استاندار زنجان:

در رعایت برخی دستورالعمل های بهداشتی بالاتر از میانگین کشوری هستیم

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۳:۵۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۲۴۸۲
در رعایت برخی دستورالعمل های بهداشتی بالاتر از میانگین کشوری هستیم
استاندار زنجان گفت: ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمانت اجرایی و قانونی برای کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته و حداکثر تا دوشنبه هفته آینده ابلاغ و عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: طبق گزارش ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان ۱۶ درصد، مساجد ۴۵ درصد، آرامستان‌ها ۶ درصد، نانوایی‌ها ۵۵ درصد و فروشگاه‌های بزرگ 7 درصد از میانگین کشور بالاتر است.
رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان اضافه کرد: در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استان زنجان نسبت به کشور در ۱۱ آیتم بررسی شده که در ۲ آیتم پایین‌تر و ۹ آیتم بالاتر از متوسط کشوری است.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های استان چهار درصد و پیشخوان دولت نیز ۱۹ درصد نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر است که در این خصوص باید  چاره اندیشی و به صورت جدی اقدام شود که همه فرمانداران اقدام عملی خود را در این زمینه باید گزارش دهند.
وی اظهار داشت: ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمانت اجرایی و قانونی برای اشخاص، کارمندان و صاحبان صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته و حداکثر تا دوشنبه هفته آینده ابلاغ و عملیاتی خواهد شد.
وی در ادامه به لزوم افزایش تولید ماسک در استان اشاره کرد و گفت: بر این اساس ماسک ارزان قیمت به هیات های مذهبی استان داده خواهد شد که در این راستا جلسه‌ای برای نحوه توزیع ماسک تشکیل و سه کارخانه تولیدی استان موظف به تولید ۵۰۰ هزار عدد ماسک عمومی هستند.
حقیقی با بیان اینکه مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی نباید از استان خارج شود و باید ذخیره سازی انجام گیرد، افزود: دستورالعمل ایام محرم به دستگاه‌ها ابلاغ شده که باید مفاد آن، بومی‌سازی شود تا مندرجات آن مناسب با شرایط استان و شهرستان‌ها باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز