در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با موضوع هماهنگی برنامه های هفته ملی ازدواج:

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان: شیوع کرونا جنس اقدامات هفته ملی ازدواج را تغییر داد

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۵:۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۱۵۷۲
مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان: شیوع کرونا جنس اقدامات هفته ملی ازدواج را تغییر داد
خلیلی: در هفته ازدواج امسال، بیشتر فعالیت ها به سمت فضای مجازی و رسانه ها کشیده شده و در قالب محتوای آموزشی و فرهنگ سازی در حوزه ازدواج و خانواده انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  علی خلیلی چچکی مدیر کل ورزش وجوانان استان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با موضوع هماهنگی برنامه های هفته ملی ازدواج در سالن پیامبر اعظم استانداری و به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار اظهار داشت: هر ساله، سالروز پیوند آسمانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و هفته مقارن با آن به عنوان هفته ازدواج نام گذاری شده و وزارت ورزش و جوانان و به تبع آن اداره کل ورزش و جوانان به عنوان دبیرخانه استانی ازدواج، با همکاری و همراهی دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان، اقدام به اجرای برنامه هایی در این هفته می نماید.  

به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، وی با بیان اینکه بزرگداشت روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به منظور الگوسازی برای ازدواج جوانان برگزار می شود تصریح کرد: جریان سازی فرهنگی جهت همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان،ترویج فرهنگ ازدواج بهنگام، آگاهانه؛ آسان و پایدار، ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج و خانواده، افزایش آگاهی¬های مورد نیاز جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده، هم¬افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیردولتی و خیرین برای حمایت از ازدواج جوانان و هم افزایی در جهت تسهیل ازدواج جوانان و افزایش جمعیت و تربیت نسل صالح و کارآمد از اهداف اختصاصی این بزرگداشت است. 

خلیلی با یادآوری اینکه هر ساله برنامه های متعددی از جمله جشنواره پیوند آسمانی، نمایشگاه جهیزیه و ملزومات ازدواج، همایش ها، نشست ها، کارگاه های آموزشی و ...برای تحقق این اهداف طراحی و اجرا میشد تصریح کرد: در سال 1399، به دلیل شیوع بیماری کرونا شرایط متفاوتی در کشور رقم خورده و تمامی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را تحت الشعاع قرار داده است. بدیهی است که این امر موجب تعطیلی امور نشده، بلکه نوع و جنس اقدامات را عوض کرده است. در هفته ازدواج امسال، بیشتر فعالیت ها به سمت فضای مجازی و رسانه ها کشیده شده و در قالب محتوای آموزشی و فرهنگ سازی در حوزه ازدواج و خانواده انجام میگیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان با بیان اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا در کشور، بسیاری از جوانان در آستانه ازدواج را با چالش های جدیدی رو به رو کرده است تصریح کرد: موانع پیش آمده در فرایند ثبت ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق، آزمایشات پزشکی پیش از ازدواج، مشاوره و آموزش های پیش از ازدواج و .... در اثر ممنوعیت تجمع، محدودیت امکانات مراکز پزشکی و درمانی و ...، قرار گرفتن بر سر دوراهی آیا بدون برگزاری مراسم و تشریفات عقد و ازدواج، اقدام به آغاز زندگی مشترک خود کنند و یا در انتظار آینده ای نامعلوم که امکان برگزاری جشن عروسی را داشته باشند، آغاز زندگی مشترک را به تعویق بیندازند و دوره عقد و نامزدی طولانی تری داشته باشند؟ که انتخاب هر کدام از این دو راه، پیامدهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، روحی و عاطفی خاصی را برای جوانان در پی داشته و نیازمند فرهنگ سازی و برنامه ریزی صحیح و دقیق است. مسئله طلاق نیز در این دوران با بحران‌هایی روبرو بوده است. راکد ماندن برخی پرونده ها، مختل شدن روند ارائه مشاوره به زوج های در آستانه طلاق و .. که مشکلاتی را به دنبال داشته است. شیوع بیماری و ترس و اضطراب از حضور در مراکز پزشکی و درمانی، همچنین بر الگوهای باروری تاثیر گذار بوده و بسیاری از زوج های جوان از اقدام برای فرزندآوری منصرف شده و یا این امر را تا زمانی نامعلوم به تعویق انداخته اند که این امر پیامدهای جمعیت شناختی در پی خواهد داشت. 

وی در ادامه  برنامه های پیش بینی شده وزارت ورزش و جوانان در هفته ازدواج سال99 را نیز چنین اعلام کرد: پویش ملی ازدواج جوانان با همراهی خیران، ایجاد کمپین مشاوره رایگان در هفته ازدواج، ایجاد کمپین رسانه ای برای ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار، استفاده از برنامه های الگوساز و ظرفیت های فرهنگی استان به مناسبت هفته ازدواج و برگزاری کارگاه های آموزشی آنلاین خواهد بود. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز