استاندار زنجان:

اگر مجبور شویم برخی محدودیت‌ها را بر می گردانیم

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۴:۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۲۰۸۹۷
اگر مجبور شویم برخی محدودیت‌ها را بر می گردانیم
استاندار زنجان می گوید: رعایت فاصله اجتماعی به کمترین حد خود رسیده و این زنگ خطر به معنای افزایش تعداد مبتلایان به coveid 19 است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس گفت: در استان زنجان 36هزار تست کرونا بصورت سرپایی گرفته شده و نمونه آزمایش ۶هزار نفر مثبت اعلام شده است و باید بگوییم بیماریابی سرپایی بیشترین کمک را به ما کرد تا بتوانیم شیوع کرونا را مدیریت کنیم.
رئیس ستاد مقابله با کرونای استان با انتقاد از اینکه در یکماه گذشته رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی به حداقل رسیده است افزود: تا پایان اردیبشهت ماه روزانه حدود ۳۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری می شدند ولی امروز شاهدیم که ۷۵ نفر در یکروز در مراکز درمانی بستری می شوند و این به معنی اشغال تخت‌های بیمارستانی است و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود تخت برای بستری بیماران نخواهیم داشت.
استاندار زنجان وظیفه مهم خود و مدیران را حفظ سلامتی مردم دانست و از برخی ناهماهنگی های خدمات بیمه ای انتقاد کرد و گفت: در این راه با کسی تعارف نداریم و اگر کسی توان همراهی و تعامل ندارد بدون تعارف سمت خود را تحویل دهد.
مقام عالی استان با قدردانی از کادر درمانی که با تمام سختی ها ایستاده اند گفت: همه ما در قبال این عزیزان مسئول هستیم و اگر فردی با برگزاری مراسم و برنامه ای عامل ابتلای کسی به بیماری کرونا ویروس شود بداند چه به لحاظ شرعی و چه به لحاظ قانونی مسئٌول است و باید پاسخگو باشد و دستگاه قضایی استان نیز اعلام آمادگی کرده است که حتما برخورد قانونی صورت گیرد.
حقیقی از فرمانداران بویژه فرمانداران شهرستانهای خرم دره، خدابنده و طارم خواست اقدام پیشگیرانه را به جد پیگیری کنند و اگر لازم بود می توانیم محدودیتهای لازم را در شهرستانهای قرمز برگردانیم.
مقام عالی دولت در استان از دانشگاه علوم پزشکی خواست تمام نیازمندیهای حوزه درمان را احصاء و برای ذخیره اقلام بهداشتی اقدام نمایند و در عین حال از همه مدیران استانی و شهرستانی خواست نهایت همکاری را با این دانشگاه داشته باشند.
استاندار زنجان راه اندازی مجدد استودیو سلامت را خواستار شد و افزود: اطلاع رسانی در این روزها با مشارکت نهادهای اجتماعی و فرهنگی، سمن ها و دانشگاهیان بسیار مهم و بازدارنده است و بر تنظیم پروتکلی برای برگزاری مراسم ترحیم و جشن و حضور در مکانهای پر تجمع و نصب آن در دید عموم تاکید کرد.
رئیس ستاد مقابله با کرونای استان همچنان معتقد است رعایت پروتکلهای بهداشتی همچون بهداشت فردی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در اماکن شلوغ عامل مهم پیشگیری از ابتلا به کروناست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با قدردانی از همه عوامل درمانی و اطلاع رسانی تاکید کرد: بدون اینکه در مردم حراسی ایجاد شود باید واقعیت‌ها را بیان کرد و مردم نیز بدانند هشدارها جدی است و روند ابتلا به بیماری در استان زنجان افزایشی است.

 

نظر شما