مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان:

۲ بیمار مرگ مغزی در زنجان با اهدای ارگان‌های مختلف به بیماران نیازمند زندگی هدیه کردند

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۶:۲۸:۲۲
کد خبر: ۱۰۲۶۱۱۹
۲ بیمار مرگ مغزی در زنجان با اهدای ارگان‌های مختلف به بیماران نیازمند زندگی هدیه کردند
اماموردی مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گرارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ شهریار اماموردی روز سه‌شنبه اظهار داشت: بر این اساس ششمین اهداء عضو این استان در سال جاری با اهدای عضو مرحوم فرامرز رحمانی ۶۰ ساله در اثر تصادف رانندگی دچار مرگ مغزی و در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی زنجان بستری شده بود، در این استان به ثبت رسید. پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد. پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل شد که به دلیل کهولت سن امکان اهدا کلیه ها وجود نداشت که صرفا فقط به اهدای نسوج منجر شد.

امیر رضایی ۲۰ ساله ساکن شهر قروه استان کردستان دیگر بیمار، به دلیل سانحه رانندگی در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان دچار مرگ مغزی و بستری شده بود.

اماموردی افزود: پس از اطلاع از این مورد و کسب رضایت از خانواده وی، اقدامات لازم انجام و برای اهدای عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد. بر این مبنا چهار ارکان کلیه ها، کبد و قلب این بیمار به نیازمندان اهدا شد تا بتوانند زندگی دوباره ای را تجربه کنند.

 مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان  ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ مورد بیمار مرگ مغزی در این استان شناسایی و رضایت گیری نیز انجام شد که چهار مورد آن به دلایل مختلف قابلیت اهدا عضو نداشتند  و هفت مورد دیگر به اهدای عضو منتهی شد.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

 وی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را  ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز