معاون استاندار زنجان:

آتش سوزی مراتع بیشترین آمار حوادث را در زنجان شامل می شوند

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۵:۰۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۲۱۲۶
آتش سوزی مراتع بیشترین آمار حوادث را در زنجان شامل می شوند
معاون عمرانی استاندار زنجان،با بیان اینکه هر سال آتش سوزی در مراتع استان رخ می‌دهد، گفت: آتش سوزی مراتع بیشترین آمار حوادث را در زنجان شامل می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهرداد سلطانی در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه بیشترین حوادث در استان مربوط به آتش‌سوزی است، گفت: عامل انسانی هم در این حوادث دخالت داشته است.

وی بر فرهنگ سازی حراست از منابع طبیعی در استان تاکید کرد و افزود: به دلیل خشک شدن پوشش گیاهی در مراتع بالادستی از اواسط تابستان امکان بروز آتش سوزی در آنها وجود دارد و باید همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، نیروهای تخصصی را برای مقابله با اطفای حریق آموزش دهند تا در مواقع نیاز از ظرفیت آنها استفاده شود.

د سلطانی افزود: حوادث آتش سوزی هر ساله در مناطق مستعد حریق استان اتفاق می افتد و لازم است شوراهای تامین شهرستان ها نیز برای ابعاد اجتماعی پیدا کردن موضوع، به این مساله ورود داشته باشند.

سلطانی تاکید کرد: اقدامات لازم برای مبارزه با مزارع کشاورزی بر علیه ملخ در شهرستان طارم به خوبی انجام شده و امسال باید با قوت بیشتری این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست استان زنجان برای مقابله و مبارزه با آفات کشاورزی و مراتع مدیریت لازم را داشته باشند، ابراز کرد: حوادث آتش سوزی در مراتع استان جزو حوادث پر تکرار مدیریت بحران استان است و امسال باید با برنامه عملیاتی درست و کار شناسی شده برای مقابله با حوادث وارد عرصه شود.

سلطانی با بیان اینکه  دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران آمادگی لازم را نسبت به این موضوع داشته باشند، گفت: با توجه به بارش های خوب،  پوشش گیاهی در مراتع و حاشیه جاده های استان افزایش یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز