فرماندار زنجان هشدار داد:

زنجان در آستانه پیک بیماری کرونا قرار دارد

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۶:۳۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۲۳۳۰۲
فرماندار شهرستان زنجان گفت: بر خلاف انتظارها که تصور می شد با گرم شدن هوا شیوع ویروس کرونا محدود شود ولی با تداوم شرایط کنونی و نادیده گرفتن محدودیت‌ها و جدی نگرفتن رعایت پروتکل‌ها، در اوج گرمای تابستان شاهد شکل گیری پیک بیماری در زنجان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ رضا عسگری در ستاد فرماندهی عملیات بیماری کرونا و در جمع همیاران سلامت شهرستان با بیان اینکه جبهه مبارزه با کرونا جبهه سنگینی است، افزود: رزمندگان این جبهه به واسطه ناشناخته بودن ویروس، شناختی از محیط پیرامون خود ندارند و از آنجا که هنوز علم چندانی راجع به رفتار ویروس کرونا به دست نیامده، همین امر کار را برای کادر درمان سخت و پیچیده کرده است.

وی ادامه داد: با وجود افزایش چند برابری تجهیزات وامکانات بهداشتی و درمانی در زنجان با اجرای طرح تحول سلامت و افزایش ۴۵ تخت آی سی یو جدید و ارتقای شمار این تخت ها به ۹۰ مورد، در صورت پیک بیماری کرونا، امکانات موجود پاسخگوی اوج بیماری  نخواهد بود.

عسگری با بیان اینکه با در نظر گرفتن مجموع شرایط حاضر، مبارزه با کرونا بسیار سخت و طاقت فرسا است، اظهار داشت: همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه همچون اصناف، خیران و تولید کنندگان ماسک و مواد ضد عفونی  برای مهار کرونا باید همچنان استمرار داشته باشد.  

فرماندار زنجان با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده اعضای خانواده ۸۵ درصد بیماران کرونایی بستری شده،  درگیر این بیماری شده اند، افزود: همچنین بر اساس پایش صورت گرفته، بیش از ۵۳ درصد از مبتلایان به کرونا، ویروس را از بستگان درجه یک خود دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه عامل دیگر ابتلا به ویروس کرونا، حضور در اجتماعات، عروسی ها، مراسم ختم و مهمانی های خانوادگی است، ادامه داد: به عنوان مثال از جمع یک مهمانی خانوداگی در یکی از رستوران های شهر، تست کرونای ۱۳ نفر مثبت شد و یا در مورد دیگر براساس تست های انجام شده در یک عروسی، ۳۵ نفر مبتلا به کرونا بودند و یا در مورد دیگری، آزمایش کرونای ۵۰ نفر در یک مراسم عروسی در یکی از روستاها مثبت بوده است.

عسگری با بیان اینکه بی تفاوتی مردم نسبت به رعایت محدودیت ها و پروتکال های بهداشتی، منشا آسیب است، گفت: لازم است برای تقویت مشارکت و همکاری شهروندان، هسته های مردمی برای مبارزه با کرونا در بین اقشار مختلف جامعه تشکیل شود.

فرماندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغ الزامی شدن استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات و همچنین مراجعان به مراکز اداری اشاره کرد و افزود: لازم است با تشکیل گروه های مختلف مردمی الزام استفاده از ماسک در اماکن عمومی همچون پاساژها، مراکز خرید و بازار به شهروندان انعکاس داده شود.

وی به همکاری و مشارکت هیات های مذهبی  در زمینه مبارزه با کرونا در زنجان اشاره کرد و افزود: هیات ها با تعطیل کردن برنامه ها و مراسم خود و نیز حضور فعالانه در اقدامات و فعالیت های مربوط به مهار کرونا، بالاترین همکاری را در مبارزه با این بیماری داشتند.

عسگری به ضرورت حساس سازی جامعه در خصوص بیماری کرونا تاکید کرد وگفت: مردم زنجان انسجام و همگرایی خوبی دارد و امیدواریم در سایه مشارکت فعالانه همه شهروندان بر این بیماری فائق بیاییم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز