غلامرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی کشور:

هدف اصلی شرکت در شورای هماهنگی بیمه‌ها، هم‌افزایی است

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۴:۴۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۱۷۳۴۱
هدف اصلی شرکت در شورای هماهنگی بیمه‌ها، هم‌افزایی است
محمد رضا محمدی رئیس انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران_استان زنجان: استارت آپ ها نه اعتبار دارند نه اعتماد ونه تجربه. تحت نظارت هیچ سازمانی هم نیستند. ما اعتقاد داریم وجود استارت آپ نه تنها یک ضرورت نیست بلکه در آینده نزدیک شاهد سوءاستفاده های گوناگون از سوی آنها به اشکال مختلف خواهیم بود .در عین حال نماینده میتواند خود یک استارتاپ باشد .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ در حال حاضر صنعت بیمه از توانمندی های بالایی در جوامع انسانی برخوردار است . هم‌اکنون ۳۲ شرکت بیمه در کشور و در مناطق آزاد فعالیت می‌کنند که ۲۲ مورد در استان زنجان شعبه داشته و چند مورد نیز نمایندگی دارند.

غلامرضا سلیمانی امیری رییس کل بیمه مرکزی کشور طی دو روزی که در زنجان حضور داشت، در جلسه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه گفت: هدف اصلی شرکت در شورای هماهنگی بیمه‌ها، هم‌افزایی است تا شرکت‌ها بتوانند با ایجاد نرخ منطقی، بازار را توسعه دهند.

 رییس کل بیمه مرکزی با افتتاح صندوق تامین خسارت‌های بدنی و بررسی آخرین وضعیت صنعت بیمه در زنجان اظهار داشت: افزایش ضریب نفوذ بیمه را از شرکت‌های بیمه‌ای و شبکه فروش در این استان خواستاریم .

وی، پرتفوی صنعت بیمه کشور در سال گذشته را ۶۰ هزار میلیارد تومان خواند و گفت: انتظار می‌رود استان زنجان نسبت به جمعیت خود از این پرتفو سهم داشته باشد.

رییس کل بیمه مرکزی میانگین ضریب نفوذ بیمه در کشور را ۲.۵ درصد خواند و گفت: یکی از شاخص‌های رشدیافتگی استان زنجان به میزان ضریب نفوذ بیمه برمی‌گردد که متاسفانه کمتر از میانگین کشوری است و این رقم نشان می‌دهد که در این بخش باید فعالیت بیشتری داشته باشیم.

غلامرضا سلیمانی امیری اظهار داشت: زنجان در درآمد سرانه بیمه‌ای، هجدهمین استان کشور است در حالی که در پرداخت مالیات همیشه بالاتر از میانگین کشوری بوده که نشان‌دهنده ارزش افزوده بالاتر است اما در بخش بیمه‌ای هم باید فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

1

سلیمانی امیری با بیان اینکه کمتر از یک درصد پرتفوی صنعت بیمه کشور متعلق به استان زنجان است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مختلف صنعتی و کشاورزی این استان نشان می‌دهد که ظرفیت بالا و بالقوه‌ای در بخش بیمه دارد که هنوز استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: عدم همراهی رشد صنعتی با رشد بیمه‌ای، نیاز به بررسی دارد که به این منظور باید کمیته‌ای در شورا تشکیل شده و عوامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در استان زنجان را بررسی کند.

در این نشست، نمایندگان بخش‌های مختلف فروش از چند شرکت بیمه‌ای، به بیان نظرات و پیشنهادات و دغدغه‌های خود در مسیر فروش انواع بیمه‌نامه‌ها پرداختند.

4

رئیس انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران_استان زنجان در این جلسه به ایراد نقطه نظرات خود پرداخت و به نمایندگی از بیمه ایران مشکلات موجود در صنعت بیمه را مورد بررسی قرار دارد.

محمد رضا محمدی یکی از مشکلات را ابراز نگرانی از ورود استارت اپ ها به بازار نمایندگان دانست.

وی افزود: استارت آپ ها نه اعتبار دارند نه اعتماد ونه تجربه. تحت نظارت هیچ سازمانی هم نیستند.  ما اعتقاد داریم وجود استارت آپ نه تنها یک ضرورت نیست بلکه در آینده نزدیک شاهد سوءاستفاده های گوناگون از سوی آنها به اشکال مختلف  خواهیم بود .در عین حال  نماینده میتواند خود یک استارتاپ باشد .

محمدی همچنین افزود: استارت آپ ها تهدید ی هستند قریب بر ۷۰ شغل نماینده درکشور که خود میتواد اشتغال را تحت الشعاع ومنجر به تعطیلی دفاتر ،اخراج و کاهش نیروی کار دردفاترگردد.

محمد رضا محمدی در ادامه سخنان خودافزود: حذف فیزیکی بیمه نامه ها نیز با توجه به اینکه هیچ کنترل ونظارتی از سوی پلیس بر آن وجود ندارد موجب افزایش خسارت و افزایش مرگ ومیر خواهد شد. افزایش فرجه اقساط نیز ازدیگر موارد درخواست انجمن بود.

رئیس انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران_استان زنجانوجود نرخ‌های متفاوت درکلیه رشته ها ولزوم نظارت بیمه مرکزی از دیگر درخواست انجمن بود که سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی درجواب اظهار داشت: لزوم رقابت یک ضرورت بوده وما نمی‌توانیم تعرفه ها را یکسان سازی نماییم. 

از دیگر مشکلاتی که توسط رئیس انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران_استان زنجانمطرح گردیدجایگاه وامنیت شغلی نمایندگان بود که با موضوعاتی چون استارتاپ ها  هر روز  مورد تهدید قرار می گیرد. افزایش پلکانی کارمزد نیز ازدیگر موارد بود.

 محمدی ارجاع  نمایندگان به کمیته تخلفات سر هر موضوع کوچک وبی اهمیت را نیز یکی دیگر از تهدیدهای امنیت شغلی نمایندگان دانست که از سوی سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی قرار شد مورد بازنگری کلی قرارگیرد.

سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ محمد رضا محمدی رئیس انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران_استان زنجان اظهار داشت: فعالیت استارتاپ ها غیر قانونی است و فقط میتوانند در قالب شرکت های کارگزاری فعالیت نمایند ویا با نمایندگان بیمه قرارداد بسته و همکاری نمایند و هم اکنون نیز در سایت ها در قالب بازاریابان نمایندگان بیمه و کارگزاران فعالیت می نمایند. 

لازم به ذکر است که در این جلسه عباسچیان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان  ابراز کرد: به‌رغم حجم قابل توجه اقتصادی، رشد حق بیمه تولیدی در استان زنجان، ضعیف بوده و از این حیث، رتبه ۲۵ کشور را دارد و نیاز به تلاش بیشتر است.

 رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۸ هزار و ۵۶۰ فقره بیمه عمر در این استان صادر شد، گفت: تاکید شورای هماهنگی بر جذب نمایندگان بیمه عمر است زیرا کم‌هزینه و سریع بوده و همچنین سبب ایجاد شغل و کارآفرینی می‌شود.

احمد مظفر خرمی افزود: سهم شرکت‌های بیمه غیردولتی از بیمه در استان زنجان ۷۵.۸ و سهم شرکت‌های دولتی ۲۴.۲ درصد است.

با توجه به عدم فرصت کافی در جلسه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه، کل مشکلات نمایندگان که از قبل جمع بندی وکلاسه شده بود، درپایان جلسه به غلامرضا سلیمانی امیری رییس کل بیمه مرکزی کشور تحویل گردید تا در فرصت مقتضی به آنها رسیدگی شود.

2

یکی از درخواست های مهم دراین نامه تشکیل کمیته های استانی جهت رسیدگی به امور نمایندگان و مشارکت درتصمیم گیری ها در راستای ارج نهادن به انجمن های استانی در تصمیم گیری هامی باشد.

( روابط عمومی انجمن صنفی بیمه ایران در استان زنجان)

نظر شما