رضا قاسم‌پور روزنامه نگار زنجانی:

آقای وزیر! دانش‌آموزان سال دوازدهم را دریابیم

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۶:۳۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۳۶۰۱
آقای وزیر! دانش‌آموزان سال دوازدهم را دریابیم
پیشنهاد می‌شود با برگزاری پایگاه تابستانی مجازی جهت رفع اشکال (به مدت دو هفته به صورت فوق‌العاده در کلاس‌های شاد مدارس با دبیران مربوطه) به خاطر درک شرایط خاص دانش‌آموزان کشور، امتحانات نهایی شهریورماه را حضوری تلقی کرده و بچه‌های مضطرب را از نمره مستمر محروم نکنیم و البته با طراحی سؤالاتی مانند امتحانات فیزیک و زبان خردادماه به فکر انتقام از دانش‌آموزان مستأصل نباشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  بدون شک یکی از روزنامه نگاران خوب زنجان اکنون در شهرستان کرج با عنوان دکتر، ریاست دبیرستانی در کرج را عهده دار است .

از رضا قاسم پور این فرهیخته دنیای آموزش و پرورش به کرات نوشته های قابل تاملی یافت می شود که به انعکاس آنها می پردازیم . 

مطلب (آقای وزیر! دانش‌آموزان سال دوازدهم را دریابیم) نیز از همین دست مرقومات اوست که تقدیم شما می گردد:

 بدون شک سال تحصیلی گذشته پرمخاطره‌ترین و متفاوت‌ترین سال آموزشی در سه دهه‌ی اخیر بود.

پارسال در اولین سال حضورم در شهیدستان کرج پنج کلاس دوازدهم داشتیم با ۱۷۶ دانش‌آموز که حساس‌ترین سال آموزشی‌شان مواجه با بلایای آسمانی و زمینی گردید.

آلودگی‌های ممتد هوا، اعتراضات و اغتشاشات خیابانی آبان ماه و نهایتاً کرونا ویروس منحوس که عالمی را زیر و زبر نمود.

 با تعطیلی مدارس از آخر بهمن ناچاراً برای تداوم آموزش به شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام، واتس اپ و... پناهنده شدیم و در ادامه با ممنوع شدن پیام‌رسان‌های خارجی با اکراه به شاد پیوستیم. شبکه‌ای که شاید با تجهیز و به‌روزرسانی‌های ممتد برای آیندگان گره‌گشا باشد، برای نسل ما که اسباب دردسر و زحمت بود...

به هر حال به سلامت به امتحانات خرداد رسیدیم و لنگ‌لنگان و با واهمه کروناویروس آزمون‌های نهایی را با ترمزهای اساسی چون امتحان دروس فیزیک و زبان پشت سر گداشتیم.

گویا طراحان سؤال امتحانات فیزیک و زبان از کره‌ی دیگری آمده بودند و اطلاعی از شرایط نابه‌سامان روحی و جسمی مخاطبانشان نداشتند!

البته وسط‌ها شایع شد که سوالات نهایی در استارت کار کمپلت لو رفته‌اند و مسئولین آزمون‌ها مجبور شده‌اند سؤالات را تعویض نمایند!

 آقای وزیر !

این هفته که کارنامه دوازدهمی‌ها را توزیع می‌کنیم، بیش از پنجاه درصد دانش‌آموزان مدارس عادی دولتی به خاطر دروس افتاده از خرداد شهریوری هستند، و متأسفانه به خاطر پیک دوم شیوع کووید ۱۹ تمام پایگاه‌های تابستانی به محاق رفته و دانش‌آموزان از داشتن نمره مستمر و آموزش نیم‌بند تابستان محرومند.

 پیشنهاد می‌شود با برگزاری پایگاه تابستانی مجازی جهت رفع اشکال (به مدت دو هفته به صورت فوق‌العاده در کلاس‌های شاد مدارس با دبیران مربوطه) به خاطر درک شرایط خاص دانش‌آموزان کشور، امتحانات نهایی شهریورماه را حضوری تلقی کرده و بچه‌های مضطرب را از نمره مستمر محروم نکنیم و البته با طراحی سؤالاتی مانند امتحانات  فیزیک و زبان خردادماه به فکر انتقام از دانش‌آموزان مستأصل نباشیم.

 بدون شک با این مساعدت و لطف حضرتعالی جان تازه‌ای در کالبد دانش‌آموزان شهریور دمیده خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز