ولایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و کلیه شیفتگان امام راحل  از عمق جان دوستدار امام عزیز  و ادامه دهنده راه وآرمانهای ایشان خواهند بود .

 

نظر شما