معاون استاندار زنجان تاکید کرد؛

فرهنگ‌سازی، پیشگیری و نظارت وظیفه اصلی همیاران سلامت

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۵:۲۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۴۴۱۴
فرهنگ‌سازی، پیشگیری و نظارت وظیفه اصلی همیاران سلامت
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: با توسعه زیرساخت‌های لازم برای خدمات الکترونیکی در حد امکان باید از ورود ارباب رجوع به ادارات جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سمانه شاددل در جلسه توجیهی همیاران سلامت اداری استان افزود: هسته‌های همیاران سلامت با هدف پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، فرهنگ‌سازی و نظارت بر روند و چگونکی فعالیت های مربوط به این حوزه در این استان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس همواره شمار مبتلایان به کووید- ۱۹در ادارات مورد بررسی قرار می گیرد و اگر تعداد افزایش داشته باشد، تدابیر پیشگیرانه اجرا می‌شود که در این راستا باید وسایلی که در تماس بیشتر با افراد است، ضدعفونی شود.

این مسؤول ادامه داد: همیاران می توانند با برگزاری جلسات آنلاین، حضور و غیاب تصویری را مورد پیگیری قرار دهند تا به واسطه این کار روش انگشتی حذف شود.

وی اظهار داشت: شمار افرادی که از ادارات در قالب همیاران سلامت به این معاونت معرفی شدند، در اختیار علوم پزشکی قرار داده می شود تا ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های فوری را به آنان اطلاع رسانی کنند.

معاون استانداری زنجان فرهنگ‌سازی، پیشگیری و نظارت را وظیفه اصلی همیاران سلامت دانست و افزود: شمار مبتلایان در ادارات را بررسی می‌کنیم و اگر تعداد افزایش داشته باشد، تدابیر پیشگیرانه اجرا می‌شود و باید وسایلی که بیشتر در تماس با دست است مثل دستگیره‌ها و پریزها ی برق ضدعفونی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در این جلسه از تشکیل هسته‌های همیاران پیشگیری و کنترل بیماری کرونا خبر داد و افزود: نظارت و کنترل اصناف با اسکن کد رهگیری بارکدخوان کیو آر کد و جلب مشارکت مردمی و آموزش و اطلاع‌رسانی و نیز هماهنگی با مسئولان بهداشتی در خصوص رعایت پروتکل‌ها از مهمترین وظایف این همیاران است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: تجمعات یکی از عامل‌های شیوع کرونا به شمار می رود که در این میان دهیاران در روستاها  نسبت به برگزاری مراسم ترحیم و عروسی که حتی ممکن است از شهرها به سمت مناطق روستایی سوق داده شود، نظارت کنند.

دکتر محمدرضا صائینی افزود: هم اکنون بیماری کووید - ۱۹ همچنان به تاخت و تاز خود ادامه می دهد و در این شرایط با تولید دارو و واکسن تغییری نخواهد کرد و حتی پیش‌بینی ها نشان می دهد تا ۲ سال دیگر باید با این میهمان ناخوانده همراه بود و زندگی خود را با آن تطبیق داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز