در راستای مقابله با ویروس کرونا؛

برنامه‌ریزی استحقاق سنجی اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۷:۰۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۹۸۵۷
برنامه‌ریزی استحقاق سنجی اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی
دکتر علیاری برنامه‌ریزی برای استحقاق سنجی در مورد اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی را از جمله اقدامات این سازمان در راستای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: در این راستا ۶ راه‌کار پیش‌بینی شده است که به صورت الکترونیکی، و همچنین از طریق گوشی تلفن همراه هم قابلیت انجام دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  دکتر مسعود علیاری در نشست خبری در استودیوسلامت استان زنجان، برنامه‌ریزی برای استحقاق سنجی در مورد اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی را از جمله اقدامات این سازمان در راستای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان قبل از ظهر چهار‌شنبه ۲۵ تیرماه سال‌جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که ازطریق ویدیوکنفرانس در استودیوسلامت استان زنجان، مستقر در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد، با اشاره به تحت پوشش بودن حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان اظهار کرد: بیش از ۴۸ هزار نفر از این جمعیت مستمری بگیر هستند .  

دکتر علیاری برنامه‌ریزی برای استحقاق سنجی در مورد اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی را از جمله اقدامات این سازمان در راستای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: در این راستا ۶ راه‌کار پیش‌بینی شده است که به صورت الکترونیکی، و همچنین از طریق گوشی تلفن همراه هم قابلیت انجام دارد.

وی ادامه داد: در راستای کمک به کاهش مراجعات مردمی به این سازمان که همان کمک به کاهش سفرهای درون شهری است، همه اقدامات لازم برای برقراری مقرری شامل اعلام و درخواست بازنشستگی، اعلام ترک کار و ... به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که قبلا به صورت حضوری انجام می‌شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در خصوص عدم ارائه خدمت غیرحضوری به فرزندان بالای ۱۹ سال بیمه شدگان گفت: درصدد انعقاد تفاهم‌نامه با مراجع ذی‌ربط از جمله ثبت احوال و همچنین دانشگاه‌ها هستیم تا بتوان این خدمت را هم بدون مشاهده شناسنامه که شرط تمدید دفترچه است، به صورت غیر حضوری ارائه کرد.

دکتر علیاری با تاکید بر اینکه اقدامات تامین اجتماعی هم به مانند همه ارگان‌ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، افزود: هرچند بخش درمان تامین اجتماعی در این حوزه تا حد توان به دانشگاه علوم پزشکی کمک می‌کند، ولی سایر بخش‌ها هم با اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی درصدد ارائه کمک به پیشگیری است که در این راستا اقداماتی هم انجام شده است.

 

 

نظر شما