در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان:

استاندار زنجان: افزایش بهره وری، هدف اصلی اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۴:۳۸:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۵۳۴۸
استاندار زنجان: افزایش بهره وری، هدف اصلی اقتصاد مقاومتی است
استاندار زنجان گفت: در استان زنجان باید به دنبال طرح های دارای ارزش افزوده باشیم و طرح های حوزه خدمات این قابلیت را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: در ارائه آمارهای مهمی همچون اشتغال باید واقعیت ها را در نظر گرفت و مرجع اعلام آمار باید یک منبع موثق باشد تا بتوان براساس آن برنامه ریزی و هدفگذاری نمود.

وی با بیان اینکه نقشه راه کسب و کار استان باید عملیاتی باشد تاکید کرد: در زمینه اشتغال باید بین حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات تناسب وجود داشته باشد و در زمینه هایی همچون کشاورزی با ایجاد واحدهای فراوری بجای کمیت به کیفیت پرداخته شود.

مقام عالی استان ادامه داد: با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و واحدهای استارتاپی می توان جایگاه خدمات را در ایجاد و سهم اشتغال ارتقاء داد.

حقیقی با اشاره به 27 طرح جهش تولید و نقشه راه توسعه استان افزود: این طرح ها باید در راستای یکدیگر اجرا شود بطوریکه پیشرفت هر مرحله قابل ارزیابی باشد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت اشتغال، صنعت فرش و پنجره واحد استان ارائه شد که استاندار زنجان درباره این گزارش ها توضیحاتی داد.

استاندار زنجان گفت: در زمینه صنعت فرش، نام استان کمرنگ است و با توجه به 21هزار و550 دار قالی و فعالیت 60 هزار بافنده لازم است براساس نقشه راه استان، سود و ارزش افزوده حاصل از این هنر به هنرمند زنجانی برسد و باید وضع موجود ساماندهی شود.

نماینده عالی دولت در استان درباره نقشه راه سرمایه گذاری و پنجره واحد نیز گفت: استان زنجان اولین استانی است که سیستم پنجره واحد را ایجاد کرده و در دولت نیز ارائه شده و باید این امر بنام استان زنجان به ثبت رسد.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به آمارهای ارائه شده در زمینه کسب و کارهای نو یا همان استارتاپ ها نیز تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نو نیازمند حمایت هستند و این واحدها در صورت حمایت می توانند هم اشتغال ایجاد نموده و هم ارزش افزوده خدمات را عاید استان کنند.

حقیقی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست آمارهای واقعی در زمینه کسب و کار و میزان اشتغال را احصاء نمایند تا براساس آن نقشه راه کسب و کار استان عملیاتی شود .

استاندار زنجان همچنین 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن را گرامیداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز