استاندار زنجان:

دقت مردم در چند روز گذشته قابل تقدیر است

۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۷:۰۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۲۷۰۰۸
دقت مردم در چند روز گذشته قابل تقدیر است
استاندار زنجان می گوید: نباید رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعملهای بهداشتی مقطعی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در چند روز اخیر با اجرای طرح همیار سلامت بویژه در روستاها نتایج بسیار خوبی حاصل شد و امروز شاهدیم با رعایت دستورالعملهای بهداشتی قدری از روند و شیب رو به رشد ابتلا به کرونا کاسته شده است.
مقام عالی دولت ‍در استان همچنین با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در استان در راستای مقابله با کرونا گفت: انتظار ما این است مردم در زندگی در بحث رعایت پروتکلها مقطعی عمل نکنند و باید زندگی خود را با شرایط جدید وفق بدهیم و مجدد تاکید می کنیم محدویتها در 4 شهر استان که در وضعیت قرمز هستند همچنان ادامه دارد و پنج شنبه درباره تمدید و یا لغو محدودیتها تصمیم گیری می کنیم.
یکی از مواردی که در این جلسه مطرح شد برگزاری چند آزمون ملی همچون آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی/ مدارس نمونه دولتی و آزمونهای دکتری دانشگاهها بود که استاندار زنجان موکد دستور داد حتما برگزاری آزمونها با رعایت دستورهای بهداشتی که از طرف مرکز بهداشت استان اعلام می شود برگزار شود و حتما رعایت این موارد قبل / حین و بعد از برگزاری آزمون الزامیست.
استاندار نجان با بیان اینکه علاوه بر مردم کارمندان ادارت نیز باید دستورالعملهای بهداشتی را رعایت کنند گفت: اگر در اداره ای موارد بهداشتی رعایت نشد مدیر مجموعه مسئول پاسخگویی است و در صورتی که کارمندی مبتلا به کرونا شد باید مسئول مستقیم وی شرایط قرنطینه را فراهم نماید.
رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان همچنین تاکید کرد: اگر کسی به کرونا ویروس مبتلا شد و پنهان کاری کرد جرم مرتکب شده و برخورد قضایی با وی خواهد شد.
حقیقی با شاره به اجرای طرح همیاران سلامت در استان گفت: این طرح برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از نحوه رعایت دستورالعملهای بهداشتی بسیار موفق عمل کرد و لازم است بانک اطلاعاتی جامع از همیاران سلامت تشکیل شود تا در آینده از این ظرفیت استفاده شود.
در استان زنجان 1662 هسته همیار سلامت تشکیل شده است که 706 هسته آن در شهرستان زنجان فعالیت دارد.
استاندار زنجان با قدردانی از هیئات مذهبی که در این ایام به دستورالعملهای ستاد ملی و استانی کرونا عمل کردند قدردانی کرد و گفت: همچنان امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
حقیقی از مردم بخاطر استفاده از ماسک در اجتماع نیز تشکر کرد و افزود: آرامستانها در ۴ شهری که در وضعیت قرمز هستند بسته است.
استاندار زنجان گفت: از 31249 نفر نمونه گیری کرونا گرفته شده که از این تعداد آزمایش 9170 نفر معادل 29 درصد آنها مثبت بوده است .
در حال حاضر 563 نفر در بیمارستانهای استان بخاطر ابتلا به کرونا بستری هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز