فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان عنوان کرد:

کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان؛ فرصتی مغتنم برای تبیین زیبایی های دفاع مقدس به نسل جوان

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۶:۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۰۲۲۵۱۲
کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان؛ فرصتی مغتنم برای تبیین زیبایی های دفاع مقدس به نسل جوان
سردار کرمی با اشاره به اینکه مقدمات کار برای استقرار محل دبیرخانه کنگره 3535 شهید استان زنجان در ساختمان سابق سازمان جهادکشاورزی استان فراهم شده است،افزود: در حال حاضر پیگیر اقدام‌های عملی هستیم تا روز‌به‌روز خود را در جامعه نمایان کند که در این راستا ساخت المان‌ها، فیلم‌های مستند، نوشتن کتاب از جمله برنامه‌ها می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان با اشاره به اینکه پس از جنگ تحمیلی رشادتها و دلاوری های شهدا،جانبازان وایثارگران و زیبایی های دفاع مقدس به طور کامل و شایسته به نسل جوان معرفی و تبیین نشده است،بیان کرد: کنگره 3535 شهید استان زنجان؛ فرصتی مغتنم برای تبیین زیبایی های دفاع مقدس به نسل جوان می باشد.

سردار جهانبخش کرمی در گفتگو با خبرنگار ... با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از رویدادهای بزرگ تاریخی است،گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی،دشمنان در صدد ضربه به نظام و انقلابی بودند که بر پایه اسلام وبا رهبری امام خمینی (ره) و حمایت و پشتیبانی صددرصدی مردم همراه بود.

وی با بیان اینکه جنگ آخرین ضربه ونقشه صدام و ارتش بعث عراق با پشتیبانی کشورهای غرب، آمریکایی و بلوک شرق دشمنان برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود ،افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله، یک جنگ جهانی در جغرافیای کوچک بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی، ارتش عراق کاملاً آماده رویارویی با رزمندگان اسلام بود، به طوری که با آغاز جنگ و برآورد نظامی از تجهیزات هر دو طرف، ما محکوم به شکست بودیم. تصریح کرد:اما با عنایت خداوند متعال و رشادت ها و دلاوری های رزمندگان وبا فرماندهی هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره)ملت ایران توانست هشت سال در مقابل تمامی ابر قدرت ها ایستادگی نموده و صحنه های تاریخی بی نظیری خلق نمایند.

سردار کرمی با بیان اینکه نباید رشادت‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس فراموش شود، افزود: صحنه‌های دفاع مقدس صحنه‌هایی است که کمتر در تاریخ دیده شده و وظیفه ما است که در حفظ این صحنه‌ها نهایت تلاش و کوشش را داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)با بیان اینکه شجاعت ها و فداکاری های رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست،خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سفری که به استان زنجان داشتند فرمودند "رزمندگان زنجانی در دفاع مقدس در نیروهای مسلح نقش برجسته‌ای را ایفا کردند " و امروز مدیون شهدا و جانبازان در خلق چنین افتخاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه پس از جنگ تحمیلی رشادتها و دلاوری های شهدا،جانبازان وایثارگران و زیبایی های دفاع مقدس به طور کامل وشایسته  به نسل جوان معرفی و تبیین نشده است،بیان کرد: نوجوانان و جوانان می بایست با روحیه ایثار و شهادت طلبی رزمندگان اسلامی آشنا شده و راه شهدای گرانقدر نظام اسلامی را ادامه دهند چرا که  تنها راه انتقال این فرهنگ،ثبت و ضبط خاطرات خانواده های شهدا است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از استان های کشور کنگره شهدا برگزار شده و هدف از برگزاری کنگره شهدا صرفا اجلاسیه ای یک هفته ای نیست بلکه نتایج زحمات و تلاش های چندین ساله تمامی نهادها،دستگاه های اجرایی، رزمندگان،خانواده شهدا و... در راستای تبیین سیره زندگی شهداست،گفت: با گذشت 30 سال از دوران دفاع مقدس کنگره شهدای استان زنجان برگزار نشده است و به دلیل فوت پدر و مادران شهدا از این نعمت ها بی بهره شده و خاطرات رزمندگان جایی ثبت و ضبط نمی شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته برگزاری کنگره از مرکز ابلاغ شده توسط مسئولین استانی مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته است،ادامه داد:ستاد های شورای سیاست گذاری و ستاد اجرایی کنگره 3535 شهید استان تشکیل شده و در شهرستان ها نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

این مسئول هدف از برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم از جانبازان و ایثارگران برشمرد و اذعان داشت: در این دوسال آثار جمع آوری و در قالب های مختلف منتشر می شود که از همه مسئولان استانی درخواست داریم برای جمع آوری هرچه بهتر اسناد و خاطرات شهدا و اجرای مطلوب این کنگره اقدامات لازم را انجام دهند.

سردار کرمی با اشاره به اینکه مقدمات کار برای استقرار محل دبیرخانه کنگره 3535 شهید استان زنجان در ساختمان سابق سازمان جهادکشاورزی استان فراهم شده است،افزود: در حال حاضر پیگیر اقدام‌های عملی هستیم تا روز‌به‌روز خود را در جامعه نمایان کند که در این راستا ساخت المان‌ها، فیلم‌های مستند، نوشتن کتاب از جمله برنامه‌ها می‌باشد.

فرمانده سپاه استان از جمع آوری بیش از 181 هزار برگ سند، مدارک،خاطرات،وصیت نامه و...از شهدا و رزمندگان زنجانی توسط حفظ آثار سپاه استان خبر داد و بیان کرد:همچنین آثار و مدارک دقیق و قابل قبولی توسط سازمان و دستگاه های اجرایی نظیر بنیاد شهید،جهادکشاورزی و... جمع آوری شده است.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با فرماندهی تیپ 216 ارتش ،تیپ 36 انصارالمهدی (عج) و فرماندهی نیروی انتظامی در راستای جمعاطلس نبرد رزمندگان استان زنجان یادآور شد:همچنین باغ موزه دفاع مقدس در صورت همکاری سایر نهادها و دستگاه های اجرایی نیز تا زمان برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان که در سال 1400 برگزار می شود، تکمیل و افتتاح خواهد شد.

نظر شما