استاندار زنجان:

۱۲ درصد زنجانی‌ها در برابر بیماری کرونا ایمن شده‌اند

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۴:۰۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۲۱۴۴۹
۱۲ درصد زنجانی‌ها در برابر بیماری کرونا ایمن شده‌اند
استاندار زنجان گفت: هم اکنون شمار تست‌های سرپایی بیماری کرونا در این استان به مراتب افزایش یافته است که این روند در کاهش بستری‌ها تاثیرگذار بوده و آزمایش‌های سرولوژی نشان می‌دهد، حدود ۱۲ درصد مردم این استان در برابر بیماری کرونا ایمن شده‌اند و مابقی مبتلا نشده‌اند که باید مراقبت‌های لازم انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا در استان افزود: بر این اساس، جمعیت کمتری در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که در این راستا فرمانداران شهرستان‌ها از تمامی ظرفیت‌های موجود برای حفظ شرایط فعلی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: در صورت ادامه وضعیت شرایط قرمز در شهرستان‌های استان به اجبار محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود و همه فرمانداران به همراه معاونان تعیین شده استانداری، بازدیدهای مکرری انجام داده و در این خصوص از ظرفیت دهیاران روستاها به عنوان همیاران پیشگیری استفاده کنند.
این مسؤول، با اشاره به اینکه طی هفته های گذشته مدیریت خوبی در ارتباط با این بیماری در سطح استان انجام گرفت، افزود: پیش از این، ۸۰ درصد عموم مردم این استان، فاصله گذاری را رعایت می کردند که در این ارتباط توجه به پروتکل های بهداشتی اهمیت زیادی دارد.
وی اضافه کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز تجمعی به ویژه استفاده از ماسک ضروری است و عموم مردم باید به این مساله مهم توجه بیشتری داشته باشند.
این مسؤول با اشاره به اینکه از ۲ هفته گذشته به دلیل اینکه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به افزایش شمار مبتلایان کرونایی این استان منتهی شده است، ادامه داد: بر این اساس از عملکرد تعدادی از شهرستان‌های این استان رضایت ندارم چراکه بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی از علل آن بوده و از طرفی تست سرپایی از رقم ۲ برابری به پنج برابر رسیده است.
وی اظهار داشت: به همین دلیل شمار تست های مثبت کرونایی از افراد سرپایی از ۲۰ درصد قبلی اکنون روند افزایشی یافته و همین روند شمار بستری ها در بیمارستان های استان را صعودی کرده است.
استاندار زنجان ادامه داد: پیش از این ۳۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی از سوی بیماران کرونایی تکمیل شده بود که اکنون با احتساب روند کنونی بستری ها به تعداد ۱۰۰ نفر، میزان اشغال تخت‌ها به یک هزارو ۵۰۰ تخت خواهد رسید.
وی اضافه کرد: هم اکنون در شرایطی هستیم که مسائل مربوط به بیماری کرونا در استان باید بیش از گذشته جدی گرفته شود که تحقق این امر مهم می تواند به کنترل آن منتهی شده اما حفظ وضعیت اهمیت بسزایی دارد.
حقیقی افزود: شهرهای دارای وضعیت زرد به قرمز در حال تغییر بوده و این مهم به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و بی توجهی عموم به توصیه های بهداشتی است.
استاندار زنجان با اشاره به توضیحات روسای بیمارستان های این استان در خصوص وضعیت بیماران کرونایی افزود: بر این مبنا، افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، مسؤول شناخته شوند و شرط فعالیت مکان‌های مختلف نیز منوط به تعهد کتبی مالک و تایید مرکز بهداشت استان باشد.
وی اظهار داشت: متخصصان امر در این استان معتقدند عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم‌های زیر زمینی شمار تست‌های سرپایی بیماران کرونایی را افرایش داده است و گزارش ها نشان می دهد کارکنان بیمارستان ها نیز با ۲۰۰ درصد ظرفیت مشغول به فعالیت هستند.
این مسؤول ادامه داد: بر این اساس طی جلسه ای، در مورد وضعیت افراد بی توجهی به پروتکل های بهداشتی به دلیل آلوده کردن عده ای دیگر به بیمار کرونا، تعیین و تکلیف خواهد شد.
وی اضافه کرد: بیمارستان خصوصی بهمن زنجان نیز همانند بیمارستان های دیگر موظف به پذیرش بیماران کرونایی بوده در غیر اینصورت قصور محسوب می شود که در صورت تداوم این کار، طی مکاتبه ای به دادستانی معرفی خواهد شد.
حقیقی خاطرنشان کرد: با همدلی و همکاری بین بخشی می توان از شرایط قرمز کرونایی عبور کرد و استان پیگیری های لازم را انجام خواهد تا مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز