در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد

استاندار زنجان: مدیران از حاشیه ها جدا پرهیز کنند

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۵:۰۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۲۷۰۶
استاندار زنجان: مدیران از حاشیه ها جدا پرهیز کنند
استاندار زنجان می گوید: پرهیز از موازی کاری در امور، تعصب در اجرای صحیح کارها و همچنین نظارت دقیق بر روند اجرا، اصول تحقق جهش تولید است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که اختصاص به بررسی وضعیت تولید و صادرات زیتون طارم داشت گفت: در توسعه باغات زیتون شهرستان طارم اقدام اصولی صورت نگرفته و کارها بصورت مقطعی دنبال شده که این امر باعث شده بسیاری از کارها پس از چندین سال بر زمین بماند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه نتوانسته ایم از حق خود در تولید و صادرات زیتون دفاع کنیم گفت: ضروری است در زمان برداشت محصول زیتون در شهرستان طارم واردات این محصول متوقف شود و شهرستانی که 40 درصد تولید زیتون کشور را دارد باید از طرف مسئولین کشور حمایت شود و سازمان صمت و جهاد کشاورزی مامور شدند تا نظرات استان را به وزارتخانه های مطبوع ارائه کنند.

استاندار زنجان ظرفیت بخش کشاورزی را برای ایجاد فرصت های شغلی خُرد و بنگاه های اقتصادی زودبازده بسیار مطلوب دانست و افزود: بانک های استان هم می توانند برای حمایت از این طرح ها برنامه های خود را برای سال جهش تولید ارائه کنند.

وی محقق شدن جهش تولید را مستلزم دوری از حاشیه ها، نظارت دقیق بر اجرای طرح ها، پرهیز از عملکردهای شعاری و موازی کاری دانست و تاکید کرد: بسیاری از کارهای برزمین مانده سال های قبل بخاطر همین حاشیه سازی ها و تعلل در انجام امور بوده و ما در استان زنجان اینگونه اقدامات و کاستی های مدیران را نمی پذیریم و مدیران چابک و پا به کار و متعصب مورد نیاز مجموعه مدیریتی استان است.

مدیرعالی اجرایی استان در پاسخ به اعتراض تعدادی که از اعضا که از طریق ویدئو کنفرانس از اتاق بازرگانی نسبت به قطع درختان زیتون در برخی از اراضی شهرستان طارم انتقاد کردند و خواستار آبرسانی به زمین های کشاورزی بودند گفت: قلع و قمع درختان و باغات در شهرستان طارم بدلیل کاشت آن ها در اراضی ممنوعه و غیر قانونی بود و چون در سال های قبل اقدامی برای تخریب آنها صورت نگرفته بود گمان بر این می رفت که دیگر کسی با احداث کنندگان آن کاری نخواهد داشت.

او در پاسخ به طرح مشکل کمبود آب در شهرستان طارم هم گفت: این موضوع با وزیر نیرو مطرح خواهد شد و شرکت آب منطقه ای استان هم برنامه هایی برای حل این مشکل دارد اما اقدام مهم، مسدود کردن چاه های کشاورزی غیرمجاز و جلوگیری از برداشتهای غیرقانونی است .

استاندار زنجان با اشاره به ضعف بخش صادرات در برخی محصولات تولیدی استان از جمله زیتون گفت: باید نقشه راه صادرات استان هر چه زودتر تدوین و ارائه شود و علاوه بر آن در کمیته احیا واحدهایی که قابلیت بازگشت به چرخه تولید را دارند، واحدهای فراوری زیتون نیز شناسایی شود تا راهکار و مساعدت لازم در این بخش صورت گیرد.

گفتنی است؛ شهرستان طارم 20 هزار هکتار باغ زیتون دارد که 15 هزار هکتار آن بارده است و استان زنجان بزرگترین تولید کننده زیتون کشور است.

اکنون حدود 8هزار نفر در شهرستان طارم از طریق برداشت زیتون ارتزاق می کنند.

استاندار زنجان با اشاره به این ظرفیت و قابلیت در شهرستان طارم در زمینه تولید زیتون تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم در استان، تعریف برند و معرفی هرچه بهتر زیتون طارم در کشور است زیرا بسیاری در کشور هنوز نمی دانند که با کیفیت ترین زیتون و روغن زیتون تولید مختص شهرستان طارم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز