در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا :

استاندار زنجان: بزرگترین رسالت ما تامین سلامت مردم است

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۵:۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۲۹۷۷۳
استاندار زنجان: بزرگترین رسالت ما تامین سلامت مردم است
استاندار زنجان گفت: اگرچه شرایط در استان زنجان همچنان قرمز است ولی شواهد نشان می دهد طی چند روز گذشته مردم به زدن ماسک و رعایت پروتکل ها اهتمام بیشتری داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله حقیقی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: از ۲هزار تخت بیمارستانی استان ۶۵۳ تخت را بیماران کرونایی اشغال کرده اند و اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در وضعیت نسبتا پایداری قرار داریم.
رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان با قدردانی از مردم بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در معابر عمومی افزود: طی دو هفته گذشته  تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان به قدری افزایش یافت که در یکروز ۱۲۰۰ نفر به مراکز درمانی ۱۶ساعته بعنوان بیماران سرپایی مراجعه کردند، ولی امروز این روند با کاهش همراه است و طبق آمارها روزانه حدود ۸۰۰ نفر که مشکوک به کرونا ویروس هستند به این مراکز مراجعه می کنند.
استاندار زنجان با بیان اینکه بازگشت به روزهای قبل از شیوع کرونا بسیار دشوار خواهد بود، در عین حال تصریح کرد: در استان زنجان با ایجاد هسته های همیار سلامت و ایجاد گشت‌های نظارت و بازرسی توانستیم مانع برگزاری برنامه ها و مراسم هایی شویم که امکان ایجاد تجمعات را داشت و طرح همیار سلامت بسیار مورد توجه مسئولان وزارت بهداشت نیز قرار گرفت.
حقیقی از صنوف، بانکها، رانندگان تاکسی و اتوبوس‌رانی نیز خواست در ارائه خدمات، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد به حداقل رسیدن زنجیره انتقال کرونا ویروس باشیم.
استاندار زنجان با قدردانی از مدیرکل بازرسی، امور حقوقی و رسیدگی به شکایات استانداری بخاطر رصد دقیق ادارات، اصناف و همه واحدهای خدمات‌رسان تاکید کرد: از مدیران ادارات انتظار داریم تمام موازین بهداشتی اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی را رعایت کنند و فرمانداران نیز موظفند واحدهای بازرسی در شهرستان‌ها را تقویت کنند.
بنا بر اعلام مدیر کل بازرسی استانداری، اداره کل امور مالیاتی، شرکت گاز، شهرداری منطقه۲، شرکت توزیع برق، اداره‌کل تامین اجتماعی و بیمارستان شهید بهشتی بطور دقیق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند ‌و استاندار زنجان نیز آنها قدردانی کرد.
استاندار زنجان همچنین با قدردانی از خدمات بسیج و هسته های همیاران سلامت از تشکیل این هسته ها در ادارات خبر داد و گفت: در ادارات معاون منابع انسانی و مدیران حراست مسئول هسته سلامت هستند و به موازات ادارات در واحدهای تولیدی نیز این هسته تشکیل می‌شود.
یکی دیگر از خبرهای استاندار زنجان در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس،  تخصیص ۴۸۸میلیارد تومان تسهیلات برای صنوفی بود که از کرونا خسارت دیده اند و برای جذب آن تصمیمات لازم اخذ شده است.
رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان با بیان اینکه بزرگترین رسالت مسئولان، تامین سلامت مردم است و محدودیت‌های اعمال شده نیز برای حفاظت از سلامتی افراد جامعه است، گفت: نباید زحمات شبانه روزی کسانی را که با جان و دل تلاش می کنند و در برابر کرونا ایستاده اند به هدر دهیم و از این‌رو همچنان تقاضا داریم مردم پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز