فرماندار شهرستان زنجان خبر داد:

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار رانندگان زنجانی بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۶:۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۴۴۳۵
جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار رانندگان زنجانی بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی
فرماندار زنجان، در خصوص تردد اتوبوس و تاکسی‌های درونشهری زنجان در وضعیت کنونی گفت: طبق هماهنگی با پلیس راهور و مصوبه انجام گرفته جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار رانندگانی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این جریمه علاوه بر توقیف وسیله نقلیه اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ رضا عسگری روز چهارشنبه در خصوص فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته در راستای پیشگیری از کرونا در شهر زنجان اظهار داشت: هم اکنون تیم های تشکل شده در این زمینه نظارت های جدی را بر تردد تاکسی های درونشهری انجام می دهند که امیدوارم با مجموعه این اقدامات شرایط بهتری بر وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی درونشهری در وضعیت کنونی حاکم باشد.

وی یکی از مشکلات کنونی در شرایط کرونایی را تجمع مردم در کارگزاری های تامین اجتماعی  شهر عنوان کرد و گفت: بازدیدهای میدانی بیانگر ازدحام در این مراکز است و بر این اساس از تامین اجتماعی استان درخواست شده، خدمات مراجعه کنندگان بصورت اتوماتیک و تمدید دفترچه ها بصورت غیرحضوری انجام شود.

عسگری افزود: تامین اجتماعی استان می تواند با در نظر گرفتن تمهیدات، تامین و تقویت زیرساخت های لازم خدمات بهتری را برای اجتناب از تجمعات انجام دهد، این در حالی است که همچنان جمعیتی بالایی در کارگزاری ها حضور می یابند که توجه به این مهم امری ضروری است.

فرماندار زنجان ادامه داد: مساله مهم حضور بازنشستگان با سنین بالا در کارگزاری های تامین اجتماعی شهر زنجان است که بروز این مهم به نوبه خود می تواند ابتلای آنان به بیماری کرونا را افزایش دهد که سازمان متولی امر به این مهم توجه بیشتری داشته باشد.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر روستاییان مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی برای انجام سی تی اسکن بدون در نظر گرفتن سیستم ارجاع دوباره باید به محل زندگی خود باز گردند که همین مساله  نگرانی هایی را ایجا کرده که با هماهنگی انجام شده یک مرکز شهری مشخص برای انجام سیستم ارجاع لحاظ خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: بر این مبنا و برای هماهنگی لازم این کار به همکاری بیشتر اداره کل بیمه سلامت نیاز دارد تا روستاییان متقاضی بتوانند از خدمات بیمه ای لازم استفاده  کنند که در صورت وارد نشدن به سیستم ارجاع باید هزینه سی تی اسکن را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد:  طی ۲ روز گذشته ازدحام در مراکز سی تی اسکن بیمارستانی گزارش شده که خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته این مهم در بیمارستان ولیعصر(عج) برطرف شد که برای کاهش مشکلات می توان از ظرفیت بیمارستان خصوصی شهر نیز ظرفیت استفاده کرد، تا مدیریت بهتری اعمال شود.

عسگری خاطرنشان کرد: بهدا شت محیط و اماکن شهر زنجان  نیز هماهنگی خوبی، در بازدیدها، توقیف و پلمب واحدهای متخلف داشته اند که در این ارتباط در مجتمع های تجاری نیز با انجام اقداماتی وضعیت بهتری حاکم خواهد شد.

به گفته این مسؤول، با کارهای انجام گرفته ۷۴۲ هسته همیار سلامت در شهرستان زنجان تشکیل شده که از این تعداد اطلاعات ۷۰۲ هسته در سامانه ثبت شده است که این مهم به ساماندهی بهتر و استفاده از ظرفیت آنان کمک می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز