استاندار زنجان:

از اولویت‌های نقشه راه استان توجه به طرح اقدام ملی مسکن است

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۶:۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۲۱۲۱
از اولویت‌های نقشه راه استان توجه به طرح اقدام ملی مسکن است
استاندار زنجان می گوید: در همه شهرها سعی کردیم متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از آن بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح الله حقیقی در جلسه بررسی و اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: برای پیشبرد منظم اهداف، جلسات شورای مسکن بصورت میدانی برگزار می شود و سرمایه‌ای که دولت و مردم برای احداث مسکن خواهند آورد تحرک بسیار عظیمی در بخش اقتصادی و اجتماعی استان ایجاد خواهد کرد.
در این جلسه که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشت، مقام عالی استان از تشکیل ۴ کمیته خبر داد تا همه اقدامات کارشناسی را انجام داده و در جلسات شورای مسکن فقط موارد، مصوب و اجرایی شود.
استاندار زنجان در ادامه گفت: سیاست دولت و استان این است که مردم همه شهرهای استان اگر متقاضی دریافت مسکن طرح اقدام ملی هستند از این طرح بهره مند شوند و برنامه ای هم در استان برای دهک های پایین جامعه داریم تا با همکاری بهزیستی و کمیته امداد بتوانیم این قشر از جامعه را نیز صاحب مسکن کنیم.
رئیس شورای مسکن استان همچنین به بنگاه‌داران و سودجویان متخلف که در صدد افزایش قیمت برخی زمین‌های بلاتکلیف هستند خط و نشان کشید.
فتح الله حقیقی گفت: برخی با اقدامات کاذب قصد دارند زمین‌هایی که سالها خارج از محدوده بود و یا تعیین تکلیف نشده بود را با زد و بند، آن‌هم از طریق بنگاه‌داران فاقد مجوز داد و ستد کنند که ما کمیته‌ای برای رصد این معاملات ایجاد کرده ایم و متخلفان بدانند اگر تخلفشان محرز شود به دست قانون سپرده خواهند شد.
استاندار زنجان به مصوبه دولت مبنی بر اینکه ادارات باید زمین‌های موجود خود را در اختیار شورای مسکن قرار دهند اشاره کرد و گفت: در استان این اقدام آغاز شده و در صدد هستیم تا با برنامه ریزی عملیاتی این اقدام را به سرانجام برسانیم.
حقیقی همچنین به عملکرد ضعیف برخی تعاونی‌های مسکن در استان اشاره داشت و گفت: این تعاونیها 4 هزار واحد مسکونی را با 70درصد پیشرفت بلاتکلیف رها کرده اند که البته از سال گذشته ما برنامه هایی داشتیم تا بتوانیم آنها را به سرانجام برسانیم و در حال حاضر 1200واحد بررسی شده است.
در این جلسه، مهندس نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون راه و شهرسازی هم گفت: دولت تصمیم دارد 400هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن احداث کند و در استان زنجان نیز عملیات ساخت 4هزار واحد آغاز شده و زنجان جزء استان‌های پیشرو در این زمینه است.
سهم استان زنجان از طرح اقدام ملی مسکن 13هزار و 550 واحد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز