رییس اورژانس استان زنجان خبر داد:

ابتلای ۲۳ نفر از نیروهای اورژانس به کرونا

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۵:۳۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۲۵۹۸
ابتلای ۲۳ نفر از نیروهای اورژانس  به کرونا
از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز، ۳۲۰۰ مورد مأموریت توسط اورژانس استان انجام شده که نزدیک به ۲۵۰۰ مورد توسط آمبولانس‌های اختصاصی به بیمارستان اعزام شده، و مابقی در درب منزل درمان شده‌اند .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر اصغر جعفری‌روحی در نشست خبری در استودیوسلامت استان زنجان، با اشاره به اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا، اورژانس استان بیش از ۱۶ هزار ماموریت انجام داده است، که ۲ هزار و ۴۵۰ مورد آن مربوط به تصادف بود، اظهار داشت: ۲۳ نفر از نیروهای اورژانس به دلیل مواجهه با بیماران مبتلا به کرونا به این بیماری مبتلا شده‌اند .

 رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان قبل از ظهر سه‌شنبه ۳۱ تیرماه سال‌جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که ازطریق ویدیوکنفرانس در استودیوسلامت استان زنجان، مستقر در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد، اظهار داشت: اورژانس پیش‌بیمارستانی یا اورژانس ۱۱۵ استان زنجان از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا (اسفندماه سال ۹۸) همگام با سایر بخش‌ها و سایر معاونت‌های دانشگاه کارش را شروع کرد و اولین کاری که انجام شد، ۳ دستگاه آمبولانس مجهز به سیستم‌های اکسیژن‌رسانی و اقدامات اولیه پیش بیمارستانی برای انتقال بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در شهر زنجان، و در هر شهرستان هم یک آمبولانس اختصاص یافت که این اقدام باعث شد آمبولانس‌هایی که بیماران قلبی، تصادفی و سایر بیماران را منتقل می‌کردند، کمتر آلوده شوند .

دکتر جعفری‌‍روحی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز، ۳۲۰۰ مورد مأموریت توسط اورژانس استان انجام شده که نزدیک به ۲۵۰۰ مورد توسط آمبولانس‌های اختصاصی به بیمارستان اعزام شده، و مابقی در درب منزل درمان شده‌اند .

وی تصریح کرد: طبق پروتکل وزارت بهداشت و برای جلوگیری از انتشار عفونت، تمامی بیمارانی که مبتلا به سندروم‌های تب‌دار تنفسی هستند باید توسط اورژانس ۱۱۵ به مراکز بیمارستانی منتقل شوند و آمبولانس‌های دیگر درگیر انتقال این بیماران نشوند. چراکه سطوح آمبولانس‌ها از آلوده‌ترین قسمت‌ها هستند .

رییس اورژانس استان زنجان با بیان اینکه افزایش موارد شدید بیماری‌، سبب افزایش تعداد بیماران و بستری‌ها خواهد شد ابراز داشت: ما نگران هستیم که با افزایش شدت بیماران، موارد مرگ و میر هم افزایش یابد و در این راستا، نقش مردم و توجه جدی آنها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حایز اهمیت است .

دکتر جعفری‌روحی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا، اورژانس استان بیش از ۱۶ هزار ماموریت انجام داده است، که ۲ هزار و ۴۵۰ مورد آن مربوط به تصادف بود، اظهار داشت: ۲۳ نفر از نیروهای اورژانس به دلیل مواجهه با بیماران مبتلا به کرونا به این بیماری مبتلا شده‌اند وی با تاکید بر اینکه آمار بیماران مبتلا به بیماری کرونا به صورت سیستمی انجام می‌شود، افزود: در مورد آمار مرگ و میر هم دستورالعمل وجود دارد که براساس آن تست از همه فوتی‌ها انجام می‌شود که در صورت مثبت بودن اعلام می‌شود.

رییس اورژانس استان زنجان با اشاره به وجود مقاومت در بین بیماران مبتلا به بیماری کرونا برای انتقال به بیمارستان، اظهار داشت: به جهت همه‌گیری بیماری کرونا، رها کردن بیمار مبتلا مخاطره انگیز است، و لذا باید با صحبت کردن موضوع را حل کرد .

به گفته دکتر جعفری‌روحی اعزام بالگرد اورژانس برای انتقال بیمار دستورالعمل خاص خود را دارد، و انتقال بیمار مبتلا به کرونا از طریق بالگرد در هیچ جای دنیا انجام نمی‌شود، ضمن اینکه انتخاب محل فرود بالگرد نیز بر عهده خلبان است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان تعداد پایگاه‌های اورژانس استان زنجان را ۶۰ مورد اعلام و بیان کرد: از این مجموعه ۲۲ پایگاه شهری و ۳۸ پایگاه جاده‌ای است و یکی از این پایگاه‌ها هم هوایی است .

رییس اورژانس استان زنجان از اضافه شدن یک پایگاه جدید به مجموع پایگاه‌های شهری زنجان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این پایگاه برای ارائه خدمت در حوالی شهرک صنعتی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به افتتاح نخستین پایگاه اورژانس ریلی در خرم‌دره تصریح کرد: افتتاح این پایگاه برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود که با حضور مسؤولان کشوری انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز