مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان:

برای توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کار، آموزش‌های گسترده ارائه می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۶:۰۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۱۵۹۸۵
برای توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کار، آموزش‌های گسترده ارائه می‌شود
محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درجهت تولید و اشتغال، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با رویکرد هر ایرانی یک مهارت، برای توانمندسازی نیروی انسانی بخصوص سربازان وظیفه به منظور اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و هیات همراه با فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه آجا و فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان در دیدار با سرتیپ 2 ستاد داود حمدی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه آجا و فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر وظیفه را گامی موثر عنوان کرد .

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی، آموزش‌های مهارتی با همکاری تیپ 216 زرهی زنجان به صورت گسترده ارائه می‌شود.
محمدرضا انصاری با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور توانمندسازی نیروهای مسلح اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درجهت تولید و اشتغال، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با رویکرد هر ایرانی یک مهارت، برای توانمندسازی نیروی انسانی بخصوص سربازان وظیفه به منظور اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار تلاش می‌کند.
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در سال 99 سربازان وظیفه به‌صورت آموزش در محیط کار واقعی و به شیوه متمرکز اجرا می‌شود تاکید کرده و افزودند: ضمن هماهنگی بعمل آمده با دستگاه‌های اجرایی ارائه دهنده خدمات آموزشی، با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی، تعداد نفرات شرکت کننده در کلاس‌های آموزشی کاهش می‌یابد .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گزارش جامعی از عملکرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سربازان وظیفه در سال 98 ارائه نمود و به آموزش در محیط واقعی کار و کیفی بودن این شیوه آموزشی پرداخت و گفت: استمرار آموزش و کم بودن نیروی انسانی در پادگان‌ها یکی از مسیرهای اصلی آموزش و مهارت‌آموزی می‌باشد لذا با توجه به شرایط و امکانات موجود در پادگان‌هایی که قابلیت برگزاری آموزش به این روش را دارند با برقراری تأمل مثبت و سازنده و ثبت کارگاه‌های آموزش محیط واقعی در پورتال سازمان، بیشترین حجم تعهدات و سهمیه‌های مهارت‌آموزی واگذاری را به این شیوه محقق خواهد شد.
در ادامه این دیدار سرتیپ 2 ستاد داود حمدی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه آجا با ابراز خرسندی از این طرح مهم درایجاد اشتغال گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر و سربازان وظیفه در اولویت قراردارد و نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش نرخ بیکاری و همچنین در ایجاد اشتغال بسیار موثر است.
فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه آجا و فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان خدمت سربازی رایکی از ارکان دفاعی و امنیتی کشور دانست و اظهار داشت : درکنار خدمت مقدس سربازی، آموزش مهارتی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، بستر مناسبی را برای این عزیزان درکنار آموزش‌های دفاعی و امنیتی فراهم می سازد تا بعد از انجام خدمت سربازی، بستر و زمینه مناسبی برای ورود آنها به بازار کار فراهم گردد.
فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه آجا و فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان مهم‌ترین خلاء جامعه امروز را نداشتن مهارت دانست و تصریح کرد: موتور متحرک اقتصادی و رفع نگرانی‌های اشتغال کارآفرینی است و باید جوانان را با روش‌های کارآفرینی بیشتر آشنا کنیم و جامعه را به سمت کارآفرین شدن سوق دهیم که در این صورت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری خواهیم بود.
در پایان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد: باید نیروهای وظیفه نظام را در امر مهارت‌آموزی ترغیب و تشویق کنیم و برای این امر می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی و ظرفیت آموزش‌های مجازی استفاده کنیم . این نظام تشویق و ترغیب عامل بالندگی است و این جوهر آموزش است.
وی گفت: ما برای اجرای آموزش‌های مهارتی همه را توانمند می‌کنیم؛ دوره های لازم را برنامه‌ریزی کرده و آموزش‌های لازم را فراهم می‌نماییم.

 

 

نظر شما