رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان :

پوشش ۲۵۲ دانش آموز در برنامه خدمات حمایتی

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۸:۳۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۴۴۶۴
پوشش  ۲۵۲  دانش آموز در برنامه خدمات حمایتی
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان، فعالیت دو سال اخیر اداره استثنایی استان در اجرای برنامه خدمات حمایتی دانش آموزان مدارس با نیازهای ویژه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فاطمه باغبانی، رئیس اداره آموزش و پرورش  استثنایی استان زنجان با اشاره به فعالیت دو سال اخیر اداره استثنایی استان در اجرای برنامه خدمات حمایتی دانش آموزان مدارس با نیازهای ویژه گفت : با به توجه سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و اساسنامه سازمان ، مبنی بر تهیه و تنظیم طرح های توسعه ی کمی و کیفی آموزشی و ایجاد و تقویت فرصت های برابر و اثربخش توانبخشی، آموزشی و پرورشی و ارتقای برنامه ها و فعالیت های بهداشتی و توانمند سازی، جهت دستیابی دانش آموزان با نیازهای ویژه به زندگی مطلوب، برنامه ای با عنوان خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه در قالب سامانه جامع بهداشت مدارس استثنایی ایجاد شده است .

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان ، باغبانی در ادامه افزود : ایجاد فرصت های برابر آموزشی و برخورداری کودکان و دانش آموزان استثنایی از سطح قابل دسترسی از سلامتی و اهتمام در ایجاد امنیت روانی والدین کودکان و دانش آموزان استثنایی از جمله اهداف این برنامه است .

وی همچنین ابراز داشت : تمامی کودکان و دانش آموزان مدارس استثنایی، کلاس های ضمیمه وآموزش تلفیقی- فراگیر مدارس عادی در مقاطع مختلف تحصیلی و گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که دارای اولویت یتیم، شاهد، بی بضاعت و بی سرپرست و از شرایط مطلوب خانوادگی محروم هستند، از مزایای این برنامه بهره مند می گردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش  استثنایی استان با اشاره به نوع خدمات ارائه شده در این برنامه اظهار داشت : 14 عنوان برنامه خدمات حمایتی برای دانش آموزان با نیاز های ویژه شامل  عینک ، وسیله ی کمک آموزش بینایی ، پروتز و اورتز ، اندام مصنوعی ، ویلچر ، کفش و کفی طبی ، جراحی کاشت حلزون ، تعمیر قطعات پروتز، کاشت حلزون ، واکر و عصای سفید ، خدمات دندانپزشکی ، سمعک ، داروی مستمر ، خدمات بیمارستانی و خدامت پاراکلینیکی  ارائه می شود.

باغبانی با اشاره به اینکه در مجموع دو سال اخیر 252 دانش آموز از طریق این برنامه خدمات دریافت نموده اند، خاطر نشان کرد : در سال تحصیلی گذشته  84 دانش آموز دریافت خدمات کردند که با اعتباری بالغ بر 601 میلیون  ریال انجام شد که بیشترین نوع خدمت مربوط به  جراحی کاشت حلزون بود .

وی در ادامه افزود : در سال تحصیلی 98-99  نیز به 168  دانش آموز  در قالب این برنامه ارائه خدمات  شده است  که نسبت به سالتحصیلی گذشته  با رشد 33 درصدی  همراه است .

 باغبانی ابراز داشت : برنامه خدمات حمایتیدانش آموزان مدارس با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی 98-99  با اعتبار703 میلیون ریال اجرا شد که بیشترین نوع خدمت ارائه شده  مربوط به دارویی مستمر بود.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز