مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

۴۰ هکتار از مراتع طارم در آتش سوخت

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۱۴:۴۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۶۴۷۹
۴۰ هکتار از مراتع طارم در آتش سوخت
صفی الله کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:پس از قریب به هفت ساعت تلاش بی وقفه نیروهای منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی، اهالی منطقه، مدیریت بحران با مدیریت فرماندار شهرستان طارم اطفا و مهار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ صفی الله کرامتی اظهار داشت: این حادثه ناخوشایند و ناگوار، حوالی ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۲۵ خرداد ماه جاری اتفاق افتاد که پس از قریب به هفت ساعت تلاش بی وقفه نیروهای منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی، اهالی منطقه، مدیریت بحران با مدیریت فرماندار شهرستان طارم اطفا و مهار شد.

وی اظهار داشت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، اطفاء آتش سوزی و جلوگیری از سرایت و گسترش آن، کار بس سخت و دشواری است اما با این حال، نیروهای حاضر در محل با تمام توان و با تجهیزات دراختیار دست بکار شدند که این جای تقدیر دارد.

کرامتی یادآور شد: روز شنبه /۲۴ خرداد ماه/ نیز افزون بر ۱۰ هکتار از مراتع روستای ده‌بهار در شهرستان طارم، طعمه حریق شد که اطفاء آن نیز قریب هشت ساعت طول کشید.

وی اظهار داشت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، نیروهای کمکی (متخصص اطفا آتش) از مرکز استان زنجان با یک فروند بالگرد عازم منطقه شده بودند تا با کمک نیروهای حاضر در محل، هرچه سریعتر حریق را اطفا و مهار کنند.

کرامتی یادآور شد: حوالی ساعت ۲:۳۰ ظهر همین روز / شنبه ۲۴ خرداد ماه/، قریب نیم هکتار از مراتع روستای چفتان در شهرستان طارم نیز طعمه حریق شد که با حضور نیروهای اطفاء حریق، پس از ۱/۵ ساعت تلاش بی وقفه خاموش شد.

کرامتی از عموم مردم خواست در مراقبت و حفاظت از پوشش های گیاهی استان زنجان، کمک کار دستگاه های مسوؤل باشند چراکه کوچکترین آتش سوزی می تواند خسارات فراوان اقتصادی و زیست محیطی در پی داشته باشد.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز