در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان زنجان:

استاندار زنجان :تحولات و موفقیت‌های حوزه مالی برای مردم زنجان تبیین شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۴:۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۴۳۰۷
استاندار زنجان :تحولات و موفقیت‌های حوزه مالی برای مردم زنجان تبیین شود
حقیقی به تبصره ۱۸ اشاره کرد واظهار کرد: به رغم اینکه ۵۰ درصد اعتبارات را جذب کردیم در رتبه ششم قرار گرفتیم اما به لحاظ جمعیتی در این رتبه نیستیم و این رتبه بسیار خوب و رضایت بخش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان زنجان با تبریک روز صنعت و معدن به فعالان این حوزه ها افزود: اتفاق های خوبی در حوزه پرداخت و ارایه خدمات بانکی در استان افتاده است که باید از آن تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه نکته تقدیر این موضوعات انعکاس موفقیت و رشدها به شهروندان در استان زنجان است، اظهار داشت: از این تحولات و اتفاقات خوش یمن در حوزه مالی سیستم بانکی خیلی از مدیران هم مطلع نیستند چرا که آمارها پراکنده بوده و باید با جمع بندی برای شهروندان سطح استان از طریق صدا و سیما گزارش کاملی داده شود.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در نسبت منابع به مصارف در رتبه هشتم قرار داریم، گفت: این مهم به زبان ساده برای مردم تشریح و گزارش شود تا آنان در جریان تلاش های موفقیت آمیز قرار بگیرند.
حقیقی به تبصره ۱۸ اشاره کرد و ادامه داد: به رغم اینکه ۵۰ درصد اعتبارات را جذب کردیم در رتبه ششم قرار گرفتیم اما به لحاظ جمعیتی در این رتبه نیستیم و این رتبه بسیار خوب و رضایت بخش است.
وی اظهار داشت: دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، رییس سازمان صمت و مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی این اقدامات و موفقیت های حاصل شده را برای مردم توضیح دهند.
استاندار زنجان گفت: جذب ۹ درصدی اعتبارات هم نیازمند توضیح است و باید با توضیحات مردم را به نسبت به بیمه های اجباری ارجاع دهیم.
حقیقی ادامه داد: با اینکه ۱۲ هزار و ۱۲۶ نفر بیمه اجباری و بازنشستگی در استان داریم که نشان از رونق، پویایی، تکاپو و اشتغال در واحدهای تولیدی است.
وی اضافه کرد: باید تسهیلات مالی پرداختی، اعتبارات اخذ شده و ایجاد اشتغال برای هم استانی ها گزارش داده شود چرا که شهروندان از توضیحات منطقی مسئولان خوشحال می شوند لذا ارتباط ها و رابطه ها برقرار شود.
استاندار زنجان گفت: اتفاق های خوب مالی در حوزه اشتغال و رونق تولید در استان اتفاق افتاده لذا تشریح این موفقیت ها برای هم استانی ها مهم است
حقیقی افزود: بخشی از این گزارش ها را مدیران بانکی و بخش دیگر را سایر مسئولان مربوطه برای مردم تشریح کنند چرا که این مهم همان خواسته امام راحل و ولی امر مسلمین است تا مردم از اقدامات و فعالیت های انجام شده مطلع شوند.
وی ضمن قدردانی از مدیران بانکی در خصوص موفقیت های بدست آمده برای استان یادآوری کرد: رشد ۴۷ درصدی تسهیلات پرداخت شده توسط بانک ها نشان از کیفی‌تر شدن این مهم دارد که باید مردم مطلع شوند چراکه بسیار مهم و این کارها ارزشمند است.
استاندار زنجان گفت: در رابطه با تبصره ۱۸ در تلاش برای جذب اعتبارات باشیم تا جذب حداکثری انجام شود و در خصوص این تبصره تلاش شود.
حقیقی تاکید کرد: سازمان صمت و مسوولان بانکی استان در خصوص اقدام عملی، آخرین نتیجه و راهکار برای تبصره ۱۸ ارائه دهند.
وی افزود: در خصوص سرمایه در گردش واحدها از طریق ارزیابی وثیقه ها بررسی دقیق و جامعی شود.
استاندار زنجان گفت: باید با سو استفاده کنندگان از موقعیت بوجود آمده که واحد تولیدی آنها تعطیل و یا هیچ واحدی ندارند باید برخورد شود و نباید کسی خلاف قانون عمل کند.
حقیقی به وضعیت بورس اشاره کرد و افزود: در این زمینه مشکلاتی داریم چرا که برخی از مدیران و کارمندان در ساعت اداری در بورس معامله می کنند در حالیکه مدیر بورس باید این موارد را اطلاع دهد.
وی تاکید کرد: مدیر بورس در خصوص داشتن حساب کارگزاری ها در استان راهکار ارائه کند و این مهم را در جلسه ای به صورت کارشناسی شده مصوب و اجرایی کنیم.
استاندار زنجان به دیدار با رییس بانک صادرات ایران اشاره کرد و گفت: مقرر شد طرح های عملیاتی با حضور مسوولان استانی ارایه کنیم تا مدیران بانک ها در استان حضور داشته باشند.
حقیقی تاکید کرد: پروژه هایی که ارزش افزوده ایجاد کند و در بازار رقابت پذیر و آورده داشته باشد، باید ارایه شود.
وی خاطرنشان کرد: چنین پروژه هایی بر اساس استعدادهای نوین استان باشد تا تسهیلات کشوری خوبی جذب شود.
استاندار زنجان همچنین به بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: عدم استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی، شرکت در مراسم ختم و عروسی و مسافرت موجب ابتلای بسیاری از شهروندان به این بیماری شده است.
حقیقی با بیان اینکه کل تخت های بیمارستانی استان یک‌هزار و ۹۹۷ تخت است، افزود: از این تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ مورد برای بیماران کرونایی تخصیص یافته است.
وی از مردم استان خواست، هنگام مراجعه به بانک‌ها و سایر ادارات از ماسک استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز