رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان:

۱۸ درصد از سرمایه گذاری خارجی کشور در استان زنجان صورت می گیرد

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۴:۵۶:۱۰
کد خبر: ۱۰۴۵۳۸۳
۱۸ درصد از سرمایه گذاری خارجی کشور در استان زنجان صورت می گیرد
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: هم اکنون 18 درصد از سرمایه گذاری خارجی کشور در استان زنجان صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهندس ناصر فغفوری ادامه داد: سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته در سال 98 در کشور 856 میلیون دلار بود که بالغ بر 154 میلیون دلار در استان زنجان اتفاق افتاده است.
وی به طرح توسعه GTI و پرایمری این شرکت به عنوان یکی از سرمایه گذاری های بزرگ خارجی در استان اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری صورت گرفته برای این واحد بالغ بر 800 میلیارد تومان است که تا بهمن ماه به بهره برداری می رسد.
این مقام مسئول اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه شرکت GTI میزان تولید سیگار این شرکت از 30 میلیارد نخ به 41 میلیارد نخ افزایش می یابد.
وی راه اندازی شرکت پاک حیات توسط سرمایه گذاران ترکیه ای و نیز راه اندازی واحدهایی از سوی سرمایه گذاران چینی و آلمانی را از جمله سرمایه گذاری های خارجی در استان عنوان کرد.
فغفوری در خصوص میزان سرمایه گذاری صنعتی صورت گرفته در استان گفت : حجم سرمایه گذاری صنعتی استان در پایان سال 92 بر اساس پروانه های بهره برداری صادره بالغ بر 2500 میلیارد تومان بود که این میزان هم اکنون به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس رتبه صنعتی استان در کشور از رتبه هیجدهم در سال 92 به رتبه دوازدهم در سال جاری ارتقا یافته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز