در جلسه ستاد محرم استان:

استاندار زنجان: پروتکل‌های بهداشتی مراسم محرم باید به معنای واقعی رعایت شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۱:۵۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۴۶۵۳
استاندار زنجان: پروتکل‌های بهداشتی مراسم 
محرم باید به معنای واقعی رعایت شود
استاندار زنجان گفت: پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در خصوص مراسم ماه محرم باید به معنای واقعی رعایت تا پیشگیری واقعی از شیوع کرونا محقق شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد محرم استان با بیان اینکه نقش آفرینی و تلاش هیات های مذهبی در مقابله با کرونا فراموش ناشدنی است، افزود: برگزار نکردن مراسم محرم به خصوص برنامه هایی که در زنجان برد جهانی داشتند، خیلی سخت است، ولی باید با این شرایط کنار بیاییم.

وی ادامه داد: ممکن است برخی افراد ناآگاه یا برخی از روی غرض ورزی و یا حتی بیگانگان در صدد باشند ما در این شرایط تصمیم احساسی بگیریم و یک فاجعه ای از حیث شیوع کرونا پیش بیاید.

حقیقی با بیان اینکه تصمیم ها باید بر اساس واقعیت های موجود باشد، اظهار داشت: لازم است در اطلاع رسانی ها هم دقت شود و از اظهار نظرهایی که در ذهن مردم ابهام ایجاد می کند، اجتناب گردد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تولید روزانه ماسک در استان به میزان ۶۰۰ هزار عدد اشاره کرد و گفت: اکنون از نظر تامین مواد اولیه برای تولید ماسک در استان هیچ مشکلی نداریم، بلکه به سایر استان ها هم مواد اولیه ارسال می کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار عدد از ماسک های تولید شده در اختیار کادر درمان قرار می گیرد، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است ظرف چند روز آینده، روزانه ۳۰۰ هزار از ماسک های تولید شده نیز به قیمت هزار تومان از طریق فروشگاه‌ها، تعاونی های مصرف و تعاونی های روستایی به فروش برسد.

حقیقی به ضرورت فعال شدن کمیته اطلاع رسانی محرم در استان تاکید کرد و گفت: رعایت نکردن پروتکل های ابلاغ شده فاجعه به بار می آورد و کسی هم نمی تواند تبعات آن را جمع کند.

وی افزود: بالای ۴۵ درصد فوتی های کرونا در استان طی تیرماه که رعایت پروتکل ها کمرنگ شد، اتقاق افتاد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این جلسه گفت: امسال در ماه محرم تجلی شعور حسینی مقدم بر شور حسینی خواهد بود.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: همانگونه که حرکت زنجانی ها در یوم العباس در کشور، شاخص شده است، امسال نیز جلوه کمک های مومنانه عرصه دیگری از حماسه آفرینی زنجانی ها ایجاد خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز