معاون استاندار زنجان:

استفاده از ماسک در دستگاه‌های اجرایی زنجان اجباری می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۶:۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۲۷۰۷
استفاده از ماسک در دستگاه‌های اجرایی زنجان اجباری می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استاندار زنجان گفت: طبق مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا، استفاده از ماسک برای تمامی کارکنان ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و حتی مراجعان به ادارات استان اجباری و طی جلسه‌ای با روابط عمومی‌ها تکالیف لازم در این خصوص اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی با اشاره به آمارهای افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در این استان افزود: مردم و مسؤولان، بازاری و کارگر و در یک کلام عموم مردم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر بیماری کرونا از جمله استفاده از ماسک را باید در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم در این استان بارها تاکید شده عموم مردم از حضور در مراسم، مناسبت ها، تجمعات و به ویژه سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند، چرا که احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد و به این مهم باید توجه جدی داشت.  

این مسؤول ادامه داد: واحدهای تولیدی و صنفی ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند که در این راستا با تشکیل کمیته نظارت این مهم توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و علاوه بر آن، استانداری زنجان نیز با تشکیل کمیته دیگری مکلف به انجام ارزیابی است که در صورت بی توجهی با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: تا کنون برای بازگشایی تالارها در استان مجوزی صادر نشده است اما رووسای بیمارستان های استان نیز معتقدند اغلب مراسم های عزا و عروسی در منازل  برگزار می شود و این ستاد درصدد است با بررسی و تهیه پروتکل هایی الزام آور با فعالیت تالارها با ظرفیت ۴۰ درصد و رعایت نکات بهداشتی موافقت کند.

مرادی در خصوص تدفین اموات در آرامستانهای این استان نیز گفت: پیش از این اموات در یک قطعه مشخص دفن می شدند و هم اکنون با مداخلات و تدابیر اتخاذ شده شمار قطعات دفن اموات به چهار قطعه افزایش یافته که بر این مهم نیز از سوی شهرداری ها نظارت های لازم انجام می شود.

وی اضافه کرد: در شرایط حاضر ضرورتی نیست خانواده های متوفیان با همه اعضا و بستگان به تعداد زیاد در آرامستان ها حضور داشته باشند، چرا که وجود یک فرد مبتلا می تواند شمار زیادی را گرفتار کند و در نهایت تعداد مراجعان به بیمارستان ها را افزایش دهد که اطلاع رسانی های مستمر در این خصوص ضروری است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در خصوص وضعیت تامین ماسک مورد نیاز شهروندان نیز گفت: بر اساس اعلام کمیته پیشتیانی ستاد کرونا در استان و آخرین رصدها ماسک، به میزان کافی تولید و به داروخانه ها نیز توزیع شده است.

وی اظهارداشت: در زمان حاضر واحدهای متعددی در حال تولید ماسک مورد نیاز مردم هستند و بر این مبنا شهروندان می توانند ماسک خانگی نیز تهیه کنند چرا که آنان را در برابر ابتلای به کرونا ایمن تر می کند.

مرادی  افزود: این استان موضوع کمبود احتمالی ماسک موردنیاز را از طریق حوزه اقتصادی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با جدیت پیگیری  می کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد:  همه اقشار و شهروندان با خود عهد ببندند، با رعایت پروتکل های بهداشتی مراقب خود و اطرافیان خود  باشند.

 

نظر شما