جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد:

دستگیری نزدیک به۱۰۰۰ توزیع کننده مواد مخدر در زنجان

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۶:۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۲۷۵۰۹
دستگیری نزدیک به۱۰۰۰ توزیع کننده مواد مخدر در زنجان
ایرج خانی‌پور جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی هیچ‌گاه به طور کامل ریشه‌کن نخواهد شد، مگر به همت همگان و در حال حاضر بخش زیادی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در رابطه مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر بوده و اعتیاد به مواد مخدر سرمنشاء بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف بیش از ۵۱۳ کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان طی سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: در این زمینه ۹۸۱ نفر دستگیر شدند.

ایرج خانی‌پور گفت: مواد مخدر یکی از معضلات اساسی جامعه ما و مهمترین دغدغه خانواده‌ها است.

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی هیچ‌گاه به طور کامل ریشه‌کن نخواهد شد، مگر به همت همگان و در حال حاضر بخش زیادی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در رابطه مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر بوده و اعتیاد به مواد مخدر سرمنشاء بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی آموزش و عزم همگانی را محور کلیدی مبارزه با مواد مخدر دانست و ادامه داد: اگر همت عمومی جامعه و دردمند کردن همه دستگاه‌های دولتی در زمینه آسیب‌های مواد مخدر در جامعه ایجاد نشود، پلیس به تنهایی نمی‌تواند در بحث کنترل و مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها موفق شود.

خانی‌پور در ادامه از کشف بیش از ۵۱۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان طی سه ماه گذشته از سال‌جاری خبر داد و گفت: در این زمینه ۹۸۱ نفر دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان بهترین راه مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر را انجام کار فرهنگی از طریق خانواده‌ها و متولیان امر دانست و گفت: طی سه ماهه نخست سال‌جاری ۱۴۶ طرح پاکسازی در مناطق مختلف استان زنجان انجام شده است و هفت باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم منهدم شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مواد مخدر کشف‌ شده طی سه ماهه نخست امسال در استان زنجان مواد مخدر از نوع تریاک است، گفت: شیوع مواد مخدر در هر جامعه آسیب‌های فراوانی به همراه دارد و علاوه بر خسارت‌های اقتصادی زیان‌های اجتماعی و فروپاشی خانواده‌ها را به دنبال دارد.

خانی‌پور پیشگیری را یک اصل مهم در زمینه کنترل و کاهش مصرف مواد مخدر دانست و بیان داشت: در همین راستا اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه بسیار خوبی در سطح استان انجام گرفته و با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه‌های تخصصی پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد و محله‌های پر خطر و توضیح و تشریح آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر گام‌های موثری در راستای کاهش مصرف مواد مخدر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز